تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812932934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوای هند و انگلیس بر سر الماس کوه نور + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دعوای هند و انگلیس بر سر الماس کوه نور + تصاویر
دولت هند اعتقاد دارد که الماس نور از این کشور توسط انگلیس به سرقت برده شده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی اِن اِن، دولت هند در حال تلاش برای بازگرداندن الماس کوه نور از انگلیس به هند است. این در حالی است که انگلیس ادعا می کند، این این الماس تاریخی نادر به عنوان هدیه به این کشور داده شده و دزدی نیست.


دعوای هند و انگلیس بر سر الماس کوه نور + تصاویر



کوه نور که هم اکنون بر روی تاج سر ملکه انگلیس قرار گرفته شده است، زمانی بزرگترین الماس دنیا بود و در گذشته ۱۸۶٫۰۶۲۵ قیراط معادل ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشت که در تراش جدیدی که در سال ۱۸۵۴ بر روی آن خورد، وزنش ۱۰۵٫۶۰۲ قیراط معادل ۲۱٫۶۱ شده‌است.

این الماس زوج الماس معروف دریای نور است که هم اکنون در برج لندن نگهداری می‌شود و هر دو از قدیمی‌ترین جواهرات شناخته شده در جهان هستند. این الماس درشت سال‌ها میان حاکمان متعدد هندو، مغول و بریتانیایی دست به دست شده است.

 این سنگ قیمتی از ناحیه قلعه باستانی گلکنده در نزدیکی حیدرآباد در ایالت آندرا پرادش در کشور هند در سال ۱۶۵۶ میلادی بدست آمد. این الماس توسط میرزا محمد میر جمله وزیر مشهور ایرانی عبدالله قطب شاه به شاه جهان پادشاه گورکانی هند تقدیم شد و در آنجا ماند.

در سال ۱۷۲۹ میلادی نادرشاه پس از تسخیر هند، این الماس را که بر تاج محمدشاه هندی می‌درخشید، دید و گفت: «این کوهی از نور است.» و از آن تاریخ نام کوه نور بر آن ماند. کوه نور پس از مرگ نادر توسط احمدشاه درانی به افغانستان منتقل و سپس به شاه شجاع درانی رسید. پس از شکست شاه شجاع، از سردار هندی مهارجه راجیتسینگ ملقب به شیر پنجاب، الماس مزبور توسط سردار نامبرده به هند بازگشت داده شد.


دعوای هند و انگلیس بر سر الماس کوه نور + تصاویر

دعوای هند و انگلیس بر سر الماس کوه نور + تصاویر



اکنون حدود 150 سال است که این الماس در خزانه بریتانا وجود دارد ولی هند ادعا می کند که این قطعه الماس ۱۰۵ قیراطی که بهایی بر آن نمی توان گذاشت، توسط بریتانیا "به یغما" برده شده است.


دعوای هند و انگلیس بر سر الماس کوه نور + تصاویر





۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن