تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802735355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه کوچکی که ۴ دولت را به خود دید؛ ۱۶ درصد پیشرفت طی ۱۶ سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تصفیه‌خانه نورآباد تاریخی شد
پروژه کوچکی که ۴ دولت را به خود دید؛ ۱۶ درصد پیشرفت طی ۱۶ سال

تصفیه خانه فاضلاب - نورآباد


شناسهٔ خبر: 3595989 - سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
استانها > لرستان

نورآباد- تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد بعد از گذشت ۱۶ سال و پشت سر گذاشتن چهار دولت هنوز در نقطه پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی متوقف‌شده، پروژه‌ای که سالی یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مصطفی معظمی گودرزی: اینجا شهرستان دلفان است، شهرستانی که یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته استان لرستان به شمار می‌رود، شهرستان محرومی که مهم‌ترین علت توسعه‌نیافتگی آن را می‌توان توجه نکردن به ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در آن دانست و علی‌رغم وجود ظرفیت‌های لازم و پتانسیل‌های موجود همچنان یکی از محروم‌ترین مناطق استان به شمار می‌رود. پروژه‌ای که به اثر باستانی نورآباد تبدیل شد  طرح‌ها و پروژه‌هایی که به این شهرستان اختصاص داده می‌شود به بهره‌برداری رسیدن آنها سالیان سال طول می‌کشد و یا باگذشت دوران چندین دولت هنوز اندر خم تخصیص اعتبار هستند تا شاید درصد پیشرفت آن طرح، در مقایسه با سال‌های گذشته اختلافی تک‌رقمی به خود بگیرد و آرزوی بهره‌برداری را به سالیان بعدی بسپارد.
تصفیه خانه فاضلاب - نورآباد
یکی از طرح‌هایی که مردم شهر نورآباد از آن به‌عنوان اثر باستانی دوران معاصر یاد می‌کنند، پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد است. این طرح برخلاف دیگر طرح‌های عمرانی دو بار کلنگ ساخت آن به زمین زده شده، یک‌بار در سال ۷۹ که توسط نامجو وزیر وقت نیرو کلنگ زنی و منجر به ساخت دیواره اطراف، پمپاژ تصفیه‌خانه و ساخت کارگاه شد. کلنگ دیگر هم در سال ۹۱ با حضور مدیرعامل وقت آب و فاضلاب شهری کشور به زمین زده شد، در حالی‌که کلنگ‌زنی دوم پس از یک وقفه ۱۲ ساله با نوید ساخت و تکمیل زودهنگام این طرح بر زمین‌مانده صورت گرفت. وعده‌هایی که یکی پس از دیگری آمدورفت این پروژه ۱۵ ساله در حالی همچنان چشم به راه تکمیل است که سن آن با عمر تحصیلی کودک کلاس اول ابتدایی سال ۷۹ که هم‌اکنون ترم‌های آخر دانشگاه خود را سپری می‌کند برابر است. این طرح را می‌توان به عنوان یکی از طرح‌های نافرجام با حرکتی لاک‌پشتی عنوان کرد که باگذشت سالیان سال همچنان رخت کمبود اعتبار را بر تن کرده و گویا مسئولان نیز به‌مانند خود طرح خسته شده و از پس تکمیل آن برنمی‌آیند. طی مدت‌زمانی که برای ساخت این طرح سپری شد شاهد به بهره‌برداری رسیدن ده‌ها طرح تصفیه‌خانه فاضلاب و صدها طرح عمرانی در کشور بودیم و این در حالی است که پساب تصفیه شده این طرح می‌توانست بیش از ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی دیم دلفان را آبیاری کند و شهرستان را از خشک‌سالی‌ها و خسارت به بخش کشاورزی آن نجات دهد. این طرح وعده‌های بسیاری را به خود دیده و چه مسئولانی برای تبلیغات رسانه‌ای خود دم از تکمیل آن می‌زدند و دل مردمان شهرشان را با وعده و وعیدهای رنگارنگ خود گرم می‌کردند و مردم نیز از اینکه مسئولانشان آن‌قدر پیگیر مسائل و مشکلات شهرشان هستند مسرور و خوشحال می‌شدند، اما مسئولان یکی پس از دیگری کنار رفتند و جای خود را به مسئولان جدید دادند. اما این بار مردم گوششان از وعده‌های تکراری پرشده و دیگر امیدی به تکمیل این پروژه ندارند و با خود می‌گویند ای‌کاش در زمینی که برای ساخت این طرح در نظر گرفته‌شده که در کنار یک رودخانه همیشه پر آب نیز قرار دارد محصولات کشاورزی و باغداری تولید می‌شد. وعده استاندار لرستان تحقق پیدا نکرد با انتصاب هوشنگ بازوند به‌عنوان استاندار لرستان نوید فعال شدن بسیاری از طرح‌های عمرانی که سالیان سال از عمر آنها می‌گذشت داده شد.
تصفیه خانه فاضلاب - نورآباد
در سوم آذر ۹۲ سفر استاندار لرستان به نورآباد که با معرفی علی باقری به‌عنوان اولین فرماندار بومی مصادف شد صورت گرفت و اولین پروژه‌ای که مورد بازدید وی و مسئولان استان و شهرستان در آن روز قرار گرفت طرح ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد بود. طرح «بی او تی» راه‌کاری بود که توسط هوشنگ بازوند در اولین روز کاری فرماندار بومی بر سر زبان‌ها آمد و رسانه‌ها نیز اقدام به انتشار خبر نویدبخش به بهره‌برداری رسیدن تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان در آینده‌ای نزدیک کردند اما ۱۶ سال از زمان آغاز اجرای طرح و ۱۶ ماه نیز از قول و پیشنهاد استاندار لرستان می‌گذرد و این طرح تنها ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پایان نیمه اول ۹۵ وعده جدید مسئولان حمیدرضا کرم وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در سخنانی اظهار داشت: رایزنی‌های فراوانی از سوی مسئولان اجرایی استان و همچنین شهرستان با بخش خصوصی برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد صورت گرفته است. وی بابیان اینکه هنوز نحوه جذب سرمایه‌گذار و نحوه عملیات اجرایی آن مشخص نبوده و در حال نهایی شدن است عنوان کرد: در این راستا فرماندار دلفان و همچنین نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های فراوانی برای اجرای این پروژه تاکنون داشته‌اند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان بابیان اینکه با توجه به این رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان نیمه اول سال ۹۵ نحوه اجرای تصفیه‌خانه شهر دلفان تعیین تکلیف می‌شود گفت: متاسفانه روز اول استارت کار در این پروژه بدون مطالعه و کار کارشناسی بوده و این امر موجب شده که روند اجرای آن با وقفه مواجه شود.

کرم وند با بیان اینکه پیمانکار این پروژه به دلیل نداشتن توانایی مالی نتوانست زمینه را برای اجرای آن فراهم آورد گفت: در این راستا قرارداد «بی او تی» تنها راه اجرایی شدن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دلفان است. آیا رخت سیاه کمبود اعتبار از تن تصفیه‌خانه نورآباد کشیده می‌شود؟ وی بابیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تصفیه‌خانه‌های شهرهای کوهدشت و دورود به روش «بی او تی» به مناقصه گذاشته شد گفت: امیدواریم تا پایان نیمه اول امسال نیز بتوانیم پیمانکار جدید برای تصفیه‌خانه شهر دلفان بگیریم. به‌هرحال باید گفت مردم شهرستان دلفان به‌ویژه شهر نورآباد به وعده‌های بی نتیجه مسئولان عادتی دیرینه دارند اما این موضوع را نباید کتمان کرد که اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب برای شهری که ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد امری ضروری است. می‌توان با در نظر گرفتن اعتباری کافی در سال ۹۵ که توسط مقام معظم رهبری بانام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده رخت سیاه کمبود اعتبار را از تن این پروژه ۱۶ ساله درآورد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن