تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821044633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تعیین شد


واضح آرشیو وب فارسی:سنا: معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت از تعیین نرخ خوراک گازطبیعی واحدهای پتروشیمی تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: این رقم برای ٦ ماه نخست امسال حدود ٨.٢ سنت خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدمهدی رحمتی در گفتگو با "شانا" با اشاره به ابلاغ نرخ خوراک گازطبیعی مجتمعهای پتروشیمی در ٢٦ دیماه ٩٤ از سوی وزیر نفت، اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی وزارت نفت مکلف است با رعایت این ابلاغیه، هر ماه قیمت گازطبیعی سبک و شیرین تحویلی از شبکه سراسری گاز را به عنوان خوراک واحدهای پتروشیمی به صورت ریالی محاسبه و برای اجرا به شرکتهای تابعه ذیربط ابلاغ کند.
وی با اشاره به این که نرخ خوراک گازطبیعی واحدهای پتروشیمی براساس مصرف گازطبیعی در داخل کشور، قیمت گاز در چهار هاب بین المللی، مقدار صادرات و واردات آن در ٦ ماه گذشته محاسبه می شود، افزود: هم اکنون رقم دقیق این عملکرد برای اعلام مبنای صورتحساب واحدها مشخص نشده است.
رحمتی با بیان این که فروردین ماه امسال، برای نخستین بار است که براساس فرمول جدید نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی اعلام می شود، یادآور شد: باید دقت بالایی برای محاسبه پارامترهای این فرمول به کار گرفته شود زیرا این موضوع بر قیمت خوراک گازطبیعی واحدها و سود آنها تأثیرگذار است.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت حدود قیمت خوراک گازطبیعی مجتمعهای پتروشیمی کشور را حدود ٨.٢ سنت اعلام کرد و گفت: این رقم قطعی نیست و ممکن است، ٨.١ سنت تا ٨.٣ سنت تغییر کند.
وی با اشاره به این که محاسبه عملکرد ٦ ماه گذشته چهار هاب بین المللی هنری هاب آمریکا، هاب آلبرتا کانادا، هابهای NBP انگلیس و FFT هلند نیز از پارامترهای فرمول قیمت خوراک گازطبیعی واحدهای پتروشیمی هستند، تصریح کرد: تعیین عملکرد این هابهای بین المللی به دلیل وجود اطلاعات آنها کار دشواری نیست و به راحتی انجام می شود.
به گفته رحمتی، مقدار صادرات و واردات گازطبیعی براساس صورتحسابها نیز باید برای محاسبه رقم ...
[ مشاهده متن کامل خبر قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تعیین شد در پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران ]


دوشنبه ، ۲۳فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سنا]
[مشاهده در: www.sena.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن