تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدا و سیما در حوزه ی فرهنگ ایرانی تنگ نظری ها را کنار بگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی کلان شهرهای کشور در گفت و گو با پانا: صدا و سیما در حوزه ی فرهنگ ایرانی تنگ نظری ها را کنار بگذارد مسئول کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی کلان شهرهای کشور با اظهار اینکه رسانه ی ملی آنچه که شایسته است در حوزه ی فرهنگ عمل نمی کند ، خاطر نشان کرد: رسانه ی ملی می تواند خیلی مثبت تر و سازنده تر در حوزه ی فرهنگ کار کند.
۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت ساعت 12:49

خبرگزاری پانا+

  عادل مزاری در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: ما در این شرایط با معضلات فرهنگی زیادی روبه رو هستیم و یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم بحران هویت می باشد. جوانان ما با فرهنگ غنی پیشینیان خود آشنا نیستند واز سابقه ی فرهنگی ایران اطلاعی ندارد از این رو برگزاری برنامه های" هفته های فرهنگی استانها" می تواند باعث آشنا شدن مردم به ویژه نسل جدید با فرهنگ غنی پیشینیان شود.   وی گفت: طبیعی است که در کنار هویت اسلامی ، باید هویت ایرانی را نیز حفظ کنیم چون هویت اسلامی و ایرانی برای فرد دو بال محسوب می شود ودر حال حاضر مقداری در این زمینه غفلت شده است ، از این رو برگزاری این هفته های فرهنگی خیلی می تواند تاثر زیادی در ارتقای فرهنگ در جامعه ایفا کند. مسئول کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی کلان شهرها و استانهای کشور افزود : تهران مینیاتور افراد است و تمامی اقوام در پایتخت ایران حضور دارند ،از این رو نسل جدید می تواند با این فرهنگ ها آشنا شود .از طرفی خوزستانیهای مقیم تهران نیز با حضور در برنامه های هفته های فرهنگی می توانند با پیشینه ی تاریخی استان خود در حوزه های مختلف آشنا شوند . وی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش موثری در پربار برگزار شدن هفته های فرهنگی دارند،گفت : رسانه ها در شناساندن فرهنگ تاثیر زیادی دارند و باید در خصوص برگزاری هفته های فرهنگی اطلاع رسانی های کامل صورت بگیرد تا مسئولین و مردم برای مشارکت در این فرآیند فرهنگی تشویق شوند و ظرفیت های فرهنگی استانها به خوبی معرفی شوند. این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش موثری در ارائه ی ظرفیت های عظیم فرهنگی و هنری خوزستان دارد، گفت: انجمن های موسیقی ، شعر ، نمایش ، نشر ،هنرهای تجسمی و .... باید با تمام قوت در هفته ی هنری خوزستان که در اواسط تابستان در تهران برگزار می شود،حضور پیدا کنند. مزاری بیان داشت: این کاری که در تهران انجام می شود باید  نقاط قوت و ضعفش مورد بررسی قرار بگیرد تا برگزاری برنامه ی مشابه  در استانهای دیگر با موفقیت های بیشتری همراه باشد.  وی با اظهار اینکه رسانه ی ملی آنچه که شایسته است در حوزه ی فرهنگ عمل نمی کند ، خاطر نشان کرد: رسانه ی ملی می تواند خیلی مثبت تر و سازنده تر در حوزه ی فرهنگ کار کند به عنوان مثال ما در سنت های ایرانی 4 شنبه سوری را داریم ولی وقتی صدا وسیمای ما اصل چهار شنبه سوری را انکار می کند و به جای آن از عبارت چهارشنبه ی آخر سال استفاده می کند ، یک اشکال فرهنگی ایجاد می شود و ما باید این تنگ نظری ها را کنار بگذاریم . مزاری گفت: این سنت در آیین و سنت های ایرانی وجود دارد و صدا و سیما موظف است که آن را در جامعه به درستی معرفی کند و اگر این فرهنگ به خوبی شناسانده نشود نتیجه این می شود که جوانان و نوجوانان ما به سمت ترقه و مواد منفجر می روند و به مملکت خسارتهای مالی و جانی وارد می شود. این مسئول فرهنگی گفت : امام فرمود :" صدا و سیما باید دانشگاه باشد" و غفلت در فرهنگ ایرانی برای صداو سیما اشتباه محسوب می شود چون در کنار فرهنگ اسلامی باید فرهنگ ایرانی را نیز تقویت کنیم تا فرهنگ از بیرون به ما تزریق نشود و جوانان به دنبال ماهواره نروند . عادل مزاری ، مسئول کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی کلان شهر ها و استانها گفت: یک هفته به استان خوزستان فرصت داده شده تا در مراسم و نمایشگاه هایی که با عنوان " هفته ی فرهنگی خوزستان" در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد ،توانمندی های فرهنگی زیادی را که دارد ، ارائه کند .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن