تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798692467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبرانقلاب:تحقق تمدن اسلامی بدون الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی ممكن نیست/ لزوم گفتمان‌سازی،كار جهادی وانقلابی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



رهبرانقلاب:تحقق تمدن اسلامی بدون الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی ممكن نیست/ لزوم گفتمان‌سازی،كار جهادی وانقلابی
حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را لازمه تحقق «تمدن اسلامی» خواندند و گفتند: تمدن اسلامی، كشورگشایی نیست بلكه به معنای تأثیر پذیرفتن فكری ملتها از اسلام است.
روز نو : حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را لازمه تحقق «تمدن اسلامی» خواندند و گفتند: تمدن اسلامی، كشورگشایی نیست بلكه به معنای تأثیر پذیرفتن فكری ملتها از اسلام است.
به گزارش روزنو، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز -دوشنبه- در دیدار اعضای شورای‌عالی مركز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را «تحقق تمدن اسلامی» خواندند و با اشاره به مبانی غلط و ناكارآمدیِ الگوهای توسعه جهانی و ضرورت ارائه الگوی جدید اسلامی- ایرانی، «كار جهادی و انقلابی»، «استفاده از ظرفیت غنی و قوی منابع اسلامی و حوزه‌های علمیه»، «برخورداری از قوت علمی» و «گفتمان‌سازی» را از الزامات تولید و تدوین «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شكل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشكیل شود كه هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.
رهبر انقلاب، مرحله سوم را كه اكنون در آن قرار داریم، «تشكیل دولت اسلامی» یعنی تشكیل دولتی بر اساس الگوها و معیارهای كاملاً اسلامی خواندند و افزودند: تا وقتی این مرحله به طور كامل محقق نشده است، نوبت به «تشكیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد و در این صورت، موضوع سبك زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح گفتمان‌سازی در جامعه باقی خواهد ماند.
ایشان، گام نهایی در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامی را تحقق «تمدن اسلامی» دانستند و خاطرنشان كردند: تمدن اسلامی، كشورگشایی نیست بلكه به معنای تأثیر پذیرفتن فكری ملتها از اسلام است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را لازمه تحقق «تمدن اسلامی» خواندند و در پاسخ به این سؤال كه «چرا الگوهای موجود و آزموده‌شده در دنیا نمی‌توانند الگوی مطلوبی برای ما باشند؟»، گفتند: الگوهای رایج توسعه، از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه اومانیسم و اصول غیر الهی هستند و از لحاظ آثار و نتایج نیز نتوانسته‌اند وعده‌هایی را كه در خصوص ارزشهایی نظیر آزادی و عدالت داده بودند، محقق كنند.
رهبر انقلاب، وضعیت نامناسب برخی كشورهای دنبال‌كننده این الگوها در شاخص‌هایی نظیر بدهی‌های كلان مالی دولتها، بیكاری، فقر و اختلاف طبقاتی شدید را نشانه‌هایی از ناكارآمدی الگوهای رایج خواندند و افزودند: این جوامع اگرچه پیشرفتهایی نیز داشته‌اند اما پیشرفتها تا اعماق آن جوامع نفوذ نكرده و به «اخلاق، عدالت، معنویت و امنیت» منتهی نشده است، بنابراین ما باید الگوی پیشرفت بومی خود را متكی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی، تعریف و ارائه كنیم.
ایشان، «اسلامی بودن» الگوی پیشرفت را اساس كار خواندند و تأكید كردند: لازمه تحقق این موضوع، تحقیقات عمیق اسلامی و ارتباط وثیق و پیوسته با حوزه‌های علمیه و فضلای متفكر، آگاه و مسلط بر مبانی فلسفی، كلامی و فقهی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، توجه به وَجه ایرانی در عنوان الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را نیز مهم ارزیابی كردند و افزودند: ایران، زمینه‌ی تحقق این الگوست و اگر به فرهنگ، تاریخ، جغرافیا، اقلیم، آداب و سنن و سرمایه‌های انسانی و طبیعی كشور توجه نشود، الگوی پیشرفت، سندی غیرقابل تحقق و بدون استفاده خواهد شد.
رهبر انقلاب پس از بیان اهمیت و ضرورت الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی به بیان الزامات تولید آن پرداختند.
ایشان، «تنظیم و تدوین علمی»، «ایجاد زمینه برای بحث و تضارب آرا درباره الگو»، «مشخص شدن مرزبندی‌ها و تمایزات الگو با نسخه‌های فراوان و مكاتب موجود در دنیا»، «توجه توأمان به آرمانها و واقعیات»، «كاربردی بودن» و «برخورداری از قوت و مقاومت علمی در برابر نظرات معارض و مخالف» را از جمله الزامات تدوین الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی خواندند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه چند توصیه نیز خطاب به اعضای شورای‌عالی مركز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت بیان كردند.
«عجله نكردن در تهیه و تدوین الگو»، «آسیب‌شناسی عملكرد پنج‌ساله مركز»، «نقد جدی و قوی الگوهای رایج توسعه جهانی»، «كار جدی، جهادی و انقلابی و استفاده از محققان جوان، خوش‌فكر، مؤمن و انقلابی»، «ارتباط با دستگاهها و بدنه مدیریتی كشور» و «گفتمان‌سازی» توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی به اعضای شورای‌عالی مركز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأكید بر اهمیت «گفتمان‌سازی»، افزودند: باید با استفاده از دستگاهها و امكانات، به نحوی گفتمان‌سازی شود كه الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی، به گفتمانی حاكم بر ذهنها و دلهای جوانان یعنی نسل آینده مدیران كشور تبدیل شود.
ایشان همچنین شرط لازم برای موفقیت در هر اقدامی را «ایمان و اعتقاد راسخ» خواندند و از فعالیتهای رئیس و اعضای شورای‌عالی مركز الگوی اسلامی ایرانی تشكر كردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای دكتر واعظ زاده رئیس شورای‌عالی مركز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، گزارشی از فعالیتها و برنامه‌های مركز و مراحل تهیه و تدوین الگوی پایه‌ی پیشرفت اسلامی- ایرانی بیان كرد.




تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن