تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803895328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای بزرگترین پولشویی قرن/ سند هایی که سیاستمداران و سرمایه داران فاسد را افشا می کند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
افشای بزرگترین پولشویی قرن/ سند هایی که سیاستمداران و سرمایه داران فاسد را افشا می کند
افشای بزرگترین پولشویی قرن/ سند هایی که سیاستمداران و سرمایه داران فاسد را افشا می کند نشریه آلمانی Süddeutsche Zeitung بزرگترین افشاگری در دنیای روزنامه نگاری را با انتشار بخشی از اسناد پولشویی و فرار مالیاتی دهها سیاستمدار و سرمایه دار بزرگ جهان رقم زده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، این نشریه 11.5 میلیون سند را که از طریق منبعی ناشناس دریافت کرده منتشر خواهد کرد. این اسناد مربوط به یک شرکت حقوقی پانامایی به نام Mossack Fonseca هستند و درک برخی از روش های مخفی و غیرقانونی قدرتمندان و ثروتمندان جهان برای حفظ درآمدهای نامشروع‌شان را برملا می سازد.البته در این فهرست هیچ نامی از هیچ چهره یا شخصیت ایرانی به چشم نمی خورد و تنها به اسامی 23 نفر غیرایرانی اشاره شده که به علت دور زدن تحریم های ظالمانه تحمیل شده به ایران خود با محرومیت ها و تحریم هایی مواجه شده‌اند و برای دور زدن مخفیانه این محدودیت‌ها به شرکت پانامایی فوق الذکر متوسل شده‌اند.
 
در مقابل فساد و پولشویی سران عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی در اسناد مذکور به خوبی افشا شده است.
 



 
به نوشته روزنامه آلمانی Süddeutsche Zeitung منبع ناشناس یک سال قبل اسناد مذکور را در اختیار این روزنامه گذارده و در ازای این کار نه مبلغی طلب کرده و نه هیچ درخواست دیگری داشته است. Süddeutsche Zeitung سپس با همکاری 400 روزنامه نگار در 100 موسسه رسانه ای در بیش از 80 کشور جهان اطلاعات و اسناد به دست آمده را تکمیل کرده است. علاوه بر این تحلیل اسناد مربوطه با همکاری کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی موسوم به ICIJ انجام شده است.
 
ادوارد اسنودن افشاگری جاسوسی های سایبری دولت امریکا این افشاگری را بزرگترین در نوع خود در طول تاریخ روزنامه نگاری دانسته و موضوع اصلی آن را فساد دانسته است.
 
اسناد مذکور به اسناد پانامایی یا Panama Papers مشهور شده اند و درک جهانی را ممکن می کنند که تنها در پس سایه ها وجود دارد. اسناد یاد شده ثابت می کنند صنعتی جهانی توسط بانک های بزرگ، شرکت های حقوقی و شرکت های مدیریت دارایی به وجود امده که به طور مخفیانه املاک و دارایی های ثروتمندان و افراد مشهور جهان را مدیریت می کند. این اشخاص عبارتند از سیاستمداران، مقامات فیفا، کلاهبرداران و قاچاقچیان مواد مخدر و چهره های مشهور ورزشی و هنری.
 
اسناد افشاشده فعالیت های شرکت Mossack Fonseca را در یک بازه زمانی طولانی از دهه 1970 میلادی تا بهار سال 2016 در بر می گیرد. اسنادی که از این طریق افشا می‌شوند بسیار بیشتر از مجموع اسناد افشاشده توسط ویکی لیکس، سایر روزنامه نگاران و تمامی منابع موجود هستند.



 
از مجموع این 11.5 میلیون سند، حدود 4.8 میلیون مورد از آنها را ایمیل، 3 میلیون مورد را اسنادی با فرمت پایگاه های داده، 2 میلیون مورد را پی دی اف یک میلیون مورد را عکس، 320 هزار مورد را متن تشکیل می دهد.
 
جرارد رایل٬ رئیس کنسرسیوم روزنامه‌نگاران تحقیقی می‌گوید که این اسناد حاوی فعالیت روزانه شرکت موساک فونسکا در ۴۰ سال گذشته است.
 
او گفت: "گمان می‌کنم با توجه به گستردگی این اسناد٬ لو رفتن آنها احتمالا بزرگ‌ترین ضربه به فعالیت‌های پناهگاه‌های مالیاتی جهان باشد."
 
این اسناد ارتباط میان شرکت‌های سری واقع در پناهگاه‌های مالیاتی با خانواده‌ها و نزدیکان کسانی چون حسنی مبارک و معمر قذافی٬ روسای جمهور پیشین مصر و لیبی  را نشان می‌دهد.
 
این اسناد همچنین رد شبکه ای مظنون به پولشویی میلیاردها دلار را نشان می دهد که یک بانک تحریم‌شده روسی آن را اداره می‌کرده و نزدیکان ولادیمیر پوتین٬ رئیس‌جمهور روسیه در آن دخیل بوده اند.
 
همین‌طور نام زیگموندور گونلاگسون٬ نخست وزیر ایسلند مطرح است که در اسناد نشان داده می‌شود در بانکی در این کشور منافع اعلام نشده داشته که با کمک مالی دولت از ورشستگی نجات داده شده بود.
 
بنا بر اسناد، موساک فونسکا حتی مردی را جای شخص دیگری جا زده که تظاهر کند مالک یک میلیون و هشتصد دلار است تا صاحب اصلی بتواند بدون برملا کردن هویتش این پول را از بانک بگیرد.
 
موساک فونسکا می‌گوید که همیشه برای آنکه مطمئن شود شرکت‌هایی که طرف همکاری اش هستند در پولشویی٬ فرار مالیاتی٬ حمایت مالی تروریسم و سایر اقدام‌های غیرقانونی دست ندارند، بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی عمل کرده است.
 
این شرکت می‌گوید که کاملا در چارچوب روال تعیین‌شده عمل می‌کرده و از اینکه از خدمات آن سو‌ءاستفاده می‌شده ابراز تاسف کرد.
 
این شرکت می‌گوید: "۴۰ سال است که موساک فونسکا فارغ از هرگونه نقصی در کشور خودمان و دیگر حوزه‌های فعالیت‌مان مشغول به کار بوده. شرکت ما هرگز متهم به ارتباط با موارد غیرقانونی نبوده است."
 
"اگر با فعالیت مشکوک و سوءاستفاده‌ای برخورد کنیم٬ سریعا به نهادهای قانونی گزارش می‌کنیم. همچنین اگر این نهادها با مدارکی دال بر سوءاستفاده احتمالی به ما مراجعه کنند٬ کاملا با آنها همکاری می‌کنیم."
 
موساک فونسکا می‌گوید که شرکت‌های مشابه در همه جهان در دسترس هستند و برای بسیاری از موارد قانونی استفاده می‌شوند.

 

فهرست تعدادی از افرادی که در مورد فساد، پولشویی و فرار مالیاتی آنها در این اسناد افشاگری شده به شرح زیر است:
 
الف: رهبران جهان
 
پادشاه عربستان سعودی
امیر ابوظبی و رییس کشور امارات عربی متحده
امیر سابق قطر
نخست وزیر سابق قطر
نخست وزیر سابق اردن
رییس جمهور سابق سودان
نخست وزیر سابق اوکراین
رییس جهور اوکراین
رییس جمهور آرژانتین
نخست وزیر سابق گرجستان
نخست وزیر ایسلند
نخست وزیر سابق عراق
 
ب: اقوام و خویشاوندان رهبران جهان
 
پدر نخست وزیر انگلیس
پسر حسنی مبارک رییس جمهور سابق مصر
منشی شخصی شاه مراکش
فرزندان نخست وزیر پاکستان
پسر رییس جمهور سابق غنا
پسر نخست وزیر مالزی
دستیار دو رییس جمهور سابق آرژانتین
پیمانکار محبوب رییس جمهور مکزیک
خواهر پادشاه سابق اسپانیا
اعضای درجه اول خانواده رییس جمهور آذربایجان
دختر نخست وزیر سابق چین
برخی دوستان رییس جمهور روسیه
برخی اقوام رییس جمهور سوریه
برخی اقوام رییس جمهور آفریقای جنوبی
بیوه دیکتاتور سابق غنا
 
ج: برخی سیاستمداران و چهره های مشهور
 
محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی
مایکل میتس عضو پارلمان انگلیس
محمد مصطفی یکی از چهره های کلیدی تشکیلات خودگردان فلسطین
 
در این فهرست برخی سیاستمداران فعلی و سابق و اقوام آنها از کشورهای انگلیس،عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، الجزایر، آنگولا، آرژانتین، آذربایجان، بلژیک، بلیز، بوتسوانا، برزیل، کامبوج، شیلی، چین، کلمبیا، کنگو، اکوادور، مصر، فنلاند، فرانسه، گرجستان، غنا؛ یونان، گینه، هندوراس، مجارستان، ایسلند، هند، عراق، ایتالیا، اردن، قزاقستان، کنیا، لوکزامبورگ، مالزی، مالت، مکزیک، مراکش، نیجریه، پاکستان، فلسطین، پاناما، پرو، لهستان، پرتغال، روسیه، روآندا، سنگال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سوییس، سوریه، اوکراین، ونزوئلا و زامبیا وجود دارد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مطالعه اسناد و اطلاعات منتشر شده می توانید به نشانی http://panamapapers.sueddeutsche.de/en/ مراجعه کنید.





95/1/16 - 10:21 - 2016-4-4 10:21:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن