تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815484290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی هنر و جامعه مذهبی را به هم پیوند داد


واضح آرشیو وب فارسی:بسیج نیوز: به گزارش  خبرگزاری بسیج ، محسن مومنی شریف شامگاه یکشنبه در مراسم هفته هنر انقلاب اسلامی و افتتاح خانه هنر سوره حوزه هنری گلستان گفت: قبل از انقلاب اسلامی فاصله بین هنر و جامعه اسلامی فاصله عمیقی بود و به یمن برکت انقلاب این فاصله پر شد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب، رهبران انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری کشور را با نام حوزه اندیشه و هنر تاسیس کردند که زمان تاسیس حوزه هنری قابل توجه است.
رئیس حوزه هنری کشور اظهار کرد: در آذرماه سال ۵۷ یعنی سه ماه قبل از پیروزی انقلاب دکتر بهشتی و مقام معظم رهبری و برخی هنرمندان مانند گرمارودی و خانم طاهره صفارزاده و ... با فعالیت خود نگاه انقلاب اسلامی را بیان کردند.
مومنی شریف تصریح کرد: فیلم های قبل انقلاب به گونه ای بود که مردم مذهبی حتی از جلوی سینما عبور نمی کردند اما فیلم هایی که پس از انقلاب در حوزه هنری ساخته شد ابتدا در مساجد به نمایش گذاشته می شد.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی هنر را مردمی کرد و میزان افرادی که از میان مردم به جامعه هنری پیوستند قابل توجه بود و انقلاب اسلامی سبب شد ورود به هنر برای افرادی که زمینه فعالیت داشتند آسان شود.
رئیس حوزه هنری کشور با بیان اینکه از لحاظ نیروی انسانی در شرایط ویژه ای قرار داریم، گفت: مشکل امروز حوزه هنری مشکل اقتصادی و حمایت از تولیدات این حوزه است.
وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و با تاکید بر مطالعه آثار این شهید افزود: یکی از ویژگی های شهید آوینی تواضع در برابر حقیقت بود و به تحقیق و پژوهش ایمان داشتند.
مومنی شریف گفت: هنرمند بودن نباید سبب شود از اخلاق دور شویم و اگر از جهان بینی غافل شویم هنرمندانی کامل نخواهیم شد.
وی اظهار کرد: دنیای غرب هم شهید آوینی و آثار وی را خوب می شناسد و اگر شما هنرمندان به دنبال یک اسوه هستید باید به آثار شهید آوینی توجه ویژه کنید.
[ مشاهده متن کامل خبر انقلاب اسلامی هنر و جامعه مذهبی را به هم پیوند داد در خبرگزاری بسیج ]


یکشنبه ، ۲۲فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بسیج نیوز]
[مشاهده در: www.basijnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن