تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820892073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي حرف‌هاي شيطان بزرگ را تکرار مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برخي حرف‌هاي شيطان بزرگ را تکرار مي‌کنند
حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌‌اي روز گذشته در مراسم توديع و معارفه رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينکه در اين ماه توفيق پيدا کنيم که در عمل خود انصاف داشته باشيم و ظلم نکنيم، افزود: يکي از مصاديق بارز ظلم انکار حق است که در بسياري از موارد انسان حقايق را منکر مي‌شود.


متأسفانه عده‌اي با بي‌انصافي تمام در داخل کشور با دشمن و با شيطان بزرگ همراهي مي‌کنند.
حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌‌اي روز گذشته در مراسم توديع و معارفه رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينکه در اين ماه توفيق پيدا کنيم که در عمل خود انصاف داشته باشيم و ظلم نکنيم، افزود: يکي از مصاديق بارز ظلم انکار حق است که در بسياري از موارد انسان حقايق را منکر مي‌شود. وي ادامه داد: عده‌‌اي با قلم و زبان‌ در نظام جمهوري اسلامي که با انفاس طيبه امام راحل و مجاهدت‌‌هاي آن مرد بزرگ و همه دينمداران بنا گذاشته شده است و قوانين و اقدامات آن که از ابتدا تاکنون با رهبري‌ها و فرماندهي‌هاي مقام معظم رهبري به پيش مي‌رود و حقايق روشني است با کمال تأسف منکر مي‌شوند.
 معاون اول قوه قضائيه گفت: برخي قانون اساسي به اين مترقي‌، جامع و نشئت گرفته از اسلام ناب را ناديده مي‌گيرند و متأسفانه به برخي حواشي و ضعف‌هاي اجرايي و غيراجرايي مي‌پردازند و اين نظام مظلوم را ظالمانه و غيرمنصفانه مي‌کوبند.
  
برخي انقلابيون گذشته مسير جهنم را انتخاب کرده‌اند
محسني‌اژه‌اي افزود: برخي‌ها با بي‌انصافي در داخل کشور با دشمن همراهي و نظام را متهم مي‌کنند به نظام و اوصافي که آنها مي‌گويند و از حکومت‌هايي تمجيد مي‌کنند که بويي از مردم‌سالاري نبرده‌اند. وي گفت: اين موضوع بسيار بي‌انصافي است که حکومت‌هاي مرتجعي مانند برخي حکومت‌هاي منطقه که حتي يکبار انتخابات را به خود نديده و در تمام دوران سلطنت خود يک بار فرد عادل و جامع‌الشرايط بر آنها حکومت نکرده مورد حمايت قرار مي‌گيرند و عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از صبح تا شب تبليغات و متأسفانه در داخل نيز با آنها همراهي مي‌کنند. محسني‌اژه‌اي گفت: همانطور که ملاحظه مي‌کنيد افرادي گذشته خوبي داشتند و قبل و بعد از انقلاب، در زمان جنگ و بعد از جنگ و همچنين در اوج مسائل مختلف اقداماتي را انجام داده‌اند، اما امروز نمي‌دانم چه شده و خداي ناکرده از خدا غفلت پيدا کرده‌اند و خدا آنها را به حال خودشان رها کرده و اکنون اين مسيري که مي‌روند اگر به خود نيايند و به خدا توسل نکنند، قعر جهنم خواهند بود. وي افزود: از خدا مي‌خواهيم در اين ماه انصاف عنايت فرمايد و توفيق فرمايد تا ديگر ظلم نکنيم. محسني‌اژه‌اي گفت: هميشه در اين مقطع هر چقدر به حق نزديک‌تر مي‌شويم وسوسه شيطان زيادتر مي‌شود و اگر مي‌خواهيم به سلامت به مقصد برسيم بايد پيوسته از خداوند استمداد بطلبيم و اگر خدايي ناکرده به حال خود رها شويم، عاقبت ما مشخص نيست.
   
ديوان عدالت اداري با فساد نامرئي مقابله کند
معاون اول قوه قضائيه گفت: بايد تلاش کنيم آرايي که در ديوان عدالت اداري به خصوص هيئت عمومي صادر مي‌شود متقن، شفاف و قابل دفاع باشد تا به راحتي نتوانند آن را زير سؤال ببرند و خدشه وارد کنند.
محسني‌اژه‌اي افزود: همه ما از جمله کارکنان مجموعه ديوان عدالت اداري بايد در جهت رعايت شئون و دستگاه قضايي و جلوگيري از فساد به خصوص فساد نامرئي تلاش کنيم و در واقع با صيانت از يکايک افراد جايگاه آن را ارتقا بدهيم. وي ادامه داد: ديوان عدالت اداري از يک طرف با مردم و از طرف ديگر با دستگاه‌هاي دولتي مواجه است که بايد با استقلال و با صبر و حوصله به پرونده‌ها رسيدگي کند و قانون را هميشه مدنظر قرار دهد تا خدايي نکرده از هيچ ناحيه‌اي لطمه وارد نشود. وي افزود: 130 هزار پرونده در ديوان در حال رسيدگي است ضمن اينکه مشکلات زيادي از جمله کمبود قاضي در ديوان وجود دارد که همه اينها را بايد برنامه‌ريزي و به مرور حل کنيم.
   
عده‌اي نظام را ظالمانه و غيرمنصفانه مي‌کوبند
محسني‌اژه‌اي در ادامه به اصل 173 قانون اساسي اشاره کرد و گفت: کدام نظام در دنيا به اين معنا در جهت احقاق حقوق مردم اجازه مي‌دهد که به تناسب اين اصل و اصل 170 قانون اساسي هر گاه مصوبه‌ دولت خلاف قانون و مقررات باشد ابطال شود. وي افزود: در واقع هر فرد و شخصي از آحاد جامعه که بداند مصوبه يا ‌آيين‌نامه دولت و دستگاه‌هاي اجرايي برخلاف قانون و مقررات است مي‌تواند ابطال آن را از ديوان عدالت اداري بخواهد، آيا کرامتي بالاتر از اين مي‌توان براي فردي قائل شد. سخنگوي قوه قضائيه گفت: هيئت دولت با افراد متخصص مي‌نشينند و قانوني را تدوين و تصويب مي‌کنند اما هر فردي از آحاد جامعه چنانچه تشخيص دهد که اين آيين‌نامه يا قانون برخلاف مقررات است مي‌تواند ابطال آن را درخواست کند و ديوان عدالت اداري نيز موظف به رسيدگي است. وي افزود: متأسفانه عده‌اي قانون اساسي به اين مترقي را ناديده مي‌گيرند و به برخي از حواشي و ضعف‌هاي اجرايي و غيراجرايي مي‌پردازند و اين نظام مظلوم را ظالمانه و غيرمنصفانه مي‌کوبند.
  
تکرار حرف شيطان بزرگ از زبان برخي داخلي‌ها
معاون اول دستگاه قضا گفت: اين حرف‌ها را نه شيطان بزرگ، نه روباه پير و نه ساير دشمنان اسلام (مي‌زنند) بلکه برخي‌ها با بي‌انصافي تمام در داخل کشور با دشمن و شيطان بزرگ همراهي مي‌کنند و اين نظام و قانون اساسي را که اصول مختلفش در جهت تحقق مردم‌سالاري ديني و تکيه بر مردم، مقررات و موازين اسلامي است، مي‌کوبند. وي افزود: متأسفانه همين افراد ‌ زبان به تمجيد و توصيف نظاماتي مي‌گشايند که بويي از مردم‌سالاري ديني نبرده‌اند و در آنجا خبري از دموکراسي و حقوق بشر نيست. معاون اول قوه قضائيه گفت: اين ظالمانه و بي‌انصافي است که برخي حکومت‌هاي منطقه که يک بار انتخابات به خود نديده‌‌اند و در تمام دوران سلطنت‌هايشان يک بار يک فرد عاقل، فهيم، جامع‌الشرايط، مدير، مدبر و دلسوز بر آنها حکومت نکرده است مورد تمجيد واقع شوند و آن وقت از اين کشورها حمايت شود و متأسفانه در داخل نيز با آنها همکاري مي‌شود. محسني‌اژه‌اي افزود: اين جلسه توديع يکي از قضات شريف، خدوم و دلسوز است که در همه مراحل خدمت و سنوات خدمتي تلاش و در تمام مسئوليت‌ها توفيق پيدا کرده است، همچنين معارفه شخصيتي فاضل، دلسوز و پاک است که در طول 12 سال خدمت در سازمان قضايي نيروهاي مسلح هميشه موفق بوده است.
رئيس قوه قضائيه ابتداي سال‌جاري حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري، رئيس ديوان عدالت اداري را به سمت دادستان كل كشور و جانشين حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي منصوب كرد. رئيسي نيز سال گذشته طي حكمي از سوي رهبر معظم انقلاب به سمت توليت آستان مقدس امام هشتم(ع) منصوب شد.
همچنين حجت‌الاسلام محمدكاظم بهرامي، رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح هفته جاري در حكمي از سوي رئيس قوه قضائيه، مسئوليت رياست ديوان عدالت اداري را برعهده گرفت. 





تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن