تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817314562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌نشینی مدارس دولتی در برابر خصوصی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


عقب‌نشینی مدارس دولتی در برابر خصوصی‌ها استان‌ها > زنجان - در سال تحصیلی 95-94 205 هزار دانش‌آموز زنجانی راهی 2391 مدرسه شدند، مدرسه‌هایی که گاه با وجود فرسوده بودن دانش‌آموزان را در 2 شیفت در خود جای می‌داد.

روزنامه همشهری زنجان نو.شت: برخی از دانش‌آموزان استان نیز در مدارس کانکسی سال تحصیلی خود را آغاز کردند، چرا که استان با کمبود مدرسه روبه رو است و مسئولان نیز تصمیم گرفتند به جای این‌که دانش‌آموزان به دلیل نبود مدرسه در خانه بنشینند در کانکس تحصیل کنند.
با توجه به این‌که دولت به دنبال تک شیفته کردن مدارس و همینطور ارتقای کیفیت آموزشی است راهی جز ساخت مدارس جدید ندارد که این کار نیز تا حد توان و با اعتبارات موجود تا حدودی اجرا شده است.
راه‌ دیگری که آموزش و پرورش را می‌تواند یاری دهد ایجاد مدارس غیر دولتی است، چرا که با پا گذاشتن دانش آموزان به این مدارس تعداد دانش آموزان از مدارس دولتی کاسته می‌شود و کیفیت آموزش نیز ارتقا می‌یابد. 400 مدرسه غیردولتی
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان در گفت ‌و گو با خبرنگار همشهری تعداد مدارس غیر‌دولتی موجود در استان را 473 مدرسه اعلام می‌کند و می‌گوید: از این تعداد مدارس 400 مدرسه متعلق به پیش‌دبستانی و 73 مدرسه دیگر نیز متعلق به مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است.
«علی مهدیلو» از اشتغال به تحصیل 19 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی در زنجان خبر می‌دهد و بیان می‌کند: 10هزار نفر از این دانش‌آموزان در 3 مقاطع تحصیلی و 9هزار نفر دیگر نوآموزانی هستند که در پیش‌دبستانی‌های غیر دولتی تحصیل می‌کنند.
وی گسترش مشارکت‌های مردمی را از سیاست‌های آموزش وپرورش می‌داند و می‌افزاید: بسیاری از اولیایی که فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌کنند خواسته یا ناخواسته عمل خیری را انجام می‌دهند، چرا که در صورت افزایش مدراس غیردولتی، تعداد دانش‌آموزان از مدارس دولتی کاهش و کیفیت ارائه مطالب نیز ارتقا پیدا می‌کند.
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با ذکر این که در حال حاضر آموزش وپرورش دچار کمبود مدرسه است، بیان می‌کند: تصور کنید 10 هزار دانش‌آموزی که در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند به مدارس دولتی بازگردند. در این شرایط آموزش و پرورش برای این دانش‌آموزان نیازمند 40 مدرسه خواهد بود. برای ساخت این تعداد مدرسه به جز هزینه، نیازمند نیرو و و امکانات خواهیم بود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که اداره آموزش و پرورش و نوسازی برای ساخت و تجهیز مدارس بودجه پایینی دارد.
مهدیلو اضافه می‌کند: در صورت ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس علاوه بر ایجاد تراکم پایین در مدارس دولتی، اشتغال‌زایی در حوزه معلمان آزاد و بازنشستگان نیز فراهم می‌شود. استقبال از مدارس غیردولتی
وی استقبال اولیا برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس غیر دولتی را مناسب ارزیابی می‌کند و توضیح می‌دهد: در بخش ابتدایی استقبال خوبی از مدارس غیردولتی می‌شود.
این مسئول از کاهش جمعیت دانش‌آموزی در مقطع دوم متوسطه می‌گوید و می‌افزاید: با تغییر سیستم آموزشی از 5-3-4 به سیستم 6-3-3 تعداد دانش‌آموزان از متوسطه دوم کاسته و به متوسطه اول افزوده شده است.
مهدیلو تک شیفته بودن مدارس غیردولتی را از دیگر مزایای این مدارس بیان می‌کند.
وی در سوال خبرنگار همشهری مبنی براینکه شهریه مدارس غیر دولتی بر چه مبنایی انتخاب می‌شود، می‌گوید: شهریه هر آموزشگاهی بر اساس حق‌التدریس معلمان، قیمت فضای اجاره‌ای یا احداثی و تعداد ظرفیت دانش‌آموزی آموزشگاه‌ها تعیین می‌شود. شرایط گفته شده در سیستم تعیین نرخ شهریه که یک سیستم کشوری است ثبت می‌شود و این سیستم نرخ شهریه را اعلام می‌کند.
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش نرخ شهریه‌ اخذ شده از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را پایین‌تر از سایر استان‌های کشور می‌داند و ادامه می‌دهد: نرخ شهریه‌ مدارس در مدرسه ابتدایی از 500 هزار تومان آغاز می‌شود و در مقطع متوسطه دوم تا 3 میلیون تومان اتمام می‌پذیرد.
مهدیلو با اشاره به این‌که بیشتر مدارس غیردولتی استیجاری هستند، بیان می‌کند: 400 مدرسه در بخش پیش‌دبستانی این مدارس فعالیت دارند. تعداد مدارس استیجاری در این بخش بیشتر است.
وی تنها 7 درصد از جمعیت دانش‌آموزی را جزو محصلان مدارس غیر‌دولتی بیان می‌کند و می‌گوید: اگر موفق شویم که این 7 درصد از جمعیت دانش‌آموزی را به 10 درصد افزایش دهیم به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کنیم، چون کمک بزرگی به مدارس دولتی می‌شود.
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با بیان این‌که در حال حاضر مدارس غیردولتی پیش دبستانی در تمامی مناطق 14گانه آموزشی استان برقرار است، می‌گوید: ابهر، خرمدره، خدابنده و زنجان 4 منطقه‌ای هستند که در آنجا مدارس غیردولتی در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارد. هم اکنون 90 درصد از پیش‌دبستانی‌ها غیردولتی هستند.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان - مدارس دخترانه - ورزش در مدارس - میز و نیمکت مدارس -




شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 12:32:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن