تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813359020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان در سوریه به مرز رسوایی رسیده


واضح آرشیو وب فارسی:دیپلماسی ایرانی: وسف حسن نویسنده مصری با انتشار مقاله ای تأکید کرد پیوند ایرانی-سوری در خلال بحران 5 ساله سوریه با ضلع سوم روسی به رخداد ژئواستراتژیک و امنیتی جدیدی مبدل شده که آرزوهای تاریخی حاکمیت عربستان در سوریه را به سراب تبدیل کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره ، « یوسف حسن » نویسنده مصری در مقاله ای با عنوان «خواب عربستان در سوریه تعبیر نمی شود» به نقد و بررسی تصمیم عربستان برای ورود زمینی به خاک سوریه پرداخته است.
عربستان با کلونی سازی سنی-وهابی بدنبال جبران قدرت از دست رفته است
وی با انتشار این مقاله در روزنامه مصرتایمز ، نوشته است: حکومت عربستان در یک رقابت تاریخی- استراتژیک خود را در مقابل سوریه و مصر می دیده ولی فقدان مؤلفه های قدرت، این کشور را به روش های متکی به ابزارهای پولی، کولونی سازی های سنی-وهابی و سازمان های به ظاهر غیردولتی، یارگیری های عشایری، احزاب، شخصیت ها و رسانه های مزدبگیر و تابع و همچنین راهبرد واگرایی در جهان عرب سوق داده است.
در ادامه این مطلب آمده است: آل سعود همواره از اینکه فاقد یک قدرت گفتمان ساز در جهان عرب است، در رنج بوده و برای علنی سازی ماهیت ایدئولوژی وهابی تکفیری که علمای جهان اسلام را به واکنش وامی داشته، جانب احتیاط را رعایت می کرده است.
با اینکه فرصت مناسبات رسمی با دولت های عربی را هیچ گاه از دست نداده ولی از اینکه مانند رهبران مصر، سوریه، عراق از کاریزمای رهبری برخوردار نبوده، احساس سرافکندگی می کرد.
این نویسنده مصری یادآور شده است: تحولات 5 سال اخیر خاورمیانه فرصت طلایی برای حاکمان عربستان بوده تا این انتقام تاریخی را بگیرد و به رکن اصلی در جهان عرب و اسلام تبدیل شود.
در سال های گذشته عربستان سعودی با تغییر سیاست خارجی خود از تدافعی به سیاست برون گرا و تهاجمی، یکی از بازیگران اصلی تحولات منطقه بوده است.
حمایت علنی از مخالفان حکومت سوریه، سازماندهی معارضان در خارج از سوریه، حمایت مالی و تسلیحاتی و پشتیبانی لجستیک از افراد مسلح در سوریه، یارگیری بین المللی علیه نظام ...
[ مشاهده متن کامل خبر عربستان در سوریه به مرز رسوایی رسیده در دیپلماسی ایرانی ]


یکشنبه ، ۲۲فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دیپلماسی ایرانی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن