تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813175011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم روز ارتش در شاهرود برگزار شد/ رژه مردانی از جنس پولاد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
مراسم روز ارتش در شاهرود برگزار شد/ رژه مردانی از جنس پولاد

روز ارتش در شاهرود


شناسهٔ خبر: 3601001 - یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
استانها > سمنان

شاهرود - آئین گرامیداشت سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره) و نامگذاری بیست و نهمین روز از فروردین ماه به نام ارتش دلاور ایران اسلامی در شاهرود برگزار شد. خبرگزاری مهر، گروه استان ها: میدان ولایت شاهرود یکبار دیگر در بیست و نهم فروردین ماه صحنه نمایش اقتدار و افتخار مردانی بود که دل در گرو یار بسته و مخلصانه لباس رزم بر تن کرده اند لباسی از جنس نور که یادآور افتخار آفرینی های ارتشیان جان برکف و پیرو ولایت است و در تار و پودش یک دنیا افتخار از جنس دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از کیان مملکت، تامین امنیت و مرزداری قهرمان گونه نهفته است و این روز بهانه ای برای نمایش این همه افتخار برای ملت ولایی ایران اسلامی است. چهره های تک تک این ارتشیان دلاور مصمم دیده می شود، امروز، روزشان است و جمعیتی فراوان در میدان ولایت شاهرود انتظار لرزش زمین از کوبیدن پرتوان گام های استوارشان بر زمین و غریو تکبیر الله اکبرشان را می کشند و چه زیباست حضور ستودنی ملت همیشه قهرمان و شهید پرور شاهرود در کنار فرزندان دلیرشان تا هم ببیند این همه فخر و عظمت را و هم به ارتشیان بگویند شما دلگرمی ما هستید و ما در کنار شما. اینجا اما یک نفر در میان جمعیت خودنمایی می کند دلیر مردی که سال گذشته در این میدان حضور داشت و امروز در اوج ملکوت از بالا شاهد رژه باشکوه دوستان و همکارانش است مرتضی را می گویم او که هنوز یک هفته از شهادتش در دفاع از حرم زینبی(س) نمی گذرد و امروز تمثال مبارکش زینت بخش میدان رژه در شاهرود است. مرتضی زرهرن جمعی تیپ۱۵۸کشاورزیان شاهرود بود و امروز دلهای همه دوستان و همکارانش با بغضی فروخفته سخت آکنده است، مرتضی امسال در بین دوستانش نیست اما چه زیبا او را تا خانه ابدی بر دوش کشیدند مردمان قدرشناس زادگاهش شیروان همیشه قهرمان و چه زیبا اینجا فرمانده لشکر۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود از او به عنوان قهرمان لشکر یاد می کند.

ارتش ولایی جان برکف است فرمانده لشکر۵۸تکاور ذوالفقار شاهرود ضمن گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطر شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، گفت: امروز ارتشیان دلاور آمده اند تا هر زمان و هرکجا که ولی امر مسلمانان جهان حکم کنند، جان بر کف نهند و در راه دفاع از کیان اسلام و ایران دست به کار شوند که نمونه بارز این گوش به فرمانی و ولایتمداری را می توان در شهادت مرتضی زرهرن مشاهده کرد. امیر سرتیپ دوم ستاد مجید زارع با اشاره به وجود ۵۰ هزار شهید ارتشی در کشور و یکهزار و ۸۱۲شهید لشکر ۵۸ تکاور، بیان داشت: استان سمنان افتخار دارد تا سه هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این نشان از ولایتمداری و حضور همیشه در صحنه مردم این دیار است. وی افزود: ارتش و ارتشی با شهادت و ایثار بیگانه نیست و همیشه با بهره گیری از تجارب جنگ تحمیلی، تخصص جوانان خود و نیروی ایمان، وظیفه خود را در راستای تامین امنیت کیان ایران و اسلام انجام می دهد.

امام(ره) روحی تازه در کالبد ارتش دمیدند ارشد نظامی آجا در استان سمنان همچنین با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) درباره بکارگیری مجدد ارتش، گفت: در روزگاری که بسیاری معتقد به انحلال ارتش در عنفوان پیروزی انقلاب اسلامی بودند، امام راحل(ره) با تیزبینی و درایت مثال زدنی و باصدور حکمی تاریخی، خونی تازه در رگ های ارتش و ارتشیان روانه ساختند تا ارتش به بازوی توانمند دفاع از کیان انقلاب اسلامی بدل شود. زارع با اشاره به نقش ارتش در دفاع مقدس، توضیح داد: جان برکفان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریا، آسمان و زمین وظیفه خود را در دفاع مقدس به خوبی به منصه ظهور رساندند و امروز پس از گذشت ربع قرن از جنگ تحمیلی، همچان بر انجام وظیفه خود در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، جنگ نرم و تامین امنیت پافشاری دارد. وی افزود: روز ارتش زمانی است تا ما با نشان دادن اقتدار نیروهای مسلح، از ارتش قهرمان تا سپاه غیور، نیروی انتظامی مرزدار و بسیج مردمی همه و همه در راه دفاع از ایران اسلامی و ولایت فقیه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد و این اقتدار زنگ خطری برای دشمنان به شمار می رود.

افتخارم ارتشی بودن است امروز با هرکه صحبت می کنی از ارتشی بودنش می گوید و احساس فخر و غیرت در تمام وجودش ریشه دارد، سرهنگ محمد حقیقی از آن دست نظامیانی است که این روز را روز فخر و افتخار می داند و معتقد است: اگر یکبار دیگر به زمان پیش از استخدام در ارتش بازگردم، بازهم نظامی می شوم. وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که روز ارتش را چگونه معنا می کند، می گوید: بیست و نهم فروردین ماه برای ارتشیان روز زایش مجدد است روزی که به فرمان امام خمینی(ره) یکبار دیگر ارتش احیا و از نیرویی نیمه فعال به یکی از بازوان ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بدل شد لذا امروز را می توان روز زایش مجدد ارتش و جان گرفتن این نیروی ارزشی قلمداد کرد. حقیقی همچنین ادامه می دهد: امروز همه ارتشیان به ارتشی بودن خود افتخار می کنند چرا که نیرو، ارزشی ترین ارتش دنیا است و خدمت در این سیستم ارزشی و ولایی برای تک تک افراد مایه مباهات و فخر است.

ارتش قدرتمند ایران سدی محکم در برابر تهدیدات این بار با کسی همکلام می شویم که حضور خانواده را نیز در کنار خود دارد، ستوان یکم علی اصغر کردکتولی روز ارتش را زمانی برای نشان دادن اقتدار نیروهای مسلح به بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می داند و می گوید: پیام ارتشیان در این روز به مردم ایران زمین، اقتدار، عظمت و افتخار است و برای دشمنان و بدخواهان نظام نیز باید گفت، این اقتدار ارتش ولایی قطعا سدی محکم در برابر توطئه هایتان است. کردکتولی روز ارتش را فرصتی مناسب برای قدردانی از شهدا می داند و می گوید: این روز بهترین فرصت برای یادآوری حماسه آفرینی های شهدای گرانقدر است که اگر نبود مجاهداتشان قطعا امروز ایران اسلامی صلابت خود را این چنین حفظ نمی کرد. همسر این ارتشی نیز درباره زندگی مشترک خود با یک نظامی می گوید: همیشه به کار و زندگی با همسرم افتخار می کنم اما در روز ارتش این افخار تبدیل به غروری وصف نشدنی می شود و هم اکنون که در کنار او ایستادم در حالی که دو فرزندم در کنارم هستند، احساسی بسیار خوب دارم.

مردم به ارتش افتخار می کنند به میان مردم که می روی امروز همه دلهایشان با ارتشیان است حجت الاسلام حسین ماروسی درباره عظمت ارتش ایران می گوید: ارتش یعنی تامین امنیت و امروز امنیت از نان شب نیز برای کشور واجب تر است. وی با اشاره به مجاهدات ارتشیان و نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی، ادامه می دهد: اگر مجاهدات نیروهای جان برکف سپاه، بسیج و ارتش نبود امروز از ایران اسلامی هیچ چیز نمی ماند لذا باید به این دریا دلان افتخار کرد. ماروسی با اشاره به قدرت نظامی ایران اسلامی، می گوید: این اقتدار در بین کشورهای منطقه مثال زدنی است که این را مطمئن باشید که اگر بدخواهان ایران اسلامی در حمله نظامی لحظه ای اطمینان داشتند، این کار را انجام می دانند، حال که به ابزارهای دیگر مانند فرهنگی و اقتصاد روی آورده اند، پس باید دانست که از اقتدار نیروهای مسلح ایران در هراسند. ​

​ رژه نیروهای مسلح از مقابل تمثال شهدا رژه نیروهای مسلح شهرستان شاهرود از روبروی قرآن مجید، پرچم ایران اسلامی و تمثال شهدا در حالی انجام شد که یگان های نمونه تیپ ۱۵۸شهید کشاورزیان، تیپ ۲۵۸شهید پژوهنده چهلدختر، پدافندهوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهرود، نیروی انتظامی، یگان ویژه و یگان موتوری ناجا و نیروهای بسیج اقتدار و صلابت خود را به نمایش گذاشتند. عبور یگان های ویژه موتوری و ترابری لشکر۵۸تکاور ذوالفقار، یگان واکنش سریع و تکاوران تیپ۱۵۸، یگان های سنگین زره ای شامل توپ۱۰۵میلیمتری و تجهیزات راداری و امداد و نجات از بخش های ویژه آئین رژه روز ارتش در شهرستان شاهرود بود تا دشمنان یکبار دیگر بدانند ارتشیان دلاور آمده اند تا مردانگی کنند و در مقابل بدخواهان بایستند. همچنین اجرای حرکات رزمی و اجرای گروه رزمنوازان در میان برنامه های این روز از استقبال ویژه ای در بین حضار و مردم ولایتمداری شاهرود قرار گرفت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن