تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799457726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت با امیرالمومنین کامل می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴




1453539924166_10.jpg

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیعه علی بودن یعنی پشت سر امام راه افتادن، در عمل از او تقلید کردن و به اعمالش اقتدا نمودن. اقتدا جنبه عملی دارد؛ بنابراین باید به اندازه‌ای که ظرفیت داریم پشت سر امام باشیم تا اثر نعمت خود را نشان دهد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان در درس شرح و تفسیر نهج البلاغه که همزمان با شب میلاد امیرالمومنین (ع) در مرکز فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: امیرالمومنین نه اینکه نعمت بزرگی است، نه! بلکه اصلا اتمام نعمت با امیرالمومنین بود. اگر ولایت امیرالمومنین نبود، تمام نعمت‌های خداوند بر ما ناقص و بی‌اثر بود. این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اثر نعمت امیرالمومنین نه تنها در قلب و زبان ما، بلکه در عمل ما هم باید دیده شود. ما موقعی مأموم امیرالمومنین هستیم که در ابعاد مختلف زندگی‌مان أعم از فردی، اجتماعی، سیاسی، عبادی، اقتصادی، فرهنگی و ملی و بین‌المللی، در عمل نشانه‌هایی از علی (ع) وجود داشته باشد. منتخب مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در هفتادودومین درس شرح و تفسیر نهج‌البلاغه، در ادامه شرح نامه ٦٩ نهج‌البلاغه، درباره «آشکار نمودن آثار نعمت‌های الهی» گفت: در روایات آمده است که دیده شدن اثر نعمت، خود شکر نعمت است و دیده نشدن اثر نعمت، کفر است. دیده شدن اثر نعمت، تبلیغ توحید و خداپرستی است. وی با بیان اینکه «دیده شدن اثر و نشانه نعمت در زبان و عمل مساوی با عبارت قرآنی"تحدث به نعمت" در سوره ضحی است»، گفت: تحدث به نعمت یعنی وقتی انسان در قلب، عاشق منعم و با زبان، ستایشگر منعم است و در عمل از نعمت الهی در مسیری که خداوند گفته است استفاده می‌کند، در حقیقت با زبان قال و زبان حال، ذاکر و شاکر خداوند است و می‌گوید آنچه دست من است مال خود من نیست بلکه از جانب پروردگار من است. •«تحدث به نعمت» در کلام آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی اسماعیلی در ادامه به کلام آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی درباره «تحدث به نعمت» اشاره کرد و گفت: مرحوم استاد می‌فرمودند: بگویید نعمت الهی، مال رب است. «رب» آن اسم خداست که مربوط به تربیت کردن است. در اظهار نعمت، بگویید خدا این نعمت را به من داده که من را رشد دهد و تربیت کند. بگو این نعمت را برای آدم شدن به من داده است؛ این یعنی «قربان صدقه منعم برو و خیره به نعمت نشو». •کیفیت «تحدث به نعمت» این استاد حوزه و دانشگاه درباره کیفیت تحدث به نعمت، گفت: معنای «تحدث به نعمت»، خودنمایی و ریا و شکستن دل کسانی که از آن نعمت بهره‌مند نشده‌اند، نیست. مؤمن زیرک است و باید زیرکانه به گونه‌ای از نعمت استفاده کند که افراد بی‌بهره از آن نعمت، مشکل اعتقادی پیدا نکنند و از خدا طلبکار نشوند. اسماعیلی افزود: نشان دادن اثر نعمت در عمل باید به گونه‌ای باشد که بینندگان را به یاد رب و منعم بیاندازد، نه اینکه مغرور به نعمت کند. بنابراین اگر در زبان و عمل، طوری نعمت را نشان دهیم که خدا فراموش شود و تبلیغ خود صورت گیرد، این دیگر خودنمایی است نه خدانمایی. •سیمای موحدانه «نعمت» اسماعیلی در بخش دیگر سخنانش درباره سیمای موحدانه «نعمت» اظهار داشت: با نگاه دقیق خداشناسانه هیچ کس از نعمت محروم نشده است؛ همه از نعمت برخوردارند اما اشکال کار این است که فکر می‌کنیم «نعمت» فقط در «دادن»ها است و نمی‌دانیم که نعمت در «ندادن»ها هم هست. در نگاه انسان موحد، اعطا و منع نعمت، هر دو نعمت است. امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می‌فرمایند، خدا را شکر می‌کنم؛ هم بخاطر چیزهایی که داد و هم بخاطر چیزهایی که نداد. •وقتی بیماری برای موحد، نعمت می‌شود شاگرد برجسته آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، در ادامه تفسیر نامه ٦٩ نهج‌البلاغه، وقتی به شرح نگاه موحدانه نسبت به «نعمت» رسید، به نقل خاطره‌ای از استاد حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی پرداخت که می‌گفتند: یکی از بزرگان در اواخر عمرشان آن قدر مریض بودند که نمی‌توانستند غذا بخورند و غذا را در دهان‌شان می‌گذاشتند؛ این بزرگوار در همان حال، می‌گفتند «خدایا قربانت که چقدر من را دوست داری و نعمت داده‌ای که حتی زحمت گذاشتن غذا در دهانم را هم گرفته‌ای». انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن