تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819695291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هوشمندانه، زیرکانه؛ زیزوی مربی متولد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: هوشمندانه، زیرکانه؛ زیزوی مربی متولد شد
پایان طلسم شکست مربیان رئال در اولین ال‌کلاسیکویشان مدیون زیزو و هوشمندی و زیرکی اوست.

به گزارش "ورزش سه"، زیدان در دیدار بزرگ فصل آنچنان باتجربه عمل کرد که گویی بارها تجربه هدایت تیمش در ال‌کلاسیکو را بر عهده داشته و این یعنی می‌شود روی سرمربی گری او در رئال مادرید هم مثل دوران درخشان بازی‌اش حساب باز کرد.

اولین حربه زیزو 43 ساله برای موفقیت در ال‌کلاسیکو، مهار هیجان ناشی از میزبانی و البته درگذشت یوهان کرویف، اسطوره کاتالان‌ها بود. او با آگاهی از اینکه بارسایی ها در 7 ال‌کلاسیکوی لالیگایی قبلی در نیمه اول موفق به گلزنی شده بودند تمام تیم تحت هدایتش را برای بسته نگه داشتن دروازه‌شان به کار گرفت، حتی کریس رونالدو که در تمام این سال‌ها به اندازه بازی شب گذشته فداکار و همراه در امور دفاعی نبود! ناکام گذاشتن بارسا در گلزنی با توجه به آمار فوق العاده مثلث MSN نیاز به مهار بی نقص مسی، سوارز و نیمار داشت. کاری که در تمام طول بازی به بهترین نحو انجام شد. البته افت محسوس سوارز هم در این مساله دخیل بود.





زیزو که بازی نیمه اولش به ال‌کلاسیکوی دسامبر 2003 در نوکمپ و زمانی که رئالی‌ها کی روش را روی نیمکت مربی گریشان نشانده بودند شباهت داشت (البته کهکشانی‌ها در آن بازی در نیمه اول موفق به گلزنی شده بودند) در این نیمه احتیاط بیشتری به خرج داد. قطعاً این موضوع به خاطر بازی‌های آینده دو تیم در لیگ قهرمانان بود. بارسا یک روز زودتر باید در دیداری سخت به مصاف اتلتیکو مادرید سخت کوش برود و رئال به مصاف تیم درجه چندم وولفسبورگ. پس نیمه دوم این بارساست که احتیاط بیشتری به خرج دهد.
انتظار می‌رفت گل پیکه در زیر آماج حملات آبی اناری‌ها، زیدان را که برای اولین بار ال‌کلاسیکو را به عنوان سرمربی تجربه می‌کرد با مشکل مواجه کند اما گل بنزما که بازی بسیار ضعیفی هم ارائه داده بود همه چیز را به سود رئال و آنطور که زیزو می‌خواست پیش برد.

خستگی مدافعین کناری بارسا در یک ششم پایانی مسابقه همان چیزی بود که زیزوی باهوش لازم داشت. بیرون کشیدن گلزن کم اثر تیم و اضافه کردن خسه سرعتی به جمع بیل و رونالدوی سریع کار بارسای بی نظم را ساخت. عوض کردن مداوم جریان بازی از چپ به راست و بالعکس، خط میانی آبی اناری‌ها را از جریان بازی خارج کرده بود. در این دقایق بوسکتس کمترین میزان مالکیت توپ را داشت. زیدان که به خوبی این مساله را درک کرده بود با غفلت انریکه در انجام تعویض‌هایی که مشهود و لازم به نظر می‌رسید موجب شد تا رئال از برتری فیزیکی (بازیکنان قدرتمندش) و روحی (بازی آسان‌تر پیش رو) نهایت بهره را ببرد.

سفیدهای مادریدی در دقایق پایانی بازی آنقدر سوار بازی بودند که بارسایی های درون زمین یادشان رفته بود یک یار بیشتر دارند و در زمین خودی بازی می‌کنند. بیش از همه این لوئیس انریکه بود که تمرکزش را از دست داده بود و کاری برای جبران نکرد. تسلیم بودن او موجب شد تا بارسا چاره‌ای جز شکست در ال‌کلاسیکوی شماره 172 لیگا نداشته باشد.

شاید قهرمانی در لالیگا حتی پس از پیروزی در ال‌کلاسیکو برای رئالی‌ها غیر ممکن به نظر برسد اما پیروزی در خانه حریف و زدن گل پیروزی در حالی که تیم رئال 10 نفره شده بود در حال حاضر برای پایتخت نشینان بسیار با اهمیت‌تر از قهرمانی لالیگاست!

مهدی بشکنی



11:46  1395/01/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن