تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820822918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلند‌پروازي «لوزانو» ايران را به المپيك مي‌رساند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بلند‌پروازي «لوزانو» ايران را به المپيك مي‌رساند
رائول لوزانو دوشنبه به ايران آمد و رسماً كارش را با تيم ملي واليبال آغاز كرد. او كه زمستان گذشته پس از بركناري كواچ به عنوان سرمربي ايران انتخاب شده است، دو ماه فرصت دارد تا ملي‌پوشان واليبال كشورمان را آماده مسابقات انتخابي المپيك در ژاپن كند
نویسنده : سعيد احمديان 


رائول لوزانو دوشنبه به ايران آمد و رسماً كارش را با تيم ملي واليبال آغاز كرد. او كه زمستان گذشته پس از بركناري كواچ به عنوان سرمربي ايران انتخاب شده است، دو ماه فرصت دارد تا ملي‌پوشان واليبال كشورمان را آماده مسابقات انتخابي المپيك در ژاپن كند؛ رقابت‌هايي كه هفته اول خرداد آغاز مي‌شود و آخرين شانس نسل طلايي واليبال ايران براي رسيدن به المپيك است. در حالي لوزانو از دوشنبه با حضور در تمرينات به صورت رسمي با واليبال كشورمان استارت زد كه او به همراه آندره آناستازي ديگر مربي مشهور واليبال دنيا، از گزينه‌هاي هدايت ايران بعد از قطع همكاري با كواچ بودند كه در نهايت فدراسيون با سرمربي آرژانتيني به توافق رسيد تا سكان المپيكي شدن واليبال را دست بگيرد؛ مربي‌اي كه سه تيم اسپانيا، آلمان و لهستان را المپيكي كرده است. خوان سيچلو هموطن آرژانتيني‌اش كه در زمان ولاسكو هم مربي ايران بود، به عنوان دستيار اول لوزانو فعاليت خواهد كرد تا آرژانتيني‌ها مأموريت المپيكي شدن واليبال ايران را بر عهده داشته باشند. امير خوش‌خبر سرپرست تيم ملي واليبال كه به همراه محمود افشاردوست دبير فدراسيون واليبال مسئوليت مذاكره با لوزانو را برعهده داشت، چند ماه بعد از توافق با مربي 60 ساله آرژانتيني و پس از شروع رسمي كار اين مربي با ايران، در گفت‌وگو با «جوان» از جزئيات مذاكرات و علاقه‌مندي لوزانو براي آمدن به ايران صحبت كرده و معتقد است بلندپروازي اين مربي، واليبال ايران را المپيكي خواهد كرد.

آقاي خوش‌خبر، چه شد كه واليبال پس از بركناري كواچ به رائول لوزانو رسيد و مربي مشهوري مانند او جانشين يك مربي جوان شد؟
بعد از افت تيم ملي واليبال كه تابستان قبل از جام واگنر آغاز شد و اوج آن در جام جهاني اتفاق افتاد، جلسات كارشناسي و آسيب‌شناسي نتايج تيم تشكيل شد و فدراسيون به اين نتيجه رسيد كه تغييرات اجتناب‌ناپذير است. اين مسئله از همان ابتدا تبديل به يك چالش بزرگ براي فدراسيون شد، آن زمان مربيان خوب واليبال دنيا با توجه به اينكه سال قبل از المپيك بود با كشورهاي مختلف قرارداد داشتند يا در باشگاه‌ها مشغول كار بودند و همين كار ما را سخت مي‌كرد. فدراسيون هم به دنبال يك مربي بنام بود كه در سطح اول واليبال كار كرده باشد و تجربه حضور در المپيك را هم داشته باشد. به همين خاطر مربيان جوان به رغم شايستگي‌هايي كه شايد داشتند از ليست كنار رفتند و دايره انتخاب فدراسيون محدودتر شد و در نهايت به دو گزينه لوزانو و آناستازي رسيديم.

به آناستازي اشاره كرديد، ابتدا گفته مي‌شد او شانس اول سرمربيگري ايران است، چه شد كه با اين مربي مشهور ايتاليايي به توافق نرسيديد؟
شرايط آناستازي به ايران نمي‌خورد، او در تيم باشگاهي‌اش در لهستان در جايگاه خوبي قرار داشت و اعلام كرد كه اولويتش تيم باشگاهي است و به همين خاطر هم مذاكرات با لوزانو كه ديگر گزينه فدراسيون بود جدي‌تر شد. شناخت قبلي هم از لوزانو وجود داشت. به هر حال او قبل از آمدن ولاسكو هم يكي از گزينه‌هاي اصلي سرمربيگري واليبال بود و با توجه به سفري هم كه آن زمان به ايران داشت، شناخت خوبي از انضباط ، به روز بودن و توانايي‌هايي اين مربي براي ما وجود داشت. به همين خاطر كار سختي براي شناخت ايشان نداشتيم و در سفري كه با آقاي افشاردوست براي مذاكرات نهايي به لهستان داشتيم، گزارشي مثبتي از صحبت با اين مربي به تهران ارسال كرديم و فدراسيون هم روي لوزانو نظر مثبت‌تري داشت.

واكنش اوليه لوزانو به پيشنهاد فدراسيون چطور بود؟
لوزانو از همان ابتدا براي قبول هدايت ايران مشتاق نشان داد و وقتي كه اولين بار به صورت تلفني با ايشان اين پيشنهاد را مطرح كردم بدون اينكه خواسته مالي و شرط خاصي را مطرح كند، علاقه‌مندي‌اش را به ايران ابراز كرد و گفت دوست داشته كه با توجه به استعدادهاي نابي كه واليبال ايران دارد، روزي سرمربي كشورمان شود. خيلي با‌انگيزه در مذاكرات نشان داد و گفت كه دوست دارد حضور در سومين المپيك را با ايران تجربه كند.

شناخت لوزانو از واليبال ايران و ملي‌پوشان در جريان مذاكراتي كه با اين مربي داشتيد در چه حدي بود؟
هر چند لوزانو تاكنون در ايران كار نكرده اما در تمام مسابقاتي كه من به همراه تيم ملي در سال‌هاي اخير در خارج از كشور حضور داشته‌ام، لوزانو يكي از تماشاگران ثابت بازي‌هاي ايران بود و چهار سال پيش و قبل از انتخاب ولاسكو، در صحبت‌هايي كه با اين مربي داشتيم، تيم ايران را كامل مي‌شناخت و اين نشان مي‌داد كه براي او ايران يك تيم معمولي نيست.
مهم‌ترين خواسته واليبال ايران از لوزانو المپيكي كردن واليبال است، در اين باره اين مربي آرژانتيني آيا به فدراسيون قولي داده است؟ به هر حال مسابقات انتخابي المپيك كه خرداد در ژاپن برگزار مي‌شود، اولين محك ايران با لوزانو و آخرين شانس صعود به المپيك است.
لوزانو اعتقاد دارد كه پتانسيل واليبال ايران بيشتر از جايگاه الان است و با توجه به بازيكنان مستعد از نظر فيزيكي و توانايي‌هاي فني، واليباليست‌هاي ايراني فاصله كمي براي نشان دادن ظرفيت‌هاي واقعي‌شان و رسيدن به جايگاهي كه شايسته آن هستند دارند. به رغم اين اعتقاد راسخ لوزانو، او با توجه به اينكه يك روانشناس كامل است نمي‌خواهد كه بار اضافي روي دوش بازيكنان بيندازد و به همين خاطر با احتياط صحبت مي‌كند و با توجه به تجربه‌اي كه دارد سعي مي‌كند قولي ندهد. او معتقد است كه بايد در تيم در يك فضاي آرام و بدون استرس براي رسيدن به المپيك تلاش كند.
اما به هر حال به طور حتم لوزانو مي‌داند كه‌مأموريت او صعود واليبال ايران به المپيك است.
قطعاً، لوزانو مربي بلندپروازي است و مي‌خواهد توانايي‌هايش را بكشد و اين بلندپرواز بودن مي‌تواند ايران را به المپيك برساند. عملكردش مشخص است و كارنامه او در تيم‌هاي اسپانيا، آلمان، لهستان و تيم‌هاي باشگاهي نشان مي‌دهد كه مربي كاركشته‌اي است كه بر مسائل روانشناسي هم احاطه دارد. او تيمي مانند اسپانيا را كه كمتر كسي فكر مي‌كرد به المپيك صعود كند سال 2000 المپيكي كرد و واقعاً مي‌داند كه در شرايط سخت چطور كار كند و در ايران هم به اين توقعات به طور قطع مدنظرش خواهد بود.

پس از انتخاب لوزانو، تمرينات تيم ملي از اواخر سال گذشته با حضور سيچلو آغاز شد و اين مربي هم چند روزي است كه به تمرينات ملحق شده و تنها كمتر از دو ماه تا انتخابي المپيك فرصت باقي است. به نظر شما لوزانو در اين زمان كوتاه مي‌تواند موفق باشد؟
با توجه به تجربه 10 ساله‌ام در سرپرستي تيم ملي واليبال، معتقدم زمان مي‌برد تا عملكرد لوزانو مشخص شود. با اين وجود اين مربي هر چند تازه چند روزي است كه به ايران آمده و تمرينات را زير نظر گرفته است اما در چند ماهي كه از آغاز قرارداد ايشان با ايران مي‌گذرد، اگر چه در ايران حضور نداشته‌اند اما تمامي طرح تمرينات و جزئيات آن با هماهنگي‌شان توسط آقاي سيچلو در تمرين پياده شده است. هر شب به آقاي لوزانو از بازي‌هاي ليگ و تمرينات روزانه گزارش داده مي‌شد، طوري كه مي‌شود گفت اين مربي با چشماني باز ملي‌پوشان را انتخاب كرده است و شناخت كافي را به دست آورده است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن