تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار شمخانی درباره استمرار ‌ تحريم‌ها ‌


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هشدار شمخانی درباره استمرار ‌ تحريم‌ها ‌
فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا عصر شنبه با علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و پيرامون اجراي برجام، تحولات منطقه و توسعه همکاري با اتحاديه اروپا گفت‌وگو کرد.
به گزارش رسانه‌ها، شمخاني در اين ديدار با اشاره به نقش محوري اتحاديه اروپا در به ثمر رساندن برجام بر لزوم حفظ اين دستاورد و نظارت و مراقبت بر اجراي صحيح آن با تداوم همکاري اتحاديه اروپا و ايفاي نقش فعال کميسيون مشترک تأکيد کرد.
او رويکرد امريکا در استمرار مسير تحريم‌ها و کارشکني در اجراي تعهدات براساس برجام را نامطلوب و غيرسازنده توصيف کرد و افزود: در صورتي که اين روند ادامه يابد و اقدام مؤثري براي مقابله با آن از سوي اتحاديه اروپا صورت نگيرد در استمرار مسير همکاري و اجراي تعهدات متقابل تأثير منفي خواهد داشت.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان کرد: ايران و اتحاديه اروپا همکاري‌هاي خوبي را در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي، انرژي، حمل و نقل، محيط زيست و مقابله با تروريسم آغاز کرده‌اند که با حسن‌نيت و گسترش تعاملات مي‌تواند موجب افزايش بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و به ثمر رساندن توافقات و تفاهم‌هاي في‌مابين از جمله سند همکاري انرژي هسته‌اي شود.
وي با اشاره به نقش ممتاز جمهوري اسلامي ايران در مقابله با داعش و گروه‌هاي تروريستي در سوريه و عراق و هزينه قابل ملاحظه‌اي که کشورمان در تأمين امنيت منطقه مي‌پردازد، اظهار کرد: حضور بلندمدت عناصر تکفيري موجب توسعه ناامني و بي‌ثباتي در سطح بين‌الملل خواهد شد و جلوگيري از تداوم اين روند نيازمند همگرايي بيشتر اتحاديه اروپا با روند مقابله با تروريسم است.
علي شمخاني با بيان اينکه تحريم‌هاي حقوق بشري برخي از مسئولان جمهوري اسلامي ايران به بهانه‌هاي واهي تناسبي با فضاي جديد مناسبات ايران با اتحاديه اروپا نداشته و بي‌اعتمادي را افزايش مي‌دهد، اذعان کرد: بدرفتاري، طرد و بازگرداندن پناهجويان کشورهايي که با تهديد تروريسم مواجه هستند از سوي کشورهاي اروپايي، رفتاري برخلاف ادعاهاي حقوق بشري است.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد؛ بخش گسترده‌اي از بحران سوريه، عراق و ليبي به دليل ارسال سلاح‌ها و حمايت‌هايي است که کشورهاي اروپايي از معارضان و گروه‌هاي مسلح به عمل آورده‌اند و اکنون بايستي مسئوليت و نتيجه سياست‌هاي خود را بپذيرند.
وي افزود: رژيم صهيونيستي با وجود محکوميت‌هاي متعدد در مجامع بين‌المللي همچنان به شهرک‌سازي و کشتار فلسطينيان ادامه مي‌دهد و در اين زمينه با در اختيار داشتن غيرقانوني سلاح‌هاي هسته‌اي و کشتار جمعي، يک تهديد براي امنيت منطقه محسوب مي‌شود.
نماينده مقام معظم رهبري با تأکيد بر ضرورت اتخاذ رويکرد واقع‌بينانه از سوي اتحاديه اروپا در مسير تحقق خواست و اراده مردم سوريه افزود: انتخابات پارلماني اخير در سوريه نمونه‌اي از تحقق دموکراسي و مشارکت سياسي گروه‌هاي مختلف براي تعيين سرنوشت کشور بوده و مي‌بايست مورد حمايت قرار گيرد.
فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته توسط تهران در مسير اجراي برجام، دستيابي به نتايج واقعي از جمله رفع تحريم‌هاي مالي را از جمله حقوق ايران دانست و افزود: همه کشورها بايستي در مسير تقويت برجام حرکت کنند.
وي گفت: با توجه به نقش مهم ايران در امنيت و ثبات منطقه، همکاري‌هاي اتحاديه اروپا و ايران مي‌تواند تسهيل‌کننده مسيرهاي ديپلماسي براي حل بحران‌ها باشد.





تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن