تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813050225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهیلات بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تسهیلات بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد استان‌ها > بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر کاهش نرخ سود بانکی در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی گفت: اکنون نرخ تورم در کشور کمتر از 12 درصد است که انتظار صاحبان صنایع این است که نرخ سود بانکی در تسهیلات بانکی متناسب با نرخ تورم کاهش یابد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام صنعتی استان بوشهر با بیان اینکه این استان در حوزه واحدهای صنعتی دارای ظرفیت مناسبی است اظهار داشت: مشکل بیشتر واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال در زمینه تامین نقدینگی است.

وی با تاکید بر کاهش نرخ سود بانکی در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی گفت: اکنون نرخ تورم در کشور کمتر از 12 درصد است که انتظار صاحبان صنایع این است که نرخ سود بانکی در تسهیلات بانکی متناسب با نرخ تورم کاهش یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات موردنیاز واحدهای صنایع استان بوشهر افزود: بانک‌های استان بوشهر در پرداخت تسهیلات منابع داخلی خود کمک می‌کنند ولی برخی تسهیلات که مشکلات صاحبان صنایع برطرف می‌کند نیاز به ابلاغ آیین‌نامه بانک مرکزی و بانک‌های عامل مرکز است.

سالاری با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال نیاز به تغییر کاربری دارند افزود: برخی واحدهای صنعتی و تولیدی که راکد و یا با ظرفیت کامل در مدار نیست با توجه به وضعیت بازار نیاز به تغییر کاربری دارند که در این راستا حمایت از این بنگاه‌های اقتصادی ضروری است.

وی با تاکید بر بررسی مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد بیان کرد: تعمیر خط تولید، بهسازی و بازسازی واحدهای تولیدی برای افزایش بازدهی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه منطقه ویژه شمال استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی است افزود: این منطقه ویژه در کنار ساحل خلیج فارس، بزرگراه، خط لوله نفت و گاز و فرودگاه قرار دارد که ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

سالاری با بیان اینکه ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد گفت: تسهیلات لازم برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه ویژه باید فراهم شود.

وی از سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای حضور فعال بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر بروکراسی‌های اداری برداشته شود تا طرح‌های تدوین شده در ایجاد صنایع کوچک و متوسط اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بابیان اینکه تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به طرح‌های اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: اکنون 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب است که در 778 شهرک و ناحیه صنعتی زمین واگذار می‌شود.

علی یزدانی با بیان اینکه 31 هزار هکتار زمین صنعتی برای واگذاری باقی مانده است تصریح کرد: در استان بوشهر 20 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که در 18 شهرک و ناحیه آن زمین واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 167 شهرک و ناحیه صنعتی تقاضا محور هستند بیان کرد: 98 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور منابع محور است که این شهرک‌ها و نواحی صنعتی 70 درصد منابع این سازمان را تامین می‌کنند.

یزدانی از احیای 9 هزار واحد صنعتی در کشور خبرداد و گفت: در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل امسال 9 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط احیا می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احیا واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیان کرد: از 9 هزار واحد صنعتی یاد شده 3 هزار واحد آن راکد است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 3 هزار واحد صنعتی کوچک تعطیل است افزود: شش هزار واحد صنعتی زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌کند و یک‌هزار واحد صنعتی متوسط متوقف یا زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌کند که برای احیای این 3 هزار واحد صنعتی 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

یزدانی افزود: 99 هزار واحد صنعتی مجوز تاسیس گرفته‌اند که طرح‌های با بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی 2 هزار واحد صنعتی نیمه تمام خبرداد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال با پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات 2 هزار واحد صنعتی نیمه تمام تکمیل و وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحدهای صنعتی 184 هزار و 500 شغل جدید ایجاد می‌شود.

کلید واژه ها: استان بوشهر -




یکشنبه 29 فروردین 1395 - 20:43:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن