تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحول در نظام آموزش و پرورش موجب تسریع حرکت فرهنگی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبستان: خبرگزاری شبستان:کارشناس پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: نقش آموزش و پرورش در مسئله فرهنگ امری بنیادین است که بدون توجه به آن تحول فرهنگی صحیح اتفاق نمی افتد به عبارت دیگر اگر نظام آموزش و پرورش متحول شود سرعت رشد فرهنگی افزایش پیدا می کند.
حجت الاسلام احمد صادقی ظهر امروز ( 21 فروردین) به خبرنگار شبستان گفت: در اهمیت مبحث فرهنگ هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد اما آنچه که جای تامّل دارد، تعارف متعدد و متناقض در خصوص مفهوم فرهنگ است.
وی افزود: نزدیک به 400 تعریف مختلف از فرهنگ توسط جامعه شناسان و مردم شناسان مطرح شده است که موجب تشویش خاطر افراد و اقشار مختلف جامعه می شود.
کارشناس پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: در دین مبین اسلام تعریف جامع و کاملی در مورد فرهنگ ارائه شده است و مطابق با این رویکرد مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرماید: فرهنگ شناسنامه یک ملت است.
به گفته وی شناسنامه دارای ویژگی هایی همچون عقاید یا باورها، نسب هایی و چیزهایی همچون ازدواج است که هر به فردی تعلّق می گیرد؛ لذا فرهنگ مجموعه ای از عقاید و باورها، اندیشه ها، سنت ها و رفتار حاکم بر انسان است.
حجت الاسلام صادقی گفت: در زمینه فکر، اندیشه و باور خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته ایم و نسبت به گذشته ارتقای قابل توجهی کسب کرده ایم از طرف دیگر یکی از چیزهایی که دشمنان به دنبال آن هستند، تضیف باورها و اعتقادات است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه رفتار ما ضعف هایی داریم و یکی از دلایل آن وجود حاکمان جاهلی بود که در دوران قاجار و بخصوص پهلوی بودکه بر مردم حکومت می کردند لذا موجب عقب ماندگی جامعه شد.
کارشناس پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد بیان داشت: هم اکنون متاسفانه نیز وجود دارند در میان مردم و مسئولین گروه های که مدینه فاضله آنان کشورهای غربی است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل تضعیف فرهنگی دوری از روحانیون مکتبی است که موجب تغییر سبک زندگی در جامعه شده است و در این زمینه نقش رسانه بسیار پر رنگ است.
حجت الاسلام صادقی ابراز داشت: نقش آموزش و پرورش در مسئله فرهنگ امری بنیادین است که بدون توجه به آن قطعا تحول فرهنگی سریع و صحیح اتفاق نمی افتد به عبارت دیگر اگر نظام آموزش و پرورش متحول شود سرعت رشد فرهنگی افزایش پیدا می کند.
تحول در نظام آموزش و پرورش موجب تسریع حرکت فرهنگی می شود
...
[ مشاهده متن کامل خبر تحول در نظام آموزش و پرورش موجب تسریع حرکت فرهنگی می شود در خبرگزاری شبستان ]

تحول در نظام آموزش و پرورش موجب تسریع حرکت فرهنگی می شود






شنبه ، ۲۱فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبستان]
[مشاهده در: www.shabestan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن