تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821334966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آفت مگس مدیترانه ای؛ سوغات ورود میوه های ممنوعه


واضح آرشیو وب فارسی:افکار نیوز: مدیرعامل اتحادیه باغداران با بیان اینکه سرمازدگی به برخی از محصولات باغی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آسیب وارد کرد، آفت مگس مدیترانه ای را سوغات ورود میوه های ممنوعه اعلام کرد.
به گزارش افکارنیوز ،
نوذر نگهداری در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت عرضه میوه های قاچاق در بازار میوه اظهارداشت: مسئولان قضایی برخورد خوبی با عرضه میوه های قاچاق انجام داده اند اما مسئله این است که این حجم میوه وارد و توزیع شده است و نمی توان تک تک این محصولات را از بازار جمع آوری کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ کنترل واردات و عرضه میوه های قاچاق شدیدتر از سالیان گذشته خواهد بود، افزود: با این وجود نمی توانیم ادعا کنیم واردات میوه های ممنوعه به صفر خواهد رسید.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران کشور تصریح کرد: بزرگترین نگرانی ما در زمینه واردات میوه های ممنوعه ورود آفات نباتی به کشور است، ضمن اینکه آفت مگس مدیترانه ای سوغات واردات همین میوه هاست.
وی، تصمیم دولت درباره افزایش تعرفه واردات موز را تصمیمی بسیار صحیح خواند و گفت: افزایش قیمت موز منجر به کاهش مصرف آن در بازار و بیشتر شدن مصرف میوه های داخلی خواهد شد.
نگهداری، قیمت موز را در میادین بین ۴۷۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: این مسئله باعث شده قیمت سیب و پرتقال مقداری افزایش پیدا کند به طوری که در حال حاضر قیمت پرتقال بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران تصریح کرد: با این وجود نمی توان گفت افزایش تعرفه واردات موز منجر به گران شدن میوه های داخلی خواهد شد، چرا که نرخ های محصولات داخلی به طور صد درصد متاثر از میوه های خارجی نیست.
نگهداری درباره خسارت سرمازدگی های اخیر به محصولات باغی نیز اظهار داشت: هنوز برآوردهای نهایی در این زمینه اعلام نشده اما بر اساس مشاهدات، سرمازدگی در اکثر نقاط سردسیری خسارت بسیار چشمگیری را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه محصولاتی مانند سیب، میوه های سردرختی از جمله زردآلو و برخی میوه های دانه دار از سرمازدگی آسیب دیده اند، افزود: برآوردهای اولیه حاکی از این است که برخی محصولات بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده اند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران اضافه کرد: در ارومیه که قطب اصلی تولید سیب ...
[ مشاهده متن کامل خبر آفت مگس مدیترانه ای؛ سوغات ورود میوه های ممنوعه در پایگاه خبری افکار نیوز ]


دوشنبه ، ۲۳فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افکار نیوز]
[مشاهده در: www.afkarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن