تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799737490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنر دینی چراغ روشنی برای بصریت افزایی جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری:
هنر دینی چراغ روشنی برای بصریت افزایی جامعه است

قزوین


شناسهٔ خبر: 3601153 - یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: هنر دینی چراغ روشنی است که همه به آن نیازمندند و در شرایطی که جنگ نرم با هجوم ماهواره ها آغاز شده هنرمندان متعهد باید با قدرت وارد صحنه شوند. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه با حضور علیرضا کمری مسئول واحد پژوهش مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی، محسن قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، علی هوشمندی مدیرحوزه هنری استان و جمعی از هنرمندان در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

مرتضی گودرزی دیباج تصریح کرد: هنر و ادبیات انقلاب اسلامی با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب به عنوان یک مکتب جاری باید در دانشگاههای کشور تدریس شود زیرا برای شکل گیری هنری ماندگار نیازمند تحول اجتماعی هستیم. مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: چرخه هنر انقلاب از زمان مشروطه در فضای تاریک و سیاه با کاریکاتور آغاز شد و در دوران انقلاب هنر اعتراض شکل گرفت و دردوره جنگ تحمیلی نیز درحرکتی خودجوش و بدون اتکابه سیستم قدرت شکل می گیرد که آثار ارزشمندی را خلق می کند. گودرزی دیباج اظهارداشت:هنر انقلاب مجموعه ای معطوف به فعالیت های دینی است که بانگاه مردمی، انسانی و دینی شکل گرفته و با باورهای مختلف تلاش شده به آثاری ماندگار تبدیل شود. وی اضافه کرد:هنر انقلاب برای اولین بار در تاریخ توانسته هنر، هنرمند و اثر را میان جامعه کشانده و به عنوان یک عملیات اعتقادی از آن استفاده کند و بدون سفارش پذیری تاثیرگذار باشد.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری یادآورشد: با همه ارزشهای هنر انقلابی متاسفانه هنوز نتوانسته ایم زوایای مختلف این هنر را به مردم و جوانان بازگو کنیم تا آیندگان با شخصیت های هنرمندی چون شهید آوینی آشنا شده و از آنها الگو بگیرند. گودرزی دیباج یادآورشد: هنر مکتبی و دینی مانند چراغ روشنی است که جامعه همواره به آن نیاز دارد و می تواند نقاط ضعف و قوت را منعکس کرده و برای رفع آن کمک کند. وی اظهارداشت: در عصر کنونی نیز جنگ با روشهای دیگری چون نبرد نرم ادامه دارد تا جوانان و بنیانهای ارزشی ما را دچار آسیب و خدشه کنند لذا هنر انقلابی رسالت سنگینی دارد تا در مسیر بصریت افزایی و مقابله با تهدیدات دشمن موثر عمل کند. گودرزی دیباج تصریح کرد: ادراک تاریخی اگر وارد هنر شود و هنرمند متعهد نسبت به آن احساس مسئولیت کند می تواند آثار ماندگاری خلق کند و در شرایط کنونی توصیه می شود هنرمند به جای رفتن به طبیعت و به تصویر کشیدن زیبایی های طبیعی به دردهای اجتماعی اهمیت دهد و آن را منعکس کند.

وی افزود: حضور بیش از ۱۴۰ شبکه فارسی زبان در خانواده ها بزرگترین جنگی است که از سوی دشمنان راه افتاده تا کیان خانواده ها متلاشی شود که در این راستا هنرمندان متعهد باید احساس مسئولیت کرده و با آگاهی و تعهد وارد عرصه شوند تا این نقشه ها خنثی شود. در این مراسم از تابلوی نقاشی گل و مرغ با تصویر شهید آوینی که توسط هنرمند قزوینی هاشم حسینی خلق شده است رونمایی شد.      









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن