تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798723998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اون بار دیگر جهان را غافگیر کرد/تصاویری که خشم رهبران غرب را برانگیخت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: "اون" بار دیگر جهان را غافگیر کرد/تصاویری که خشم رهبران غرب را برانگیخت
تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری از آزمایش موشک جدید کره شمالی منتشر کرد.
آفتاب :  تلویزیون دولتی کره شمالی در تصاویری که نشان می دهد رهبر این کشور هم در ازمایش موشک جدید حضور داشته است اعلام کرد این آزمایش با موفقیت انجام شده است. همچنین رویترز تصاویری از خنده های کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را نشان می دهد.


ازمایش موشک اتمی کره شمالی به شدت با بازتاب گسترده ای روبه رو شد که بخشی از آن را از نظر می گذارانید: 


کره‌شمالی آزمایش موشک بالستیک را کاملا موفق خواند


در این زمینه ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش داد: ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است کره شمالی پیش از نشست نادر حزب حاکم در مه سال جاری میلادی دست به یک آزمایش اتمی یا یک پرتاب موشکی بزند، این کشور منزوی روز شنبه یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی در سواحل شرقی‌اش پرتاب کرد.


یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی گفت: این موشک حدود 30 کیلومتر را طی کرد و ارتش در تلاش است تا مشخص کند که آیا این پرتاب به دلایل نامعلوم ناکام بوده یا خیر.








اما خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گفت: پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک از زیر آب موفقیت بزرگ دیگری محسوب می‌شود. این آزمایش به طور کامل اعتبار سیستم پرتابگر زیردریایی به سبک کره را تایید و تقویت کرده و تمامی الزامات فنی برای انجام حملات زیردریایی را بدون نقض رعایت کرد.


این خبرگزاری با نقل قول از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی افزود: این پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز به طور چشمگیری به تقویت توانایی عملیات زیردریایی نیروی دریایی کره شمالی کمک می‌کند که در حال حاضر قادر است هر زمان که بخواهد سر نیروهای دست نشانده کره جنوبی و امپریالیست‌های آمریکایی را هدف قرار دهد.


این در حالی است که فرماندهی استراتژیک آمریکا گفت: موشک پرتاب شده از یک زیردریایی کره شمالی را شناسایی ورهگیری کردیم اما این مساله تهدیدی برای آمریکای شمالی محسوب نمی‌شود.




جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت: پرتاب‌ها با استفاده از تکنولوژی موشک بالستیک نقض فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می‌شوند.


 فرانسه خواستار اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه کره شمالی شد


تسنیم هم به نقل از اسپوتنیک نوشت: فرانسه روز شنبه از اتحادیه اروپا خواست تا در پاسخ به آزمایش های موشکی و هسته ای جدید پیونگ یانگ، تحریمهای جدیدی را علیه این کشور وضع کند.


وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: فرانسه از اتحادیه اروپا می خواهد تا تحریمهای مستقل بیشتری را علیه کره شمالی اعمال کند.
پاریس خواستار اتخاذ یک رویکرد متحد و قاطع در قبال کره شمالی از سوی جامعه بین المللی شده است تا این کشور برنامه های موشکی و هسته ای خود را متوقف کند.


سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در اظهاراتی روز شنبه تاکید کرد: کره شمالی یک سلاح انفجاری را شلیک کرده است که ظاهرا یک موشک بالستیک زیردریایی بوده است.


وی در ادامه تصریح کرد: ما از نزدیک اقدامات نظامی کره شمالی را زیر نظر داریم و در آمادگی کامل دفاعی قرار داریم. هنوز مشخص نیست که آیا آزمایش این موشک موفقیت آمیز بوده است یا نه.


پیونگ یانگ: اگر رزمایشها متوقف شود ما هم آزمایشهای هسته ای را متوقف می کنیم


واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک گزارش داد: وزیر خارجه کره شمالی روز شنبه اعلام کرد کشورش آماده است در صورتی که امریکا رزمایش سالانه اش را با کره جنوبی به حال تعلیق درآورد آزمایشهای هسته ای اش را به متوقف کند.


« ری سو یونگ » که در مصاحبه با این خبرگزاری شرکت کرده بود همچنین از حق کشورش برای داشتن بازدارنگی هسته ای دفاع کرد و هشدار داد که کره شمالی مرعوب تحریمهای بین المللی نخواهد شد. او همچنین خطاب به آنهایی که منتظر فروپاشی دولت کره شمالی هستند گفت :« بی جهت امیدوار نباشید.» 


وزیر خارجه کره شمالی که برای اولین بار در مصاحبه با یک رسانه غربی شرکت کرده بود بر موضع طولانی مدت کشورش مبنی بر اینکه امریکا باعث شده است تا پیونگ یانگ به عنوان یک اقدامی برای دفاع از خود به دنبال ساخت سلاحهای هسته ای برود تاکید کرد. او در عین حال اشاره کرد که تعلیق رزمایش سالانه امریکا با کره جنوبی می تواند درها را به سوی گفتگو و کاهش تنش باز کند.


وزیر خارجه کره شمالی که از طریق مترجم سخن می گفت اظهار داشت : « اگر ما به این مسیر رویارویی ادامه دهیم این وضعیت نه فقط برای این دو کشور بلکه برای کل جهان نتایج خیلی فاجعه باری خواهد داشت. خیلی حیاتی است که دولت امریکا سیاست خصمانه اش را در قبال کره شمالی متوقف سازد و به عنوان نشانه ای از این کار این رزمایش را در شبه جزیره کره متوقف کند. در آن صورت ما هم به همان شیوه جواب خواهیم داد.»


«ری» که با آرامش و با کلماتی حساب شده سخن می گفت، که در نقطه مقابل لحن اغلب تند مورد استفاده در رسانه های کره شمالی قرار می گیر، ادعا کرد این پیشنهاد پیونگ یانگ « خیلی منطقی است.»


«ری » در ادامه این مصاحبه که در مقر هیئت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل انجام شد افزود: « این رزمایش هسته ای در شبه جزیره کره را متوقف سازید در آن صورت ما هم آزمایش های هسته ای مان را متوقف خواهیم کرد.»


او اظهار داشت اگر این رزمایش « برای مدتی ، برای چند سال » متوقف شود « شاید فرصت های جدیدی برای دو کشور و برای کل جهان پدیدار گردد.»


این سخنان « ری » ساعاتی بعد از آن عنوان شد که کره شمالی یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی به صورت آزمایشی و به عنوان مبارزه طلبی با رزمایش مشترک امریکا و کره جنوبی به صورت شلیک کرد.


«ری » به این پرتاب با توجه به پس زمینه تنش جاری ایجاد شده توسط رزمایش مشترک واشنگتن و سئول اشاره کرد و گفت : «سطح این رزمایش به بالاترین حد ارتقا یافته است و من فکر می کنم این امر بد نیست چون وقتی طرف دیگر به سمت اوج حرکت می کند چرا نباید ما این کار را انجام دهیم؟»


این یکی از موارد نادری بود که مقامات ارشد کره شمالی با رسانه های خارجی بویژه غربی مصاحبه می کردند.


پیشنهاد «ری » که گفت او امیدوار است سیاستمداران امریکایی به آن عمل کنند شاید اصلا گوش شنوایی پیدا نکند. پیونگ یانگ که رزمایش امریکا و کره جنوبی را به عنوان تمرینی برای حمله به کره شمالی تلقی می کند در گذشته پیشنهادهای مشابه زیادی به واشنگتن داده است اما امریکا تاکید می کند که کره شمالی باید پیش از هر مذاکره ای از برنامه هسته ای اش دست بکشد. نتیجه این وضعیت به بروز بن بست در روابط دو کشور انجامیده است که به گفته «ری» باعث قرار گرفتن شبه جزیره کره در چهار راه یک جنگ گرماهسته ای شده است.


 یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا در واکنش به این اظهارات «ری »از این رزمایش به عنوان نشان دادن تعهد امریکا به اتحادش با کره جنوبی دفاع کرد و گفت این رزمایش باعث ارتقا آمادگی رزمی ، انعطاف پذیری و قابلیت های این اتحاد شده است.


کایتنا آدامز از سخنگویان دفتر امور شرق آسیا و اقیانوس آرام وزارت خارجه آمریکا گفت :« ما یک بار دیگر از کره شمالی می خواهیم تا از اقدامات و سخنانی که باعث افزایش بیشتر تنش در منطقه می شود خودداری کند و در عوض توجه خود را بر برداشتن گامهایی به سممت عمل به تعهدات بین المللی اش معطوف سازد.»


 تحریمها باعث مرعوب شدن کره شمالی نخواهد شد


وزیر خارجه کره شمالی اظهار داشت : «اگر شما بر این اعتقاد هستید که آنها می توانند با تحریمها ما را ناامید سازند کاملا اشتباه می کنند. شما هر چقدر فشار بیشتری بر چیزی وارد سازید از جهت احساسی واکنش بیشتری برای ایستادن در مقابل آن از خود نشان خواهید داد. لازم است سیاستمداران امریکایی از این امر آگاه باشند.»


«ری » که برای شرکت در نشست سازمان ملل در مورد توسعه پایدار در نیویورک بسر می برد اظهار داشت امسال به علت اینکه رزمایش مشترک امریکا و کره جنوبی از نظر پیونگ یانگ ماهیت و لحن تهاجمی تری پیدا کرده خطر مناقشه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
«ری » در این مصاحبه اعلام کرد امریکا از قدرت خود برای وادار کردن سایر کشورها به پیوستن به اعمال فشار بر کره شمالی استفاده می کند.


او گفت : «کشوری به کوچکی کره شمالی عملا نمی تواند تهدیدی برای امریکا یا جهان باشد.چقدر عالی می بود اگر قرار بود جهان به امریکا و دولت امریکا بگوید که رزمایش دیگری در شبه جزیره کره انجام ندهد . اما حتی یک کشور وجود ندارد که این را به امریکا بگوید. این قدرتهای بزرگ به تنهایی یا باهم به ما می گویند که ما باید ساکت شویم برای ما این شبیه یک محکومیت است که ما باید مرگمان را قبول کنیم و از حق حاکمیت مان صرف نظر نمائیم.»




تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن