تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی مختص ایران نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: مشاور سابق بانک جهانی با بیان "باید مراقب تعابیرمان از اقتصاد مقاومتی در مفهوم و عمل باشیم" گفت: اگر هدف از اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب پذیری اقتصاد ایران در مقابل شوکهای داخلی و خارجی باشد، این تلاشی است که همه اقتصادهای جهان سعی در انجامش دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و با تبدیل این مفهوم کاربردی به یک دغدغه جدی، به بررسی این مهم از منظر مشاور سابق بانک جهانی می پردازیم.
نادره شاملو 33 سال در بانک جهانی شاغل بوده و در این مدت پستهای کارشناسی، مدیریت و مشاوره ای مهمی داشته و چندین کتاب در موارد مختلف توسعه نوشته که به چندین زبان ترجمه شده و در سطح جهان تأثیرگذار بوده است، مخصوصاً در 15 سال اخیر او به عنوان مشاور ارشد رئیس اقتصاددانان منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی در مباحث مختلف اقتصادی شرکت کرده است.
او هم اکنون مشاور اقتصادی سازمان های پژوهشی و نیز کارآفرینان در کشورهای مختلف است. وی دارای فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه جرج تاون آمریکاست. تجربه کاری و بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف از جمله مکزیک، شیلی، برزیل، تایلند، اندونزی، مالزی، لائوس، ویتنام، پاکستان، ترکیه، یوگسلاوی سابق، کانادا، آلمان، هلند، فرانسه از سوریه و لبنان تا یمن و عربستان و تمام کشورهای خاورمیانه از مراکش گرفته تا ایران را دارد.
وی با هشدار نسبت به اینکه "باید مراقب تعابیرمان از اقتصاد مقاومتی باشیم چراکه با هر تعبیری در مسیری متفاوت حرکت خواهیم کرد"، به تشریح این مفهوم و چگونگی عملیاتی کردن آن می پردازد.
مشروح گفت وگو با وی را در ادامه می خوانید.
• هدف از اقتصاد مقاومتی؛ کاهش آسیب پذیری اقتصاد ایران در مقابل شوکهای خارجی و داخلی
- اقتصاد مقاومتی از نظر شما به چه معناست؟
شاملو: مفهوم «اقتصاد مقاومتی» یک مفهوم معمول و متعارفی در اقتصاد نیست، این بدان معناست، که ترجمه «مقاومت» را در انگلیسی این گونه می توان ترجمه کرد:
انعطاف پذیری یا کشسانی فرآیند انطباق در مواجهه با ناملایمات، آسیب ها، فجایع، تهدیدات یا منابع قابل توجه فشار بر روی خانواده و بنگاههای اقتصادی و عوامل استرس زای مالی است. مقاومت به معنای «ترمیم» آسیب ناشی از تجربه های دشوار است و یا اینکه مقاومت یعنی خودداری از پذیرش یا گردن نهادن به چیزی؛ تلاش برای ...
[ مشاهده متن کامل خبر اقتصاد مقاومتی مختص ایران نیست در پایگاه خبری جهان نیوز ]


شنبه ، ۲۱فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن