تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821052891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی مشترك نیاز به مراقبت دوطرفه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یك مدرس دانشگاه : زندگی مشترك نیاز به مراقبت دوطرفه دارد یك مدرس دانشگاه گفت: زندگی مشترك مانند سفر به سرزمینی دیگر است كه هر دو طرف باید با هماهنگی و شناخت یكدیگر برای مراقبت از این رابطه تلاش كنند .
۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ فروردين ساعت 12:51

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان ،"مهرداد دشتی" در همایش از جنس آرامش در كانون الزهرای كاشان افزود: به دلیل مشكل در ایجاد ارتباط بین همسران، حدود 50 درصد طلاقها در دوران عقد اتفاق می افتد كه هركدام، طرف دیگر را متهم می كند.
به گفته وی، طرفین باید نیازها، خواسته ها و احساسات خود را به روشنی بیان كنند و هرچیزی كه بر بهبود رابطه زوجین مربوط است باید صادقانه گفته شود.
 و نباید بین زن و شوهر حرف ناگفته ای باقی بماند ولی صداقت به معنی گفتن هر حرف ناسنجیده  نیست زیرا بسیاری از حرفها راز خانواده است و نباید گفته شود.
وی تصریح كرد: زندگی مشترك با كمبود اندوخته عاطفی تهدید می شود و هرچه اتفاقات خوشایند بیشتر باشد اندوخته عاطفی نیز بیشتر می شود و فعالیت های مشترك می تواند باعث افزایش اندوخته عاطفی همسران شود.
وی تاكید كرد: هرچه  ویژگی های مثبت همسر خود را را به طور مستمر گوشزد كنید ، حساب عاطفی قوی و غنی می شود اما نباید آن را مشروط كرد، چرا كه محبت مشروط، بی اثر می شود.
وی تصریح كرد: مهمترین عوامل افزایش آمار طلاق در جامعه، اعتیاد و دخالت خانواده ها است كه دخالت خانواده و دیگران را با رعایت مرزهای احترام باید مدیریت كرد.  دخالت در زمانی است كه اجازه بدهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند و این دخالت، تا اندزه ای است كه ما به آنها اجازه می دهیم.
به گفته وی، تصمیم هایی كه مربوط به دو طرف است باید توسط خود آنها گرفته شود و دخالتهای دیگران نباید با پیشنهاد اشتباه شود و حرف و رفتار دیگران مبنای مشاجره دو طرف باشد .
وی گفت: هنگام بروز مشكل در خانواده، نباید دنبال مقصر گشت بلكه باید دنبال راه حل مساله بود. دو طرف باید بپذیرند كه نباید سر همه موضوعات توافق داشته باشند و تفاوت شخصیت ها در فكر و عمل را باور كنند اما باید هماهنگ بوده و موظف به حمایت از همدیگر هستند.
وی افزود: در ازدواج فردیت افراد را نباید از بین برد در غیر این صورت منجر به این عقیده شده كه با ازدواج همه روابط را از دست داده ام و هزینه ازدواج را بالا می برد و این اندیشه باعث خستگی در زندگی می شود.
به گفته وی، فاصله بین همسران ناشی از سردی روابط است و رفتار مثبت اگر تقویت نشود به خاموشی می گراید از جمله آنها،  بی توجهی به محبت كلامی است و دو طرف باید باید سعی كنند كه لحظات با هم بودن را خوش بگذرانند.
وی تصریح كرد: ازدواج به مفهوم رقابت نیست بلكه رفاقت است كه خروج از این حریم، باعث ضرر می شود، اندیشه تسلط یا تحقیر یكی از طرفین،  باعث شكست در ارتباط و تهدید زندگی مشترك می شود.
به گفته وی، اندیشه برنده شدن، جدی بودن همه موضوعات و گلایه همسران در جمع دیگران باعث تخریب بنیاد خانواده می شود همچنین ترس سركوب شده قاتل عشق است و طرفی كه ترسید و نتوانست آن را مطرح كند باعث شكست در زندگی می شود.
وی به باورهای اشتباه در ازدواج اشاره كرد و گفت: دو طرف ازدواج  نباید انتظار داشته باشند كه به خاطر علاقه،  هركاری را انجام داد و محدودیتهای یكدیگر را درك كنند.
به گفته وی، خطاهای در فرآیند ازدواج عبارتند از: كلی گویی، حدس زدن، تعجیل، درجه بندی نكردن ملاك ها و نادیده گرفتن تعارض ها كه باید آنها را به درستی شناخت .
وی افزود:از جمله باورهای اشتباه دوران ازدواج عبارتند از  اینكه "همسر من تنها تكیه گاه عاطفی است، همسر من باید همه تنهایی من را پر كند، همسر من باید از هر لحاظ شبیه من بشود، همسر من باید آنگونه كه من درست می دانم زندگی كند.
به گفته وی، از دیگر باورهای اشتباه عبارتنداز "اگر همسرم به من علاقه دارد نباید تحت هیچ شرایطی با خانواده من مشكلی داشته باشد، اگر خطاهایم را بپذیرم و عذر خواهی كنم باعث گستاخ شدن همسرم می شود، اگر از حرف و نظر و موضع خودم كوتاه بیایم، اقتدارم را در زندگی از دست می دهم.
به گفته وی، هیچ یك از زوجین  نباید انتظار داشته باشند كه پس از ازدواج، تمام دوستان و تفریحات دوران مجردی كنار گذاشته شوند بلكه هر كدام باید رفتار خود را كنترل كنند.
دشتی تاكید كرد: بعد از ازدواج فرزندان، پدر و ماد جایگاه دوم را پیدا می كنند  و  مرزبندی با خانواده دو طرف به معنی بی احترامی نیست باید رفتار خانواده بر پایه احترام متقابل باشد  اما منجر به دخالت آنها و جنگ روانی نشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن