تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802783706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش وحدت و امنیت در تجمع طوایف سیستان‌و‌بلوچستان با سپاه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نمایش وحدت و امنیت در تجمع طوایف سیستان‌و‌بلوچستان با سپاه
دومين و آخرين مرحله از رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص)‌روز پنج‌شنبه در جنوب شرق كشور برگزار شد
نویسنده : جعفر تکبیری 


دومين و آخرين مرحله از رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص)‌روز پنج‌شنبه در جنوب شرق كشور برگزار شد؛ رزمايشي كه به گفته سردار محمد ماراني رئيس قرارگاه قدس و سخنگوي اين رزمايش تمامي اهداف آن محقق شده و با گسترده شدن نقش نيروهاي مردمي در استقرار امنيت، مقابله با تهديدات احتمالي در جنوب شرق كشور از قدرت بيشتري برخوردار شده است.
اشاره سردار ماراني به موضوع استفاده از نيروهاي بومي براي حفظ امنيت منطقه جنوب شرق كشور است؛ طرحي كه بنيانگذار آن شهيد نورعلي شوشتري بود و از اين مسير موفق شد امنيت را به يكي از بزرگ‌ترين استان‌هاي مرزي كشور بازگرداند.
درست در راستاي همين طرح بود كه روز چهارشنبه سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه و جمعي از فرماندهان سپاه با حضور در قرارگاه طوايف با ريش‌سفيدان و سران طوايف ديدار و گفت‌وگو كردند.
همچنين در روز پاياني برگزاري رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) نيروي زميني سپاه، تجمع بزرگ وحدت و امنيت با حضور فرماندهان، مسئولان، بسيجيان و رزمندگان حاضر در رزمايش و سران طوايف و قبايل منطقه، در مصلاي شهر زاهدان برگزار شد. در اين تجمع بزرگ سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور با بيان اينكه در شرايط خاصي مأموريت پايداري و تأمين امنيت در منطقه جنوب شرق كشور به نيروي زميني سپاه واگذار شد، گفت: با وجود مشكلاتي از جمله نبود زيرساخت لازم براي تأمين امنيت در آن مقطع اما با اقدامات اطلاعاتي، امنيتي، زيرساختي و مردمياري صورت گرفته بحمدالله شاهد برقراري امنيت مطلوبي در منطقه هستيم. سردار پاكپور سازماندهي نيروهاي مردمي در قالب دسته‌هاي رزمي با استفاده از طوايف منطقه را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور تأمين امنيت خواند و تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 9 هزار نفر از بسيجيان بومي منطقه كه شامل برادران اهل تسنن و تشيع مي‌باشند، سازمان يافته‌اند.
وي در ادامه تأكيد كرد: با وجود مشكلات امنيتي در كشورهاي همسايه بحمدالله شاهد برقراري امنيت مطلوب و قابل قبولي در جنوب شرق كشور هستيم كه اين مهم مرهون دخيل شدن مردم در تأمين امنيت و وحدت است. فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه با ارائه گزارشي از روند برگزاري رزمايش پيامبر اعظم (ص) گفت: رزمايش پيامبر اعظم (ص) شامل سه بخش اقدامات مردمياري، رزمايش بسيجيان و رزمايش امنيتي بود كه در دي ماه سال گذشته مرحله اول رزمايش با برپايي 10 بيمارستان تخصصي و فوق‌تخصصي صحرايي سيار در مناطق محروم استان سيستان و بلوچستان آغاز شد.

   سپاه نيرويي ارزشمند و زبده در تأمين امنيت
همچنين دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ‌نيز در تجمع نيروهاي حاضر در رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) و در همايش وحدت و امنيت در مصلاي زاهدان، طي سخناني با تقدير از سپاه پاسداران به دليل برگزاري رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) گفت: اين رزمايش اهميت امنيت در جنوب شرق كشور را نشان داد. وي با بيان اينكه منطقه‌از يك بيماري امنيتي رنج مي‌برد، از تلاش برخي كشورها براي مزمن كردن اين بيماري امنيتي سخن گفت و افزود: آنها مي‌دانند كه اگر بيماري اختلاف بين شيعه و سني مزمن شود، امريكا و همپيمانانشان به اهداف خود عليه مسلمانان خواهند رسيد و ما بايد هوشيار باشيم كه چگونه در مقابل اين بيماري عمل كنيم.
دكتر لاريجاني با اشاره به تشكيل جريان گروهك‌هاي افراطي و تروريستي در منطقه، هدف از تأسيس اين گروه‌هاي تروريستي را مقابله با وحدت بين شيعه و سني دانست و گفت: همه فرقه‌هاي اسلامي اعم از شيعه و سني در اصول هيچ اختلافي با هم ندارند و اصول آنها يكسان است اما امريكايي‌ها مي‌خواهند شيعه و سني هيچ‌گاه با يكديگر وحدت نداشته باشند زيرا اگر شيعه و سني دست‌شان در دست يكديگر باشد، امريكايي‌ها نمي‌توانند به اهداف‌شان برسند.
وي با اشاره به شرايط امنيتي عراق اظهار داشت: كساني كه از مسائل عراق به خصوص مسائل امنيتي و فرهنگي اين كشور اطلاع دارند، مي‌دانند كه شيعه و سني در عراق چگونه با هم متحد هستند اما امروز دشمن براي اختلاف ميان شيعه و سني در عراق تلاش مي‌كند تا تفرقه درست كند، همه مي‌دانند كه تفرقه موجب سايش قدرت امت اسلامي در مقابل دشمنان اسلام مي‌شود اما مسئله مهم اين است كه ما بايد از وحدت پاسداري كنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي عقب‌افتادگي علمي و اقتصادي كشورهاي اسلامي را برنامه نظام سلطه دانست و تصريح كرد: آنها مي‌دانند كه براي عقب‌انداختن علمي و اقتصادي كشورهاي اسلامي بايد اين كشورها ثبات امنيتي نداشته باشند چراكه ترديدي نيست كه سرمايه‌گذاري و پيشرفت علمي در كشورهايي كه مشكل امنيتي دارند، محقق نمي‌شود. دكتر لاريجاني با بيان اينكه لازمه توسعه اقتصادي و پيشرفت علمي در سيستان و بلوچستان استقرار امنيت كامل است، گفت: امروز نيروي زميني سپاه در سيستان و بلوچستان مستقر است و اين نشانگر عظيم بودن اين استان براي جمهوري اسلامي است، جمهوري اسلامي سرمايه خود را به سيستان و بلوچستان آورده تا امنيت را در اين استان برقرار كند و به موجب اين امنيت پايدار، توسعه اقتصادي و علمي بيش از پيش شكل بگيرد.
وي افزود:استراتژي مقام معظم رهبري در تحقق امنيت پايدار در كشور بي‌بديل است و ايشان حتي در جنگ 33 روزه و مبارزه با تروريست‌ها در عراق و سوريه، نقش بي‌بديل امنيتي را ايفا كرده‌اند كه اين نقش بسيار دقيق و هوشمندانه بوده است.
دكتر لاريجاني، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي را نيروي مجاهد و آبديده توصيف كرد و گفت: سپاه نيرويي ارزشمند و زبده در تأمين امنيت ايران و منطقه است. وي با اشاره به امنيت در جنوب شرق كشور تأكيد كرد: امنيتي كه امروز در سيستان و بلوچستان محقق شده حاصل وحدت شيعه و سني بوده است كه اميدواريم با كمك نيروهاي سپاه، امنيت پايدار در سيستان و بلوچستان بيش از پيش محقق شود.

   تست سلاح‌هاي جديد نزسا در رزمايش
اما در روز پاياني اين رزمايش، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه در نشست خبري كه به منظور جمع‌بندي رزمايش امنيتي پيامبر اعظم(ص) در قرارگاه قدس زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ما از سال گذشته بنا داشتيم رزمايش امنيتي وسيعي را در منطقه برگزار كنيم تا ببينيم كه اگر دچار برخي اقدامات امنيتي و ضدامنيتي شديم توان يگان‌هايمان در چه حد است.
پاكپور افزود: در دو منطقه جالق و ميرجاوه عمليات‌هاي هلي‌برن، رهايي گروگان، كمين و ضدكمين، حمله به مراكز جمعيتي ضدانقلاب، عمليات مقابله با راهبندان و عمليات ضدتله‌هاي انفجاري و مين‌گذاري را اجرا كرديم. اين عمليات‌ها كاملاً واقعي و با آتش يگان‌هاي مستقر در منطقه صورت گرفت. فرمانده نيروي زميني سپاه ادامه داد: تيپ هوابرد و يگان صابرين ما يگان‌هاي احتياط منطقه جنوب شرق هستند و هر لحظه كه اتفاقي بيفتد با هواپيما به جنوب شرق اعزام مي‌شوند و از آنجا با بالگرد به منطقه مورد نظر هلي‌برن مي‌شوند.
وي تصريح كرد:‌ما به همه اهداف آموزشي و عملياتي و وحدت‌بخش خود در رزمايش رسيديم و در اين رزمايش شاهد بوديم كه هر طايفه‌اي به عنوان يك قرارگاه با دسته‌هاي رزمي خود ارتباط داشت.
پاكپور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اقدامات مردم‌ياري اين نيرو اظهار داشت: در اين دو روز سيلي در سيستان و بلوچستان رخ داد كه ما برخي از واحدهايمان را حين رزمايش براي برقراري ارتباطات جاده‌اي مردم و كمك به آنها اعزام كرديم. همچنين دو بالگرد براي رفع مشكلات مردم فرستاديم. وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين رزمايش اظهار داشت: هماهنگي بسيار خوبي بين نهادهاي امنيتي استان با توجه به اينكه مسئول امنيت استان قرارگاه قدس است و يگان‌هاي مرزباني، ناجا و اداره اطلاعات تحت كنترل اين قرارگاه است به خوبي مشاهده شد. همچنين يكپارچگي مديريت امنيتي استان كاملاً در اين رزمايش مورد ارزيابي قرار گرفت.
وي افزود: يكي ديگر از ويژگي‌ها مشاركت چشمگير سران طوايف و مولوي‌ها و به كارگيري يگان‌هاي واكنش سريع نيروي زميني بود.
پاكپور با تأكيد بر نقش گسترده يگان هوانيروز در اين رزمايش گفت: حدود دو سه ماه است كه با تصويب فرماندهي كل قوا نيروي زميني سپاه داراي هوانيروز شده است و بالگردهاي سپاه در داخل نيروي زميني سازماندهي شده است كه ما از حجم گسترده‌اي از آنها در رزمايش استفاده كرديم. فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: در اين رزمايش برخي سلاح‌هاي خاص اين منطقه كه براي حفاظت و حراست به صورت الكترونيك از پاسگاه‌ها توسط نيروي زميني سپاه ساخته شده بود را تست كرديم كه با موفقيت همراه بود. پاكپور با بيان اينكه توسعه اقتصادي و معيشتي هر استان به خصوص استان‌هاي مرزي مستلزم امنيت پايدار است، گفت: الان امنيت خوبي در سيستان و بلوچستان برقرار شده و دولت بايد در اين منطقه سرمايه‌گذاري كند.
وي در خصوص توسعه يگان هوانيروز اظهار داشت: يكي از اولويت‌هاي اول ما در برنامه سال 95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه هوانيروز در نيروي زميني است. شايد توان بالگردي ما در حال حاضر مناسب باشد اما در حد مطلوب نيست كه با سرعت آن را به حد مطلوب مي‌رسانيم و مي‌دانيم هلي‌‌كوپترهاي تك، هجومي و پشتيباني از ملزومات مناطق مرزي است.
پاكپور در خصوص سؤالي مبني بر حضور نيروهاي ارتش و سپاه در سوريه گفت:‌نيروهاي سپاه در سوريه اقدامات مستشاري انجام مي‌دهند. برادران ارتشي هم به صورت تعدادي افراد مستشار براي اقدامات آموزشي به آنجا رفته‌اند و اين حضور به صورت يگاني نيست. ما در سوريه علاوه بر اقدامات آموزشي اقدام مستشاري در ابعاد تاكتيكي و عملياتي انجام مي‌دهيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: نمايش قدرت و رزمايش عامل بازدارنده كشور است و اين رزمايش هم قطعاً بر گروه‌هاي شرور و ضدانقلاب و كشورهاي حامي آنها تأثير دارد و آنها در ارزيابي‌هاي خود تجديدنظر مي‌كنند.
فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينكه اين رزمايش گسترده‌‌ترين رزمايش امنيتي از نظر وسعت و تعداد يگان بود، اظهار داشت:‌پيام اين رزمايش به كشورهاي همسايه اعلام آمادگي نظام جمهوري اسلامي براي همكاري با آنها در جهت مقابله با پديده شوم تروريسم است و آماده‌ايم در پاكستان، افغانستان و عراق براي مقابله با تروريست‌ها همكاري كنيم و دشمنان بايد قاطعيت نظام در برخورد با ناامني را بدانند.
پاكپور در پايان با بيان اينكه يكي از موضوعات اصلي اين رزمايش قرارگاه عمليات رواني بود كه در حال تعميم آن هستيم، گفت:‌ما در انعكاس اقدامات نيروي زميني سپاه در رسانه‌ها ضعف داريم و البته برخي از اقدامات ما با برخي موضوعات به عنوان مثال در شمال غرب را اصلاً نمي‌توانيم رسانه‌اي كنيم اما اقداماتي كه مي‌توان رسانه‌اي كرد را نيز به خوبي به مردم منتقل نمي‌كنيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن