تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812976187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فهرج در انتظار ورود گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش تابناک یزد ، روستای فهرج یکی از 43 روستای هدف گردشگری استان است که با بهر ه مندی از آثار تاریخی نظیر نخستین مسجد تاریخ اسلام در ایران، می تواند جایگاه خود را در جذب توریست ارتقا دهد.
برخی از فعالان میراث فرهنگی استان معتقدند مجموعه شهدای روستای فهرج می تواند به یکی از اماکن گردشگری مذهبی کشور تبدیل شود و رونق گردشگری آن می تواند باعث آبادانی روستای فهرج شود.
اگرچه رسیدگی به این روستا از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی واگذار شده است اما می طلبد که مراقبت از ظرفیت های تاریخی و قدیمی با دقت نظر و نظارت بیشتری دنبال شود.
تشکیل شرکت تعاونی گردشگری در روستا
دهیار روستای فهرج درباره بهره برداری از ظرفیت های گردشگری این روستا گفت: امسال، اقدامات خوبی برای تقویت گردشگری در روستای فهرج انجام شده است که از جمله آن می توان به تهیه طرحی برای تشکیل شرکت تعاونی گردشگری در این روستا اشاره کرد.
«علی اصغر بافقی زاده» ادامه داد: طرح هایی که ازسوی این شرکت تعاونی تدوین می شود در روستا اجرا خواهد شد و از این رو این شرکت تعاونی با مشارکت 100 نفر از اهالی روستا شکل گرفته است تا منجر به رونق صنعت گردشگری شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی دولت برای تشکیل این شرکت تعاونی روستایی گردشگری، افزود: ایجاد کمپ کویرنوردی در روستای فهرج و بهره برداری از این کمپ در نوروز سال 95 یکی از اصلی ترین اقدامات این شرکت تعاونی بوده است.
بافقی زاده همچنین به ایجاد رستوران، اقامتگاه بین راهی و پذیرایی سنتی در حمام تاریخی این روستا اشاره کرد وافزود: قلعه فهرج نیز در آینده نزدیک از سوی این شرکت تعاونی مرمت و احیا خواهد شد. دهیار فهرج با بیان این که همه این اقدامات طی یک سال گذشته با همیاری مردم این روستا انجام شده است، اظهار کرد: روستای نمونه گردشگری فهرج علاوه بر آثار باستانی، جاذبه های طبیعی برای طبیعت گردی نیز دارد.
ضرورت توجه بیشتر به روستا
دهیار سابق روستای فهرج هم با اشاره به قدمت این روستا بر ضرورت توجه ...
[ مشاهده متن کامل خبر فهرج در انتظار ورود گردشگران در تابناک ]


جمعه ، ۲۰فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.ostanha.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن