تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمیرم و شهرضا چند قدم مانده تا انتخابات/تنور تبلیغات داغ است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهی بر دور دوم انتخابات در اصفهان
سمیرم و شهرضا چند قدم مانده تا انتخابات/تنور تبلیغات داغ است

آخرین شب تبلیغات انتخاباتی در تبریز و بوشهر


شناسهٔ خبر: 3607514 - دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
استانها > اصفهان

اصفهان – سمیرم و شهرضا دو شهرستان میزبان برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند که چهار کاندیدای کسب دوصندلی بهارستان با تبلیغات خود تنور تبلیغات را داغ‌کرده‌اند. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهرستان‌های سمیرم و شهرضا در استان اصفهان تنها میزبانان برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند. در این انتخابات قرار است تنها چهار نماینده باهم رقابت کرده و تکلیف دو صندلی از سه صندلی باقی‌مانده اصفهانی‌ها در بهارستان را مشخص کنند. این نمایندگان با به صدا درآمدن سوت انتخابات از روز دوم اردیبهشت با هر آنچه در چنته داشتند به میدان آمدند و هرکدام برای پیشی گرفتن از رقیب و جلب‌توجه مردم برای کسب آراء بیشتر در این ماراتن شرکت کردند. جنب‌وجوش طرفداران نامزدها در فضای عمومی شهرستان‌های سمیرم و شهرضا حال و هوای کاملاً انتخاباتی به شهرهای این حوزه‌های انتخابیه بخشیده و فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها از آماده شدن برای برگزاری انتخاباتی پرشور حکایت می‌کند. این روزها جمع هواداران نامزدها در داخل ستادهای تبلیغاتی و اطراف آن و پخش سرودهای حماسی و انقلابی و نیز سخنرانی نامزدها در کنار توقف خودروهایی که عکس و پوستر نامزدها بر آن‌ها چسبانده شده است، فضای زیبایی را از یک رقابت سالم انتخاباتی در  این دو شهرستان به وجود آورده است.

طرفداران کاندیداها با استقرار در مقابل ستادها اقدام به توزیع عکس٬ بروشور و کارت‌های ویزیت در بین عابران و خودروهای عبوری کرده و از آن‌ها می‌خواهند که به کاندیدای آن‌ها در روز دهم اردیبهشت رأی دهند. این شور و هیجان به‌ویژه در میان هواداران نامزدها با آغاز شب و در مغازه‌ها و خانه‌هایی که به‌عنوان ستادهای انتخاباتی داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی معرفی‌شده‌اند به اوج می‌رسد و تنور انتخابات را داغ‌تر از دیگر زمان‌ها می‌کند. انتخابات نقل محافل خانوادگی و رسمی این روزهای سمیرم و شهرضا اما طرفداران کاندیداها به توزیع بروشور و تراکت و نصب بنر بسنده نکرده و با فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز دین خود را به کاندیدای موردنظرشان ادا کرده‌اند. همچنین محافل خانوادگی و مجالس مختلف این روزهای شهرستان‌های سمیرم و شهرضا نیز از آتش تنور انتخابات مصون نمانده و انتخابات نقل این‌گونه مجالس نیز شده است. این‌گونه گفت‌و‌گوهای انتخاباتی به‌ویژه در بین خانواده‌هایی که یکی از نامزدها جزء اقوام و یا فامیل آن‌هاست، بیشتر از محافل دیگر داغ‌تر دیده می‌شود. سهم روستاها از تنور انتخابات اما روستاهای دو شهرستان سمیرم و شهرضا نیز از تبلیغات داغ انتخاباتی بی‌نصیب نبوده و نامزدها و هواداران آن‌ها با حضور در روستاهای مختلف و ترتیب دادن برنامه‌های سخنرانی در مساجد و توزیع عکس و بروشورهای تبلیغاتی، شور و هیجان انتخاباتی را به این مناطق نیز کشانده‌اند. جالب اینجاست که تبلیغات در مناطق روستایی از منظر برخی نامزدها آن‌چنان اهمیت دارد که برخی از آن‌ها در روستاهای پرجمعیت نیز اقدام به دایر کردن ستادهای تبلیغاتی کرده‌اند. گفتنی است برای تسهیل در امر تبلیغات انتخابات، نامزدها باهدف حفظ زیبایی شهر و جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های بصری و تخریب دیوارهای شهر، جایگاه‌های ویژه‌ای در مناطق مختلف شهر پیش‌بینی‌شده است.

اما باید به خاطر داشته باشیم که شهرستان شهرضا دومین شهر سیاسی استان اصفهان و شهرستان سمیرم به دلیل برخی از تعصبات قومیتی دارای حساسیت‌های خاصی است که خوشبختانه در دور اول انتخابات و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته در دور دوم تا به امروز شرایط در آرامش نسبی بوده و هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه گزارش نشده است. در این راستا باید توجه داشت که به دلیل رقابت تنها چهار کاندیدا، هر چهار نفر در دو شهرستان هزینه‌هایی مازاد بر هزینه‌های دوره قبل را به دلیل پوشش تبلیغاتی در حوزه انتخابیه‌شان متحمل شده‌اند. همچنین می‌توان گفت که روش‌ها و راهکارهای تبلیغاتی چهار کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان اصفهان عاری از هرگونه نوآوری بوده و همانند دوره‌های قبل و روند عادی داشته است. نصب بنر مازاد بر ظرفیت تعریف‌شده و همچنین نداشتن جانمایی مناسب بنرها را نیز می‌توان بارزترین تخلف انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در دومین دوره برگزاری این انتخابات در دو شهرستان استان اصفهان عنوان کرد. اما به‌هرحال انتخابات در هر شرایطی یکی از بهترین و درعین‌حال زیباترین عرصه‌های سیاسی در هر جامعه‌ای است، و در شهرضا و سمیرم نیز برگزاری انتخابات موقعیت‌های جذاب و درعین‌حال حساسی ایجاد می‌کند که قطعاً منشأ تحولات مهمی در آینده خواهد بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن