تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان دانش آموزی پتانسیل خوبی برای تبدیل دارایی های آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سازمان دانش آموزی پتانسیل خوبی برای تبدیل دارایی های آموزش و پرورش است معاون مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان دانش آموزی آموزی پتانسیل خوبی برای تبدیل دارایی های آموزش و پرورش به سرمایه دارد که تجربه موفق آن را در توزیع شیر مدارس داشته ایم و باید نواقص آن را برطرف کنیم و از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم.
۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت ساعت 14:33

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ سیدمحمدبطحائی در دومین روز نخستین کنگره سازمان دانش آموزی در پژوهشکده امام خمینی ره اظهار داشت: ایام خجسته ماه رجب را خدمت همکاران تبریک و تهنیت عرض می کنم. همانطور که می دانید آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور لازم است و هیچ اجتماعی بدون آموزش و پرورش پویا و سرزنده و باکیفیت آیند روشنی نخواهد داشت.
وی افزود: همانطور که از ادبیات دینی و تجربیات سایر کشورها بر می آید رسیدن به یک کشور پیشرفته بدون آموزش باکیفیت تقریبا غیرممکن است و اگر توسعه ای هم وجود داشته باشد پایدار نیست و با کوچکترین تغییرات از بین خواهد رفت.
معاون مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آینده هر کشور را می توان در آموزش و پرورش امروز آن کشور دید بنابراین فردای هر کشور به وضعیت مدارس امروز آن وابسته است .
وی گفت: دولت ایالات متحده آمریکا سال 1981 نظام آموزشی اش را مورد بررسی قرار داد و گزارشی منتشر کرد که اگر می خواهیم در زمینه های اقتصادی سیاسی و اجتماعی پیشرفت کنند باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم.
بطحایی تصریح کرد: اگر بخواهیم به طور ریشه ای و عمیق به این موضوع برخورد کنیم باید امروز آموزش و پرورش باکیفیتی را ارائه دهیم تا آینده کشور تامین شود.
وی ادامه داد: در فرآیند آموزش و پرورش مهمترین عامل که باعث موفقیت نظام آموزشی می شود نقش کلیدی معلم است. اگر همه امکانات مانند فضا، تجهیزات و برنامه درسی را کنار بگذاریم اما یک معلم موفق داشته باشیم می توانیم به اهداف تعلیم و تربیت در سیستم نظام آموزشی دست یابیم.
معاون مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: معلم می تواند بسیاری از نارسایی های سیستم آموزشی را پوشش دهد و اگر بخواهیم بر اساس سندتحول بنیادین به سوی آموزش و پرورش باکیفیت حرکت کنیم ابتدا موظفیم معلم توانمند برای سیستم آموزشی خود تربیت کنیم.
وی اضافه کرد: یک معلم باید توانایی و انگیزه و علاقه لازم را برای ایفای چنین نقشی داشته باشد و مهارتهای لازم را در کلاس درس به کار گیرد. اگر معلمی نتوانسته است موفق باشد به دلیل این است که عامل هایی که باعث انگیزش آن می شود به درستی محقق نشود.
بطحایی افزود:امروز مهمترین مسئله برای معلمان معیشت است یعنی باید زندگی آنها تامین شود تا دغدغه ای غیر از کار تدریس و تعلیم و تربیت نداشته باشد.اگر بخواهیم معیشت معلمان را بهبود بخشیم تا دل آنها برای کار معلمی آرام گیرد یا باید درآمد آنها را افزایش دهیم و یا اینکه هزینه های آنها را کاهش دهیم و این 2 موضوع سرحد فعالیتهای آموزش و پرورش است و تلاش ما این است که درآمد معلمان را افزایش دهیم و هزینه آنها را کاهش دهیم.
وی گفت:با توجه به ساختار سیاسی و نظام متمرکزی که در سیستم مالی و اقتصادی ایران حاکم است ما باید سهم خود را از بودجه عمومی دولت افزایش دهیم و همانطور که می دانید 80 درصد از بودجه دولت صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود و تنها 20 درصد از هزینه ها برای زیرساختهای عمرانی کشور هزینه می شود .
معاون مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:دولت برای اینکه بتواند در زیرساخت های عمرانی و توسعه کشور فعالیت کند باید سعی کند این 80 درصد از بودجه را کاهش دهد .
وی افزود: اگر سیر بودجه آموزش و پرورش را از سال 82 تا 94 بررسی کنید بودجه آموزش و پرورش در سال 85 به 15.2 درصد رسیده است و در سال 92 به کمترین میزان خود یعنی 9 درصد رسیده است که به تدریج از سال 92 دوباره سیر صعودی گرفته است و در سال 94 به 11.5 درصد رسیده است.
بطحائی خاطرنشان کرد: همانطور که می دانیم 99 درصد از کل اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت پرسنلی می شود یعنی از هر 100 میلیارد تومان یک درصد آن برای برنامه ها و فعالیتهای پرورشی و آموزشی هزینه می شود.
وی ادامه داد: اگر اعتبارات آموزش و پرورش 40 درصد افزایش پیدا کند و به 42 هزار میلیارد تومان طی یک برنامه 5 ساله برسد می توانیم تا حد زیادی شرایط آموزشی کشور را بهبود بخشیم. که این موضوع از منابع دولت امکان پذیر نیست و باید دارایی های سرشار آموزش و پرورش را تبدیل به سرمایه کنیم تا بتوانیم آموزش و پرورش با کیفیتی داشته باشیم.
معاون مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی ازسازمانهایی که می تواند در تبدیل دارایی های آموزش و پرورش به سرمایه کمک کند سازمان دانش آموزی است و از ویژگیهای این سازمان این است که به دلیل شعبه های متعددی و شبکه مویرگی آن و تجربه موفقی که در توزیع شیر داشتیم این موضوع برای ما اثبات شد که البته باید نواقص آن را نیز برطرف کنیم. بنابراین میت وانیم از پتانسیل خوب سازمان دانش آموزی در این زمینه استفاده کنیم.
وی گفت: اگر بتوانیم دارایی های آموزش و پرورش را تبدیل به سرمایه کنیم و ارزش افزوده را از آن بیرون بکشیم شاید روزی فرابرسد که نیازی به بودجه عمومی دولت نداشته باشیم.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن