تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819291050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب - موعودباوری و نودینی - منتشر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرقه نیوز: احمد روحانی با اشاره به کتاب موعودباوری و نودینی اظهار کرد: این کتاب به مقایسه نقش موعودباوری در پیدایش فرقه ها در اسلام و مسیحیت در دو قرن اخیر می پردازد و در واقع آخرالزمان را به عنوان یکی از مهم ترین دوره های حیات جهان مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش فرقه نیوز، احمد روحانی با اشاره به کتاب موعودباوری و نودینی اظهار کرد: این کتاب به مقایسه نقش موعودباوری در پیدایش فرقه ها در اسلام و مسیحیت در دو قرن اخیر می پردازد و در واقع آخرالزمان را به عنوان یکی از مهم ترین دوره های حیات جهان مورد بررسی قرار می دهد.
وی خاطرنشان کرد: بدون تردید بارزترین ویژگی یا واقعیت در این دوره ظهور یا بازگشت منجی آخرالزمان است، اخبار نقل شده در ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی، مبنی بر دوران طلایی بشر تا آن دوران شور و اشتیاق انتظار تحقق و درک این دوره را در دل مومنان ادیان دو چندان کرده است.
مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه در واقع اشتراک، انتظار و تحقق و درک این دوره در یک کتاب به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: کتاب کنونی به بررسی مسئله باور به ظهور و بازگشت منجی در دو دین اسلام و مسیحیت و نقش این باور در ایجاد برخی فرقه ها در اسلام و مسیحیت می پردازد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله عوامل مشترک در پیدایش این فرقه ها را ادعای کشف، شهود و ارتباط با منجی و نیز تاریخ پنداری ظهور منجی موعود بوده که در هر دو دین سبب پیدایش برخی فرقه ها شده است.
روحانی با اشاره به فصول این کتاب گفت: فصل اول کلیات است که مقدمه، روش شناسی و بررسی مفاهیم اساسی در این بخش مطرح می شود، فصل دوم ادبیات و مبانی نظری موضوع است که معرفی اجمالی فرقه های موعودباور در آن تبیین می شود و در فصل سوم بررسی مقایسه ای و تفسیری نقش منجی باوری در پیدایش فرقه ها در اسلام و مسیحیت تبیین می شود.
وی با بیان اینکه این کتاب شامل پنج موضوع اساسی است، گفت: ادعای موعود بودن و نقش آن در ایجاد فرقه، نقش کشف و شهود و تاثیر آن در پیدایش فرقه، عامل ادعای نیابت منجی موعود و نقش آن در پیدایش فرقه و در نهایت عامل تاریخ پنداری برای ظهور موعود و نقش آن در پیدایش فرقه های جدید و پیدایش فرقه های معلول شرایط خاص اجتماعی مانند ظلم و جنگ از مناسباتی است که در ...
[ مشاهده متن کامل خبر کتاب - موعودباوری و نودینی - منتشر می شود در فرقه نیوز ]


یکشنبه ، ۲۲فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرقه نیوز]
[مشاهده در: www.ferghenews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن