تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813043649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به روند تحقق مالیات بر واردات در بودجه/ رکود می‌گذارد درآمد مالیات بر واردات افزایش یابد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نگاهی به روند تحقق مالیات بر واردات در بودجه/ رکود می‌گذارد درآمد مالیات بر واردات افزایش یابد؟
عملکرد درآمد مالیات بر واردات طی سال‌های متمادی بیانگر این واقعیت است که هرگاه رقم درآمدی مالیات بر واردات واقع‌بینانه و با توجه به شرایط و مقتضیات کشور پیش‌بینی شده، درصد تحقق درآمدها افزایش یافته است.
به گزارش نامه نیوز، منظور از ماليات بر واردات در بودجه‌هاي سنواتي، كل حقوق ورودي ريالي دريافت شده از كالاهاي وارداتي است كه به‌طور معمول شامل حقوق ورودي اخذ شده از خودروي سواري، ساير كالاها و حقوق ورودي دستگاه‌هاي اجرايي و ماشين‌آلات و نظاير آن است.
سهم ماليات بر واردات در ماليات‌هاي غيرمستقيم در قوانين بودجه سال‌هاي 1392، 1393 و 1394 به ترتیب 37، 38 و 34 درصد بوده و در لایحه بودجه 1395 نیز 29 درصد تعیین شده كه اين خود بيانگر نقش پررنگ و با اهميت ماليات بر واردات در ماليات‌هاي غيرمستقيم است. عملكرد درآمد ماليات بر واردات در قوانين بودجه سنواتي طي سال‌هاي متمادي بيانگر اين واقعيت است كه هرگاه رقم درآمدي ماليات بر واردات واقع‌بينانه و با توجه به شرايط و مقتضيات كشور پيش‌بيني شده است درصد تحقق درآمدها افزايش يافته و هر زمان كه رقم فوق بدون در نظر گرفتن شرايط واقعي اقتصاد كشور در نظر گرفته شده است، منجر به عدم تحقق درآمدها طي سال آتي شده است. برای مثال، رشد 51.7 درصدی رقم مصوب مالیات بر واردات در قانون بودجه سال 1385 یا رشد 52.6 درصدی آن در قانون بودجه سال 1389 موجب شد که تنها 69.23 و 76.36 درصد از درآمد پیش‌بینی شده محقق شود. از سوی دیگر، افزایش 7.33 درصدی مالیات بر واردات در قانون بودجه سال 1393 منجر به عملکرد 122.3 درصدی درآمد پیش‌بینی شده شد.

در این خصوص، مرکز پژوهش‌های مجلس درباره ردیف درآمدی مالیات بر واردات اعلام کرده که به دلیل کاهش 2.68 درصدی عملکرد مالیات بر واردات در 8 ماهه نخست سال 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل و پیش‌بینی عدم تحقق کامل این ردیف در سال 1394، به نظر می‌رسد رشد 32.6 درصدی رقم مندرج در لایحه بودجه 1395 نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال‌جاری به‌ویژه با توجه به کاهش قیمت نفت و رکود حاکم بر اقتصاد کشور جای تامل دارد. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن فروضی از جمله واردات 44.728 میلیون دلاری (رشد 10 درصدی نسبت به پیش‌بینی واردات در سال 1394 با رقم 40.662 میلیون دلار)، ثبات نرخ تعرفه واقعی 9.84 درصدی و ارزش دلار 29.970 ریالی مندرج در بودجه، پیش‌بینی می‌شود که حدود 131.905 میلیارد ریال به عنوان مالیات بر واردات در سال 1395 قابل تحقق باشد.

منبع: خبرآنلاین


۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن