تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816306554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه : امروز براي ارايه خدمات به مردم مراجعه مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير رفاه : امروز براي ارايه خدمات به مردم مراجعه مي كنيم
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير رفاه و تامين اجتماعي درآيين افتتاح اورژانس اجتماعي كشور گفت: با استفاده از اين اورژانس امكاني ايجاد شد تا براي ارايه خدمات به مردم مراجعه كرده و بيشتر در خدمت مردم باشيم.


وزير رفاه و تامين اجتماعي روز شنبه در اين مراسم تاكيد كرد افتتاح اين اورژانس برمبناي حفظ عزت انسان ها انجام شده است.
دكتر "عبدالرضا مصري " افزود: امروز نمي شود، فردي را كه در معرض خودكشي است با بحث هاي پدرانه منصرف كرد و بايد يك روانشناس دريچه هاي بسته ذهن اور را باز كند .
مصري تاكيد كرد : بايد امروز كار را به دست افرادي سپرد كه دركنار تجربه از علم لازم براي راهنمايي مردم برخوردار باشند .
وي با اشاره به اينكه سال جديد ، سال نوآوري و شكوفايي است ،‌تدوين و ابلاغ بسته هاي بيمه خدمات درماني و يكي شدن تعهدات تمام سازمان هاي بيمه گر پس از 13 سال تكليف قانوني و هشت ماه كار كارشناسي و با بهر گيري از 180 پزشك و متخصص را از جمله اقدامات وزارت رفاه در اين سال اعلام كرد .
دكتر "‌عبدالرضا مصري " همچنين ،ايجاد بانك جامع اطلاعاتي با بيش از يك ميليارد ركورد و فعاليت 14 ماهه به صورت شبانه روزي ، را ا ز ديگر فعاليت هاي اين وزارت برشمرد و گفت : با ايجاد اين بانك اطلاعاتي مي توان هم پوشاني همه دستگاههاي بيمه اي ،‌حمايتي و صندوق ها را دسته بندي كرد و خدمات را بر اساس مرزهاي ايجاد شده ارايه داد.
وي در ادامه افتتاح اورژانس اجتماعي را به عنوان سومين اقدام وزارت رفاه در سال نوآوري برشمرد و گفت : پس از اورژانس سلامت با شماره 115 و اورژانس امنيت با شماره تلفن 110 نياز به ايجاد اورژانس اجتماعي بيش از پيش احساس مي شد .
مصري افزود : آسيب هاي اجتماعي امروز آسيب هاي بومي نيستند و تكنولوژي ، ارتباطات ، ماهواره ها و زندگي صنعتي آسيب هايي به همراه دارد و بايد تمهيدات لازم را براي مقابله با آن ايجاد كرد .
وي با اشاره به اينكه بايد همه دستگاههاي مسوول ، سازمان بهزيستي را در ارايه خدمات اورژانس اجتماعي ياري كنند ،‌گفت :‌سازمان بهزيستي به تنهايي و بدون حمايت و پشتوانه قادر به ارايه خدمات در سطح وسيع نخواهد بود .
وزير رفاه و تامين اجتماعي در ادامه گفت : اورژانس اجتماعي يك طرح عملياتي جديد است و شامل چهار بخش ، " مركز مداخله در بحران هاي فردي ، خانوادگي و اجتماعي ، خط تلفن اورژانس اجتماعي ( يك ، دو ، سه " 123" ) ،‌پايگاه خدمات اجتماعي و خدمات سيار اورژانس اجتماعي است .
مصري ،‌كنترل و كاهش بحران هاي فردي ، خانوادگي و اجتماعي ، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصي و اورژانس بهزيستي به آحاد جامعه ، ارتقا توانمندي هاي افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي جهت مقابله با مسايل اجتماعي در شرايط بحراني از طريق ارايه خدمات تخصصي و به موقع ، را از جمله اهداف راه اندازي اورژانس اجتماعي دانست .
وي ، ايجاد زمينه مشاركت مردم و سازمان هاي غير دولتي ، جايگزيني مداخلات رواني اجتماعي قبل از مداخلات قضايي و انتظامي ، انجام مداخلات رواني اجتماعي در كنار مداخلات قضايي ،قضا زدايي و پيشگيري از جرم را نيز از ديگر اهداف راه اندازي اورژانس اجتماعي اعلام كرد .
به گفته مصري ، كودكان آزار ديده ، زنان آزار ديده ، افرادي كه اقدام به خود كشي كرده و ياقصد خودكشي دارند ، فرار از منزل ، زوجين متقاضي طلاق ، كودكان كار و خيابان ، سالمندان و معلوين آزاد ديده ، معتادين ، افراد بي خانمان ، بيماران رواني مزمن و ساير افرادي كه در شرايط بحران قرار دارند گروه هدف اورژانس اجتماعي را تشكيل مي دهند.
وي ، سه ويژگي تخصصي بودن ،‌در دسترس بودن و به موقع بودن را از ويژگي هاي اورژانس اجتماعي اعلام كرد و گفت : با انجام اورژانس اجاتماعي امكان مداخله در مشكلات خانوادگي فراهم شده و مانع تبديل گسست هاي موقت در خانواده به گسست هاي قطعي مي شود .
مصري ، پذيرش ، ارزيابي اوليه ، تشخيص ، مداخله (مستقيم يا غير مستقيم ) و ترخيص را از جمله مراحل اورژانس اجتماعي عنوان كرد.
مصري در پايان به كل اعتبار بخش رفاه و تامين اجتماعي در سال 1383 كه برابر با يك هزار و 390 ميليارد تومان بوده اشاره كرد و گفت :‌اين رقم در سال جاري به چهار هزار و 946 ميليارد تومان افزايش داشته و اين نشان از اهميت مساله عدالت اجتماعي و توجه به اقشارآسيب پذير است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن