تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816302485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات آزاد شود، یک خودروی داخلی هم فروخته نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خودروسازی ها به حد کافی قیمت های خود را در سال های گذشته انجام داده و اگر سالها نیز قیمت خود را افزایش ندهند، آنقدر سود کرده اند که نیاز به افزایش قیمت نداشته باشند. دیگر بیش از این نمی توان به مردم فشار آورد، مردم منتظر کاهش قیمت هستند باید خواسته های مردم برآورده شود.

به گزارش تراز ،با فرا رسیدن سال جدید و در پی افزایش نرخ بیمه شخص ثالث، نمایندگی شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود منتظر ابلاغ بخشنامه جدید قیمت از سوی شرکت‌ها هستند. همچنین احتمال ترکیدن حباب قیمتی برخی خودروها پس از پایان تعطیلات نوروزی وجود دارد.

این روزها بازار خودرو وضعیت ثابتی را پشت سر می‌گذارد و رکود موجود در فروش خودرو همچنان بر بازار حاکم است. در عین حال، نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز برای فروش جدید محصولاتشان منتظر ابلاغ بخشنامه‌های جدید هستند تا محصولاتشان را با نرخ‌های جدید عرضه کنند؛ هر چند افزایش بهای خودروها از محل نرخ جدید بیمه شخص ثالث قطعی نیست و شاید شرکت‌های خودروساز با توجه به رکود بازار، تغییری در قیمت محصولات خود ایجاد نکنند. در هر حال وضعیت قیمت جدید خودروها طی روزهای جاری از سوی ستاد فروش شرکت‌های خودروساز مشخص خواهد شد.

از سویی، بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بازار، وضعیت تقریباً ثابتی را پشت سر گذاشته و در عین حال، برخی خودروها که در شب عید افزایش حبابی قیمت را تجربه کرده‌اند احتمالاً در روزهای آینده با کاهش قیمت در بازار روبه رو خواهند شد.

با این حال، خودروسازی ها از ماه ها پیش در حال تدارک زمینه برای بالا بردن قیمت های خود بودند. نخستین زمزمه های افزایش بهای خودرو نیز در اواخر سال 94 از سوی جاده مخصوص نشین ها مطرح شد؛ هر چند این ادعای سازندگان خودرو داخلی با واکنش سازمان حمایت از مصرف کننده ها و رئیس شورای رقابت مواجه و این اقدام خودروسازها برای بازارگرمی در روهای آخر سال عنوان شد، گویا هر چه زمان می گذرد، عزم شرکت های تولیدی خودرو برای افزایش قیمت ها در سال جدید جزم می شود.

بنا بر این گزارش، تجربه نشان داده که هر گاه زمزمه افزایش قیمت از سوی نهادی مطرح می شود، پس از اندک زمانی، این کار عملی می شود و این روش تنها زمینه را برای چکش کاری قیمت ها و چانی زنی درباره زیاد و کم افزایش ها فراهم می کند؛ اما به هر ترتیب افزایش صورت می گیرد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت خودرو در سال های گذشته، بسیار بالاتر از قیمت واقعی آن بوده و اکنون زمان آن رسیده که ترمز این اقدامات شرکت های دولتی کشیده شود.

دکتر مؤید صدر، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: جالب است ما می گوییم قیمت خودرو بیشتر از قیمت واقعی آن است؛ اما خودروسازی هایی که پیشنهاد افزایش قیمت می دهند، معلوم نیست مدیران این شرکت ها پیش خود چه فکری می کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: متأسفانه خودروسازی ها در سال های گذشته به دلیل ندانم کاری برخی از مدیران خود، متحمل خسارات سنگینی شده اند. بیشتر افزایش ها در سال های جدید به دلیل وام های سنگینی است که این مدیران در دوران بحران و با اقساط سنگین از برخی بانک های داخلی و خارجی گرفته اند، صورت گرفته، زیرا همه این سرمایه گذاری ها شکست خورده و اکنون که سررسید وام ها فرا رسیده است، هزینه آن را از جیب مردم تأمین می کنند و با افزایش قیمت کالاهای نامرغوب خود، پول مردم را به جیب این بانک ها می ریزند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم نباید هزینه شکست صاحبان صنایع را بدهند، اینها اگر نمی توانند از عهده مخارج خود برآیند، اعلام ورشکستگی کنند تا افراد کاربلد روی کار بیایند و مردم را از این وضعیت نجات دهند، این که نمی شود هر زمانی یک شرکت دولتی دچار مشکل شد، تمام هزینه آن را مردم بدهند.

وی افزود: دولت تمام زمینه را برای تاخت و تاز خودرو سازی ها فراهم کرده است. انحصارطلبی در این صنعت بی داد می کند و فشار آن هم بر گردن مردم است. اگر راست می گویند، واردات را آزاد کنند، اگر واردات آزاد شود حتی یک خودرو تولید داخلی هم به فروش نخواهد رفت.

این نماینده مجلس در پایان گفت: خودروسازی ها به حد کافی قیمت های خود را در سال های گذشته انجام داده و اگر سالها نیز قیمت خود را افزایش ندهند، آنقدر سود کرده اند که نیاز به افزایش قیمت نداشته باشند. دیگر بیش از این نمی توان به مردم فشار آورد، مردم منتظر کاهش قیمت هستند باید خواسته های مردم برآورده شود.


منبع: جام نیوز







زمانبندی انتشار: 15 فروردين 1395 - 16:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن