تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820686474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در المپیک کدام کشورها دست و دلباز می‌شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در المپیک کدام کشورها دست و دلباز می‌شوند؟
کشورهای مختلف پاداش خود را برای مدال‌آوران المپیک اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد آذربایجان با پرداخت 510 دلار بیشترین مبلغ را هدیه می‌دهد.
وزارت ورزش و جوانان در خبری اعلام کرد به مدال‌آوران طلا در المپیک ریو 300 سکه، نقره 200 سکه و برنز 150 سکه اهدا می‌کند و البته این تعداد سکه نسبت به المپیک لندن افزایش داشته است.

اگرچه محمود گودرزی وزیر ورزش اعتقاد دارد سیستم افزایش پاداش یک بیماری است که رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند، اما پاداش به قهرمانان المپیک فقط مختص به ایران نیست.

گودرزی در مصاحبه‌‌هایش در این باره گفته بود: زمانی که برای استقبال به فرودگاه می‌رویم خبرنگار میکروفن را در حلقوم ما فرو می‌کند و می‌گوید به فلان ورزشکار چقدر سکه می‌دهید؟ آیا باید به ورزشکار فقط پول داد یا بهتر است برای او شغل ایجاد کنیم؟ کدام بهتر است؟ خبرنگار ما بدون اینکه تحلیلی داشته باشد از ما می‌پرسد چقدر سکه می‌دهید.

البته صحبت‌های وزیر ورزش برای ایجاد شغل برای ورزشکاران قهرمان قابل تامل و احترام است، اما تا زمانی که ورزشکار دغدغه مالی داشته باشد نمی‌تواند تمرکزش را روی بازی‌های پیش رو داشته باشد و تعیین جوایز و پاداش‌ها انگیزه‌ای می‌شود برای مدال‌آوری.

گزارش‌های مختلفی در خصوص پرداخت پاداش به ورزشکاران المپیکی وجود دارد که بر اساس این گزارشات آذربایجان در صدر جدول قرار دارد. این کشور به ورزشکاران المپیکی‌اش به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز 510 هزار دلار، 255 هزار دلار و 130 هزار دلار پرداخت می‌کند.

البته همه کشورها پاداشی که به ورزشکارانشان می‌دهند بر اساس دلار نیست. به عنوان مثال، سوئد تا سال 2014 برای مدال‌آوران و سهمیه‌بگیران المپیک تسهیلات دانشگاهی را در نظر می‌گرفت. ورزشکاران می‌توانستند از وام و بورسیه بیشتری برای تحصیل استفاده کنند. از سال 2014 با اعتراض مردمی این موضوع به رأی گذاشته شد که در نهایت مردم اعلام کردند بهتر است پاداش به قهرمانان حذف شود.

البته مردم سوئد با تشکیل کمپینی اعلام کردند به لیست مالیات آنها بخشی در نظر گرفته شود که مخصوص تهیه امکانات برای ورزشکاران است.

در کانادا هم کمیته المپیک این کشور بودجه سال 2015-2016 را 36 میلیون دلار اعلام کرد که این رقم بین فدراسیون‌ها تقسیم می‌شود. رئیس‌جمهور این کشور پیشنهاد داد تا اجازه دهند این مبلغ اضافه شود و بخشی را برای پاداش به قهرمانان المپیک در نظر بگیرند. با نظرسنجی از مردم در نهایت 8 میلیون دلار به بودجه کمیته المپیک کانادا اضافه شد. شرط اضافه بودجه این بود که فدراسیون‌های ملی خودشان پاداش قهرمانان را در نظر بگیرند.

نکته جالب اینجاست که برای المپیک 2012 لندن سنگاپور اعلام کرده بود به مدال آوران طلا 800 هزار دلار پاداش می‌دهد و در مقابل انگلیس کشوری است که پاداش نقدی به ورزشکارانش نمی‌دهد.

در زیر لیست پاداش المپیکی‌ها را در کشورهای مختلف مشاهده می‌کنید:
کشور        طلا (دلار)          نقره                برنز    
آذربایجان  510 هزار دلار     255 هزار        130 هزار    
قزاقست    200 هزار          150 هزار         75 هزار    
تایلند        314 هزار              
فیلیپین     237 هزار                   
قرقیزستان  200 هزار              
لتونی        190 هزار                   
ایتالیا         180 هزار              
ازبکستان   150 هزار                   
بلاروس       150 هزار              
اوکراین       150 هزار                   
روسیه        135 هزار              
استرالیا     126 هزار                   
تاجیکستان  63 هزار              
فرانسه        65 هزار                   
چین          31 هزار و 400 دلار              
آمریکا          25 هزار                  


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن