تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799458585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم تکان‌دهنده پرسپولیس از ورزشگاه تختی


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: فیلم تکان‌دهنده پرسپولیس از ورزشگاه تختی
فیلمی که سایت باشگاه پرسپولیس از اتفاقات ورزشگاه تختی اهواز روی خروجی خود قرار داد تکان دهنده و تاسف برانگیز است.

به گزارش "ورزش سه"، خوب می‌دانیم این برشی چند دقیقه‌ای از تمام اتفاقاتی است که بارها بازی را به آشوب کشید و فضای متشنجی در ورزشگاه ایجاد کرد تا جایی که هر لحظه احتمال تعطیلی مسابقه می‌رفت.

فیلم از لحظه ورود پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه آغاز می‌شود. ورودی رختکن تیم‌ها در مجاورت سکوها و پشت سکوهای ضلع غربی ورزشگاه قرار گرفته است؛ درست جایی که هواداران تیم استقلال اهواز نشسته‌اند و بازیکنان پرسپولیس را به باد گوجه و سنگ و سیب می‌گیرند.

اوضاع از همان لحظه کاملا قمر در عقرب به نظر می‌رسد تا جایی که وقتی رامین رضاییان در این مسیر 20 متری سنگ می‌خورد و پایش می‌لنگد همه اینوری‌ها خطاب به محسن بنگر فریاد می‌زنند: «محسن نیا». محسن می‌آید اما یک سیب توی سرش می‌خورد و می‌افتد آن طرف. بقیه اما با ترس و لرز و با سرعت مسیر را می‌دوند. این وسط یکی چمدانش را مثل سپر و کلاه خود بالای سرش گرفته. مسلمان با محافظت یکی از ماساژورها به سرعت می‌دود و حتی تدارکاتچی‌ها با ترس و لرز وسایل تیم را از اتوبوس به رختکن منتقل می‌کنند.

سکانس دوم مربوط به زمان گرم کردن تیم است. زمان ورود تیم به زمین همه سرشان را می‌دزدند و هراسناک وارد زمین می‌شوند. حتی برانکو هم از ترس می‌دود و استرس دارد که نکند سنگی به سرش بزنند و مثل حسین فرکی با سری خونین تیمش را هدایت کند. بازیکنان تیم همه با سرعت وارد زمین می‌شوند و  سنگ‌ها و اشیای مختلف، کنار پاهایشان می‌خورد. یکی این طرف فریاد می‌زند «بدو بدو» و اینجاست که بیننده یاد فیلم « نجات سرباز رایان» استیون اسپیلبرگ و آن سکانس لب ساحل می‌افتد که تفنگداران دریایی در میان بارانی از گلوله باید مسیری را طی کنند و البته کلی تلفات می‌دهند. دقایقی بعد وقتی که کار تمام شده و تیم می‌خواهد به رختکن برگردد باران سنگ اجازه نمی‌دهد. اینجاست که بازیکنان ناظر بازی را دوره کرده‌اند و می‌گویند با این وضعیت بازی تعطیل شود بهتر است اما ناظر می‌گوید اجازه بدهید وضعیت آرام شود. دقایقی بعد ظاهرا اوضاع بهتر شده.

سکانس بعدی دقیقه 87 کلید می‌خورد. لحظاتی بعد از گل دوم پرسپولیس و قطعی شدن شکست میزبان. یکهو می‌بینید چند صد پرسپولیسی ریخته‌اند دور و بر نیمکت تیم شان. اینجاست که بازی قطع می‌شود و اعضای دو تیم به میانه زمین پناه می‌برند. آنهایی که توی زمین هستند اما پناه آورده‌اند به پیست تارتان، مقابل نیمکت. آنها از سوی سکوهای بغلی و هواداران خشمگین تیم میزبان سنگباران شده بودند و چاره‌ای جز فرار نداشتند. برخی شان صندلی‌های فایبرگلاس را کنده و مثل سپر بالای سر و صورتشان گرفته بودند اما برخی دیگر بی پناه دنبال راه فرار می‌گشتند.

این وسط یادمان نرود که بگوییم برخی هواداران پرسپولیس هم حین بازی سنگ پرانی کردند تا مثلا با اقدام هواداران رقیب مقابله به مثل کنند اما واقعیت ماجرا را نمی‌شود تغییر داد یا انکار کرد؛ اینکه بی فرهنگی در سکوهای ورزشگاه‌های فوتبال و در غالب شهرهای کشور همچنان موج می‌زند و البته بخش قابل توجهی از این بی فرهنگی‌ها و ناهنجاری‌های ناشی از آن به مسوولان برگزاری مسابقات برمی‌گردد. همان مسوولانی که دیروز دستپاچه شده بودند و تقصیر را گردن دیگری
می‌انداختند.

سازمان لیگ می‌گوید هیات فوتبال خوزستان مقصر است و هیات فوتبال، شورای تامین و نیروهای انتظامی را مقصر می‌داند. این وسط یکی مثل غلامرضا بهروان هم هست که حداقل یک عذرخواهی خشک و خالی تحویل مردم بدهد اما چه فایده؟ واقعا اگر حوادث اینچنینی منجر به نابینا شدن، نقص عضو یا خدای ناکرده مرگ بازیکن یا هواداری شود چه کسی یا کدام نهاد مرتبط با برگزاری مسابقه پاسخگو است؟ آیا در آن صورت سقوط و صعود در جدول یا قهرمانی و بقا ارزش این را خواهد داشت با فوتبالی که باید حال همه مان را خوب کند بدحال شویم؟

منبع :ایران ورزشی


09:22  1395/02/05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن