تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799168518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز 900 میلیارد ریالی برای تکمیل و توسعه زیرساخت های صنعت چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: نیاز 900 میلیارد ریالی برای تکمیل و توسعه زیرساخت های صنعت چهارمحال و بختیاری استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت های صنعت استان بخصوص صنایع واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی صنعت ، معدن وتجارت استان ، سید نعیم امامی در شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تامین آب، برق، پساب و فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل در این نواحی و شهرک هاست.
به گفته وی، هم اینک یکهزار و 270 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 450 واحد کامل تعطیل و مابقی واحدها با ظرفیت های متفاوت در حال فعالیت است.
امامی تصریح کرد:واحدهای در حال فعالیت در استان به طور متوسط با 48 درصد ظرفیت خود مشغول تولید و فعالیت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرفیت اسمی اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی استان را 24 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: هم اینک 12 هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول بکار هستند.
امامی گفت: بخش عمده واحدهای فعال در استان، واحدهای معدنی و صنایع غیر فلزی هستند که با توجه به رکود حاکم بر ساخت و ساز در کشور و نبود رونق اقتصادی، تولیدات واحدهای صنعتی و تولیدی چهارمحال و بختیاری به فروش نمی رسد.
به گفته وی، هم اکنون از واحدهای تولیدی فعال استان 15 واحد بزرگ و به عنوان کارخانه شناخته می شوند و مابقی واحدها به عنوان کارگاه شناخته می شوند.
امامی افزود: در 37 سال گذشته، برخلاف تمام تلاش های انجام شده در بخش عمرانی، اشتغال و زیرساخت های استان، متاسفانه دولت ها در راستای تولید و راه اندازی صنایع بزرگ در چهارمحال و بختیاری تلاش نکرده اند.
وی مدعی شد: هم اینک حدود 40 هزار نفر بیکار جویای شغل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که عمدتا فارغ التحصیل دانشگاهی و دانش آموخته رشته های فنی هستند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد: در شرایط کنونی که همه مسئولان دست به دست هم، اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و اختلافات قومی جایی در صحنه مدیریت استانی و ملی ندارد، باید یک صنعت پیشران وارد استان کرد.
امامی گفت: با توجه به زیرساخت هایی فولادی که در این استان وجود دارد، در سفر سال 93 ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری قول تکمیل چرخه فولاد در این استان مصوب شد.
وی پیشنهاد کرد با توجه به زیرساخت های صنعت فولادی در این استان، خط تولید خودرو در این استان راه اندازی شود که از ورق خودرو و قطعه سازان این استان استفاده کرد تا از این طرح 10 هزار فرصت شغل ایجاد شود.
امامی با تشریح وجود واحد تولیدی "میدل باس " در شهرک صنعتی بروجن که هم اینک تعطیل است، گفت: سازمان گسترش صنایع (ایدرو) در چهارمحال و بختیاری تاکنون طرح و برنامه ای نداشته که باید زمینه ورود این سازمان در استان مهیا شود.
وی افزود: عبور لوله های نفت و گاز از پتانسیل های چهارمحال و بختیاری است که اگر طرح های پتروشیمی لردگان و بروجن به زودی به سرانجام نرسد، یکی از موتورهای پیشران اشتغال این بخش از دست می رود.
این مسئول مشارکت بانکها به ویژه بانکهای خصوصی را برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های نیمه تمام صنعتی بجای پرداخت تسهیلات با شرایط سخت به فعالان صنعت و معدن، خواستار شد.
امامی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری آماده رونق شکوفایی و توسعه صنعتی است و باید با تلاش و همت، بخشی از عقب ماندگی ها را جبران کرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست گفت: شرایط اقتصادی و مطلوب و فراوانی ارز در دولت های قبل وجود داشت و این در حالیست که در آن دولت ها، سرمایه گذاری تنها در استان های برخوردار صورت گرفت و استان های کمتر برخوردار از جمله چهارمحال و بختیاری محروم ماندند.
سید محمدرضا نبوی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط در این استان موتور محرکه توسعه چهارمحال و بختیاری هستند که باید با همت مسئولان دولتی و بانکی، از تعطیل شدن این واحدها جلوگیری شود.
به گفته وی، بخشی از مشکلات فضای کسب و کار استان، به مشکلات مالیاتی و بی توجهی ممیزان به وضعیت صنایع باز می گردد.
نبوی اظهار داشت: قانون های مشکل دار مالیاتی، سقوط ارزش پول ملی، به طور کامل و صحیح اجرا نشدن قانون هدفمندی یارانه ها و بهره های بالای بانکی تولید کنندگان را متضرر کرده است.
گفتنی است ، شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری  با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 - 13:23:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن