تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802442106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: اوج تجمل‌گرایی و ترس از حملات تروریستی در سفر پادشاه سعودی به ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گاردین: اوج تجمل‌گرایی و ترس از حملات تروریستی در سفر پادشاه سعودی به ترکیه
گاردین در مطلبی با اشاره به اشتراکات فراوان ملک سلمان و اردوغان، به ارائه گزارشی از حواشی سفر پادشاه عربستان به ترکیه پرداخت.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: حتی با استانداردهای اشراف‌گرایانه حاکم بر دربار سعودی نیز سفر هفته جاری ملک سلمان به ترکیه که به اعتقاد بسیاری نقطه عطفی در روابط دو قدرت مسلمان سنی منطقه به شمار می‌رود، رکوردهای جدیدی را در تجمل‌گرایی از خود به جای گذاشت.


طی این سفر، یک تیم پیشرفته 300 نفره از مقامات امنیتی سعودی پیش از سفر ملک سلمان به ترکیه برای فراهم کردن مقدمات "ورود پادشاه" به این کشور رفتند. چراکه پایتخت ترکیه طی ماه‌های اخیر هدف چندین حمله تروریستی قرار گرفته که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تمامی موارد، مسئولیت آن را متوجه داعش و افراطیون کُرد کرده است.


مقامات امنیتی عربستان در این سفر تمام اتاق‌های هتل 5 ستاره «ماریوت» در آنکارا را رزرو کردند. تمام پنجره‌های سوئیت 450 متر مربعی پادشاه عربستان در این هتل مجهز به شیشه‌های ضدگلوله شد و تمامی دیوارها نیز، به نقل از رسانه‌های محلی، با صرف 10 میلیون دلار هزینه، با بتن ضدبمب پوشانده شدند.


مقامات ترکیه حدود 500 خودروی لوکس را از سراسر این کشور برای تردد همراهان ملک سلمان اجاره کردند. پارکینگ هتل محل اقامت ملک سلمان لبریز از مرسدس بنزهای سیاه‌رنگ بود و صف طویلی از رانندگان منتظر اوامر پادشاه و همراهان وی بودند. ناوگانی از هواپیماهای باری نیز به صورت جداگانه وظیفه انتقال وسایل شخصی ملک سلمان و پوشاک و خوراک موردنیاز وی و همراهانش از ریاض به آنکارا را بر عهده داشت.


سلمان و اردوغان که وی نیز با توجه به قصری که در آن زندگی می‌کند، به عنوان "سلطان مدرن" ترکیه نام برده می‌شود، اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. آنها هر دو خواهان سرنگونی بشار اسد – رئیس جمهور سوریه - هستند و در مورد نحوه مقابله با تروریسم در سوریه و عراق نیز مواضع کم و بیش یکسانی دارند.


عربستان سعودی همچنین به تازگی تعدادی از جنگنده‌های خود را در حمایت از عملیات تحت رهبری آمریکا در یک پایگاه هوایی در ترکیه مستقر کرده است. ریاض در ماه دسامبر گذشته از یک "ائتلاف ضدتروریسم" رونمایی کرد که به گفته وی، در صورت لزوم، اقدام به اعزام نیرو به سوریه خواهد کرد. در آن زمان، گمانه‌زنی‌هایی دال بر حضور نیروهای ترک نیز در این ائتلاف مطرح شد که در صورت صحت، به احتمال فراوان علیه شورشیان کُرد به خدمت گرفته خواهند شد.


اردوغان به عنوان یک مسلمان سنی متعصب که راه خود را از سکولارهای ترکیه جدا کرده است، خود را در رقابت با قدرت و نفوذ منطقه‌ای روزافزون ایرانِ شیعه در کنار عربستان می‌بیند. وی به تازگی تهران را به دلیل آنچه که آن را "استفاده بیش از حد از مجازات اعدام" خواند، مورد انتقاد قرار داد. اما چنین انتقادی را حتی زمانیکه عربستان، شیخ نمر النمر - روحانی مسلمان شیعه - و 46 معترض سیاسی دیگر را در ماه ژانویه اعدام کرد، هرگز متوجه این کشور نکرده است.


اردوغان مانند ملک سلمان به دلیل رفتار تحکم‌آمیز و مستبدانه خود و همچنین نقض حقوق شهروندی مورد انتقاد شدید سیاستمداران اروپایی و آمریکایی و گروه‌های مدافع حقوق بشر قرار دارد. ضمن اینکه هر دو رهبر نیز منتقد ضعف رهبری آمریکا در برخورد با مسائل منطقه‌ای هستند؛ البته نه فقط به خاطر مصالحه هسته‌ای پرچالشی که سال گذشته بین واشینگتن و تهران صورت گرفت. به همین دلیل است که اردوغان و سلمان هر دو به نظر در حال سلب حمایت سنتی خود از متحدان غربی هستند.


ملک سلمان در این سفر تاریخی خود به ترکیه بدون شک تلاش خواهد کرد اردوغان را با دولت نظامی جدید مصر که محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مورد حمایت ترکیه را در سال 2013 سرنگون کرد، آشتی دهد. نزدیک کردن ترکیه و مصر به عنوان دو قدرت بزرگ سُنی منطقه یکی از اهداف استراتژیک کلیدی عربستان به شمار می‌رود. اما تحلیلگران تُرک معتقدند تعمیق روابط نظامی و تجاری ترکیه با عربستان نتیجه‌ای جز تقویت رفتار غیردمکراتیک اردوغان و سرپیچی بیشتر او از غرب و اتحادیه اروپا به دنبال نخواهد داشت.




انتهای پیام /






۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن