تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821242787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح جنگل کاری مشارکتی درعرصه های طبیعی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی از اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی و مشارکتی در عرصه های ملی و طبیعی این شهرستان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام ؛محمد قاسم نیا گفت: طرح جنگل کاری اقتصادی و مشارکتی با همکاری تشکل های مردمی در 300 هکتار از اراضی مناطق جنگلی اما و انجیر از توابع این شهرستان بزودی آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح جنگل کاری سه هزار اصله درخت مثمر از گونه های اقتصادی متناسب با اقلیم این منطقه از جمله بادام و انجیر و انار دیمی و دیگر گونه های مثمر کاشته می شود، افزود: این کار برای مردم انگیزه اقتصادی ایجاد کرده و سبب می شود تا به کشت و بهره برداری از محصول اقدام کنند.
قاسم نیا تاکید کرد: علاوه بر این، ایجاد پوشش با احداث جنگل های وسیع سبب حفاظت آب و خاک، لطافت هوا و کاهش دمای هوا در منطقه و همچنین زمینه گردشگری و تفرجگاهی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی در اجرای این طرح جنگل کاری یادآور شد: با اجرای روش های علمی و کارشناسی می توان روان آب ناشی از بارندگی را به پای درختان هدایت کرد تا دیگر نیازی به آبیاری نباشد و تنها با استفاده از نزولات جوی آب مورد نیاز درختان تامین شود.
قاسم نیا ایجاد ارزش افزوده بیشتر، بهره وری و کسب درآمدهای بالای اقتصادی زیر اشکوب و پای درختان، کشت گیاهان دارویی و صنعتی و مواردی از این دست را به عنوان بخشی از مشوق های این اداره برای افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی برشمرد.
رذیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی با اشاره به برنامه های این اداره در حفظ و توسعه منابع طبیعی گفت: امسال سه هزار مترمکعب خشکه چینی و دو سازه گابیونی با حجم 700 متر مکعب نیز در عرصه های طبیعی این شهرستان اجرایی خواهد شد.
در شهرستان ملکشاهی 114 هزار هکتار جنگل وجود دارد که بیشترین حجم تراکم جنگلی نسبت به مساحت را در استان ایلام دارند.
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام قرار گرفته است./ف
[ مشاهده متن کامل خبر اجرای طرح جنگل کاری مشارکتی درعرصه های طبیعی در تابناک ]


یکشنبه ، ۱۵فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.ostanha.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن