تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816300924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا نباید شادی کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:عقیق: با مراجعه به حالات، خواسته ها و آرزوهای درونی خود می توان نتیجه گرفت شادی و شادمانی یک خواسته فطری و مشترک میان همه آدمیان است، در این میان اگر اندکی دقت کنیم، همه ما فطرتاً دوست داریم شادی های پایدار و بادوامی داشته باشیم.عقیق : شاد بودن و مسرور بودن یکی از خواسته های فطری همه انسان ها است، صرف نظر از نوع و کیفیت شادی همه آدمیان فطرتاً خواهان شادی و شادمانی اند، شاید هیچ انسان سالمی را نتوان سراغ گرفت که عالمانه و آگاهانه علاقه مند به غم و اندوه باشد! به همین دلیل است که خدای متعال یکی از نعمت های اهل بهشت را شاد بودن و دوری از غم و اندوه می داند. در قران کریم از زبان بهشتیان چنین گفته می شود: «وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَکُورٌ الَّذِی أَحَلَّنَا دَارَ الْمُقَامَةِ مِن فَضلِهِ لا یَمَسنَا فِیهَا نَصبٌ وَ لا یَمَسنَا فِیهَا لُغُوبٌ»؛ آن ها می گویند حمد و ستایش برای خداوندی است که اندوه را از ما برطرف ساخت، چرا که پروردگار ما غفور و شکور است، خداوندی که با فضل خود ما را در این سرای اقامت جاویدان جای داد که نه در آنجا رنجی به ما می رسد و نه سستی و واماند! افزون بر این، با مراجعه به حالات، خواسته ها، امیال و آرزوهای درونی خود می توان نتیجه گرفت شادی و شادمانی یک خواسته فطری و مشترک میان همه آدمیان است، در این میان اگر اندکی دقت کنیم، همه ما فطرتاً دوست داریم شادی های پایدار و بادوامی داشته باشیم، هر چه دوام شادی ما بیشتر باشد، دوست داشتنی تر و خواستنی تر است، از شادی های کوتاه مدتی که غم ها و اندوه های بلندمدتی را به دنبال می آورند گریزانیم. هر چند ممکن است به هنگام برخورد با چنان اموری در اثر هیجانات کاذب نتوانیم بر اساس عقلانیت تصمیم بگیریم و مرتکب چنان شادی ها و لذت هایی بشویم که البته عمری اندوه، غم و پشیمانی را به دنبال خواهد داشت، امام علی(ع) می فرماید: چه شادی هایی که انسان را به اندوهی ابدی می کشانند. *انواع شادی کارشناسان برای شادی سه مرحله تعریف کردند: 1-خوشی: را به معنای شادی هایی دانسته اند که ناظر به سطح جسمی و جنسی هستند، شادی هایی که افراد از خوردن غذا، شنا کردن در آب، راه رفتن در تپه و ماهور و امثال آن می برند، همگی از این نوع هستند، کسانی که به این سطح از خوشی بسنده می کنند خود را در سطح حیوانی نگه داشته اند، علیرغم آنکه در ظاهر از دوران کودکی فاصله گرفتند، اما عملاً متعلق به دوران کودکی اند. 2-نشاط: را به شادی های روانی، روحی و شادی های درونی و باطنی مربوط دانسته اند، مثل نشاطی که از احساس مادری یا از احساس پدری به یک مادر یا پدر دست می دهد و یا نشاطی که از موفقیت در انجام یک کار به دست می آید، این سطح از شادی از سطح قبلی پیشرفته تر است، هر چند هنوز تا رسیدن به شادی سطح انسانی فاصله دارد. 3- شادکامی: شادی های متعالی است، بالاتر از نشاط است، حالتی است که از دستیابی به اهداف حاصل می شود، کسی که به همه اهداف زندگی اش دست پیدا کند، احساس رضایت خاطر و احساس کمال دارد، شادی چنین فردی خوشی و نشاط گذرا نیست، بلکه دائمی است. البته باید توجه داشت این ها قراردادی است، اما آنچه مهم است نشاط معنوی است که انسان را از ورای موارد فوق در آغوش پر مهر خداوند قرار می دهد، خواسته ها و اهداف اینچنین افرادی شخصی نیست، بلکه در گروی خواست پرودگار است و می شود گفت اینان بندگان خاص خدا هستند. بندگان خاص خدا کسانی هستند که آرام و بی تکبر بر زمین راه می روند و در برابر سخنان نابخردانه پرخاش نمی کنند و آن ها را به نیکی پاسخ می دهند، در پیشگاه خداوند سر به سجده می نهند و در برابر او به نیایش بر می خیزند، از کیفرها در هراسند و بنابراین مراقب اعمال خویش هستند. در راه خدا انفاق و بخشش می کنند و در این راه از اسراف و بخل برکنارند، هرگز برای خدا همتا قائل نمی شوند و هرگز دست به خون بی گناهان نمی آلایند، دامان عفت خویش را آلوده نمی سازند و اگر مرکتب گناه شوند، توبه کرده به سوی خدا باز می گردند و با کار شایسته و نیک کار بد خود را جبران می کنند. منبع:فارس


شنبه ، ۱۴فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عقیق]
[مشاهده در: www.aghigh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن