تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819280507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقات قرآنی بهترین محل برای اشاعه کار گروهی و همفکری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی در مصاحبه با پانا: مسابقات قرآنی بهترین محل برای اشاعه کار گروهی و همفکری است معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در مسابقات قرآن،عترت و نماز روحیه کارگروهی و مشارکتی موج می زند و بهترین محل برای اشاعه کار گروهی و همفکری است.
۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين ساعت 13:28

خبرگزاری پانا+مسابقات قرآنی بهترین محل برای اشاعه کار گروهی و همفکری است

طاهر علمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی در خصوص مسابقات قرآن،نماز و عترت بیان داشت:این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی،منطقه ای،استانی و کشوری برگزار می شود. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت:مرحله آموزشگاهی و منطقه ای در ماه های مهر تا اسفند برگزار شده و افراد راه یافته به مرحله استانی از 39 ناحیه و منطقه مشخص شده است.
وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی در فروردین ماه امسال،افزود:نزدیک پنج هزار نفر دانش آموز دوره اول و دوره دوم متوسطه به اضافه حفظ ویژه قرآن در مقطع ابتدایی به مرحله استانی راه یافتند.
مسئول تربیتی استان تصریح کرد: مرحله استانی برای نواحی پنجگانه آموزش و پرورش و شهرهای نزدیک در خود تبریز و برای دانش آموزان شهرستانی در منطقه صوفیان در حال برگزاری است.
علمی بیان کرد:دانش آموزان دختر و پسر دراین مسابقات با موضوع قرآن در عناوین حفظ ترتیبی قرآن،حفظ موضوعی قرآن ، حفظ ویژه قرآن ، ترتیب و تحقیق و موضوع عترت با عناوین تفسیر قرآن،تفسیر نهج البلاغه،تفسیر صحیفه سجادیه ،مداحی و موضوع نماز با عناوین اذان،احکام نماز و انشای نماز به رقابت می پردازند.
در سطح استان بیش از 650 هزار دانش اموز است و امکان شرکت برای همه دانش آموزان دوره روزانه وجود داشت که از 5هزار دانش آموز نزدیک 100 نفر به مسابقات کشوری که در مشهد و همدان برگزار می شود راه می باید. مسئول فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: در مرحله استانی دانش آموزان تمام توان خود را بکار برده اند چرا که دانش آموزان قشری آینده ساز،دارای ایده ه ها و فکر های بکر هستند و اگر زمینه استفاده برای جوانان و نوجوانان در دوره مدرسه فراهم شود شاهد رشد چشمگیری در کشور خواهیم بود.
وی تاکید کرد: بهترین محل شناسایی و بهره مندی از ایده های ناب نوجوانان با استعداد و توانمند مسابقات قران ،عترت و نماز می تواند باشد.
علمی با خاطر نشان ساختن اینکه زمینه مسابقات قران دانش آموزی طی دو سال گذشته در استان اجرا شده است،افزود:با مدیریت معاونت فرهنگی و پرورشی استان و همکاری مناطق سومین دوره از این مسابقات امسال در استان در حال اجرا می باشد.
معاون پرورشی استان اذعان داشت:در این مسابقات مربیان به صورت تخصصی کار کرده اند که باعث شده کیفیت مسابقات بالا برود و خشنودی اولیا و مربیان را فراهم کرده است.
وی بیان داشت:آموزش و پرورش باید تلاش کند دانش آموزان تلاشگر،سخت کوش،اثربخش و مسئولیت پذیر برای آینده تربیت کند و داشتن انتظارات بالا از دانش اموزان می تواند تمام تلاش دانش اموزان را بکار برد.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: این مسابقات از روحیه کارگروهی و مشارکتی برخوردار است و در واقع ایجاد فضای مناسب برای هم فکری و ترویج و اشاعه کار گروهی می باشد و توانمندی های قرانی دانش آموزان تقویت می شود.
علمی اذعان داشت: دانش اموزان با تعامل و اخذ از تجربیات یکدیگر در حاشیه مسابقات می توانند ضعف های خود را شناسایی و برخی زمینه ها را قوت بخشند.
وی اظهار کرد: اگر تمام دستگاه های دینی و معرفی استان در جهت پیشبرد کیفی و کمی این مسابقات یاری رسانند می توانیم در کشور در سطح عالی بدرخشیم.
معاون فرهنگی و پرورشی استان گفت: متاسفانه از نظر مالی دستگاه های استان برای این مسابقات موازی کاری کرده اند و هم افزایی صورت نگرفته است.
علمی خاطر نشان ساخت: اگر دانش اموزان رفتار و گفتار و عمل خود را با قرآن آمیخته کنند به موفقیت های چشمگیری خواهند رسید.
وی گفت: برای اینکه هر منطقه شاهد پتانسیل قرانی استان باشد سعی شده مرحله استانی هر سال در مناطق مختلف برگزار شود و حضور اولیا در این مسابقات تاثیر بسیار زیادی از بالا بردن کیفیت مسابقات خواهد داشت.
معاون پرورشی استان بیان کرد: داوری این مسابقات را داوران آموزش دیده و متخصص استان مدیریت می کنند و تمامی داوران دارای تجربه می باشند و دوره تخصصی داوری سطح کشوری را گذرانده اند و دستورالعمل های ویژه را می دانند.
علمی اظهار داشت: سطح مسابقات با کیفیت خاص است و نسبت به سال گذشته رشد کرده چرا که برخی مناطق جهت آماده سازی دانش آموز برای مرحله استانی دوره های کوتاه آماده سازی برگزار کرده اند.
معاون فرهنگی و پرورشی استان اضافه کرد:برای دانش اموزان راه یافته به مرحله کشوری دوره های کوتاه مدت آماده سازی برگزار می شود.
وی تاکید کرد:اگر جامعه بخواهد در ابعاد مختلف سیاسی،فرهنگی،اجتماعی به توسعه قدم نهاد اولین ابزار نیروی انسانی است که این محور باید دارای دانش،بصیرت و توانایی باشد و بروز و ظهور آن باید در مدرسه شکل یابد و بذر را در کشتزار اندیشه جوانان کاشت.
علمی اظهار امیدواری کرد تمام دانش اموزان نکته تربیتی آموزش و پرورش را فراموش نکنند که در غیر این صورت 12 سال تلاش و کوششان در مدرسه خروجی بدون تربیت خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن