تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837575245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت صمدیان از کیارستمی


واضح آرشیو وب فارسی:خرداد: سیف الله صمدیان؛ کیارستمی را «کارگر بالفطره خلقت و طبیعت» خواند و گفت: «ایشان در طول شبانه روز حدود بیست ساعت کار می کند و در تمام این مدت به صورت پیوسته در حال بروز خلاقیت و پیدا کردن راه های تازه برای بیان هنری است.» به گزارش ایسنا، این هنرمند عکاس و فیلم ساز که شامگاه 22 فروردین ماه در سالن سینما «حقیقت» سخن می گفت،افزود: «متاسفانه جوانان نسل فعلی، این تلاش و مداومت شبانه روزی را نادیده می گیرند و فکر می کنند با شرکت دادن فیلم هایشان در جشنواره ها و دریافت احتمالی جوایز می توانند، شگردهای فیلمسازانی از قبیل کیارستمی را کشف کنند.» وی ساخته های کیارستمی را نقطه مقابل تولیدات سرگرم کننده اما بی روح هالیوودی دانست و افزود: «اهمیت این فیلمساز زمانی جلوه می کند که یک فیلمساز/کارشناس تاریخ سینمای جهان با ویژگی های مارتین اسکورسیزی از کار او تعریف کرده و فیلم او را بهترین اثر سال معرفی می کند.» صمدیان سپس با انتقاد از بحث هایی که قصدشان محدود کردن هنرمند در بیان درونیات خود به نظر می رسد گفت: «هیچ کس نمی تواند بگوید فلان فیلمساز اروپایی، آغازگر سینمای هنری بود و کیارستمی نقطه پایان آن. چرا که برای سینما نمی توان حد و مرزی قائل شد. در حقیقت دنیای تصویر از امکانات و گذرگاه هایی گذشته و خواهد گذشت که بسیاری از آن ها حتی به ذهن هیچ کدام از ما نمی رسد.» وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «به تعبیر مارتین اسکورسیزی امتیاز کارهای کیارستمی این است که گاهی خودش و اعضای تولید فیلم هایش به بخشی از واقعیت روز و لحظه فیلمبرداری تبدیل می شوند. در حالی که در سینمای سراسر دنیا تمام تمهیدات به گونه ای چیده می شود که زندگی در برابر چشم تماشاگر به صورت واقعی جلوه کند؛ آن هم به صورت مصنوعی و کم تاثیر.» بنا بر این گزارش، در نخستین جلسه از دوره ی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ابتدا فیلم های کوتاه «پرنده ها»، «تخم مرغ ها»، «فرش ایرانی» و «جاده ها» از ساخته های مستند و تجربی «عباس کیارستمی» به نمایش درآمد و سپس این فیلم ها توسط سیف الله صمدیان و شادمهر راستین مورد نقد و بررسی قرار گرفت. پیش از شروع نمایش این فیلم ها که با استقبال علاقه مندان سینما و دوستداران سینمای کیارستمی مواجه شده بود، ناصر صفاریان مسئول برگزاری جلسات نمایش فیلم گفت: «اگرچه توضیح ابتدایی درباره این فیلم ها شاید برای کسانی که به دیدن این مجموعه آمده اند غیرضروری به نظر برسد اما با توجه به سابقه ای که از نخستین نمایش برخی فیلم های این مجموعه، از جمله «پرنده ها» و «تخم مرغ ها» وجود دارد، بهتر است فیلم های این مجموعه در قالب «ویدئوآرت» دیده شود.» وی با تاکید بر این نکته اشاره کرد: «این موضوع شاید کمک کند تا فیلم های مورد بحث بهتر دیده شوند و تماشاگران به صورتی معقول تر بتوانند با این نوع فیلم ها ارتباط برقرار کنند.» در ابتدای جلسه نقد و بررسی فیلم های یاد شده که به دلیل ازدحام تماشاگران با نشستن تعدادی از آن ها روی زمین و تماشای ایستاده تعدادی دیگر همراه بود، شادمهر راستین ضمن ابراز خوش حالی از روند رو به رشد درمان این هنرمند سرشناس کشورمان گفت: «مهم ترین نکته ای که از عباس کیارستمی یاد گرفته ام مداومت در کار و زندگی بوده و هر زمان که مشکلی برایم پیش می آمد، ایشان مرا به کار کردن و رفع آن مشکل در قالب کاری تازه تشویق می کرد.» راستین که به گفته مسئول جلسات نمایش فیلم، در شکل گیری و تولید «فرش ایرانی» با کیارستمی همکاری داشته، در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که علاقه ای به اسطوره سازی از این فیلمساز سرشناس ایرانی ندارد گفت: «نکته این جاست که وقتی ایشان چند روز پیش در بیمارستان به هوش آمده، اولین جمله ای که به زبان آورده درباره پی گیری کارها بوده و خود این موضوع حکایت از تلاش شبانه روزی این فیلمساز پرتلاش و خستگی ناپذیر دارد.» وی در ادامه جلسه با اشاره به تمایل مخاطب به دسته بندی فیلم های به نمایش درآمده در قالب های از پیش تعیین شده گفت: «بخش عمده این تعریف ها به مخاطب برمی گردد، نه اثر هنری. در حقیقت اگر برای چنین فیلم هایی تماشاگر وجود داشته باشد می توان گفت نمایش عمومی این آثار انجام شده و تفکیک آن ها به ژانرها و گونه های مختلف دیگر اصالت چندانی نخواهد داشت.» راستین هم چنین گفت: «این گونه تفکیک ها نباید باعث محدودیت فیلمساز شود و چنین تعریف هایی بیش تر می تواند به کار افرادی بیاید که دوست دارند آثار هنری را به صورت کلاسیک و به روش آکادمیک طبقه بندی کنند.» وی افزود: «نکته این جاست که عباس کیارستمی خودش تعریف ایجاد می کند. به این ترتیب نمی توان بر اساس تعریفی که به عنوان مثال از «ویدئو آرت» وجود دارد کار او را مورد بررسی قرار دهیم. البته می توانیم آن ها را دسته بندی کنیم اما نمی توانیم به صورت دقیق آن ها را تعریف کنیم.» عضو هیات مدیره خانه سینما در ادامه جلسه با اشاره به پیشرو بودن عباس کیارستمی در تصویرسازی و تصویرپردازی گفت: «امتیاز کیارستمی از بین بردن مرزهایی است که عمدتاً آثاری در گونه هایی نظیر «اینستالیشن»، «ویدئو آرت»، «فیلم کوتاه» و «مستند» را به هم پیوند می دهند. این در حالی است که به دلیل استفاده از حجم بالایی از تصویرسازی کامپیوتری حتی می توان گفت این آثار به نوعی شبیه انیمیشن هستند.» راستین افزود: «به عبارتی دیگر همه این فیلم ها در قالب سینمای دیجیتال جا می گیرد و به بیان فردی شخص هنرمند کمک می کنند.» وی سپس با اشاره به این که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهم ترین و اصلی ترین محل برای نمایش این گونه فیلم هاست گفت: «در نمایش هایی از این دست، منتقدان و کارشناسان بهتر می توانند ویژگی های چنین آثاری را کشف کرده و بر امتیازهای آن ها انگشت بگذارند.» راستین هم چنین با اشاره به این که در این فیلم ها جهان پیرامونی فیلمساز شکلی دراماتیزه پیدا می کند،گفت: «اگر این آثار شبیه سینمای داستانی، شکلی روایی پیدا کرده به خاطر وجه آموزشی نهفته و درون این فیلم هاست. در حقیقت کیارستمی در این فیلم ها کاری می کند تا تماشاگر از «رسانه ای دیدن» آن ها فاصله بگیرد، با تصویر بیرونی ارتباط برقرار کند و با پیوستن به ضلع سوم اثر دراماتیک، برای خودش یک داستان بسازد.» پایان بخش جلسه شب گذشته، نمایش مستندی از سیف الله صمدیان درباره نخستین نمایش «مثل یک عاشق» (عباس کیارستمی) در جشنواره فیلم کن بود. این فیلم شش دقیقه ای که «مثل کسی در باران» نام داشت، مورد استقبال قرار گرفت.


دوشنبه ، ۲۳فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خرداد]
[مشاهده در: www.khordadnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن