تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820045276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی یزد به‌عنوان مركزی فرهنگی به جهانیان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار یزد تأكید كرد: معرفی یزد به‌عنوان مركزی فرهنگی به جهانیان استاندار یزد گفت: شایسته است استان یزد را به‌عنوان مركز فرهنگی و سلامت اجتماعی به مردم دنیا معرفی كنیم.
۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين ساعت 09:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه 11 فروردین‌ماه گردهمایی یزدی تباران با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت دفتر هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای، مدیركل حوزه استاندار، مدیران كل دفتر امور بانوان و خانواده و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امام‌جمعه موقت یزد، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، فرماندار شهرستان اردكان و جمعی از فرهیختگان و نخبگان استان در مجموعه رفاهی فرهنگی راه و ما یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم گردهمایی ضمن تبریك سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره)، هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر اظهار داشت: اولویت فعالیت‌های استان را در 8 محور تعریف کرده‌ایم و باقدرت در مسیر این محورها و توسعه آن‌ها گام برداشته‌ایم.

«سید محمد میرمحمدی» ادامه داد: تأمین آب آشامیدنی سالم، انتقال آب از بهشت‌آباد و خلیج‌فارس برای استان در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد، عملیات اجرایی این انتقال آب باقدرت ادامه دارد و در كنار این انتقال بر مدیریت مصرف آب كشاورزی و استفاده از فاضلاب‌های شهری برای توسعه فضای سبز استان تأکید داریم.

وی افزود: توسعه گردشگری استان و ساماندهی بافت تاریخی یزد برای تحقق یافتن این مهم از اولویت‌های دیگر ماست كه با احیای بافت تاریخی زندگی و پویایی بیشتر وارد این بافت شده است.

میرمحمدی خاطرنشان كرد: توسعه علم و فناوری و پارك این حوزه در اولویت برنامه‌ریزی‌های استان است و یزد در حال حاضر یكی از مناطق ویژه علم و فناوری كشور است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان نیز كه یكی دیگر از اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان است در سال گذشته 722 تخت درمانی به تخت‌های موجود اضافه گردید و در سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به استان یزد نیز احداث بیمارستان تخصصی سرطان به تصویب رسید.

وی با اشاره به حوزه صنعت و معدن توجه به این حوزه را از دیگر اولویت‌های برنامه‌ریزی توسعه استان دانست و گفت: استان یزد در حوزه صنعت و معدن دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است و نگاه ما به این حوزه رفع مشكلات صنعت و معدن و توسعه صنایع هایتك است.

استاندار یزد ادامه داد: توسعه فرهنگی و اجتماعی استان از مهم‌ترین محورها و اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان است و شایسته است با حفظ برند «دارالعباده و دارالعلم» و توسعه این برند استان یزد را به‌عنوان مركز فرهنگی و سلامت اجتماعی به جهانیان معرفی كنیم.

میرمحمدی تصریح كرد: در همین راستا طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی استان با تشكیل اتاق فكری متشكل از نخبگان و فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی استان تهیه و برای تصویب در سفر ریاست‌جمهور به هیئت دولت ارائه شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: توسعه فضای سبز برای مردم استان بسیار ضروری است و توجه به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از دیگر اولویت‌ها و محورهای برنامه‌ریزی استان است و در همین راستا ایجاد کمربند سبز در محور یزد - مهریز و اردكان موردتوجه است.

وی خاطرنشان كرد: توجه ویژه به انرژی خورشیدی به‌عنوان یك نعمت الهی نامحدود از اولویت‌های اصلی و موردعنایت مسئولان استان است و در حال حاضر بیش از 15 متقاضی برای این مهم وجود دارد.

استاندار یزد در پایان سخنان خود تأكید كرد: توفیق خدمتگزاری به ملت ایران و مردم شریف استان یزد افتخار بزرگی است و مردم استان در عرصه‌های مختلف در سال گذشته ازجمله راهپیمایی 22 بهمن، حضور گسترده در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و استقبال باشكوه از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و كاروان تدبیر و امید با نقش‌آفرینی شایسته خود نشان دادند مردمی آگاه، هوشیار، هوشمند و توانمند هستند.

گفتنی است ارائه گزارش سالانه، گزارش وضعیت و سلامت سالمندی استان، ارائه مقاله تخصصی با موضوع برجام و گداخت، ارائه شعر با موضوع حضرت زهرا (س) و توصیف مقام والای مادر و تجلیل و نقل خاطره از مرحومه سیده فاطمه خاتمی فرزند مرحوم آیت ا... سید روح ا... خاتمی ازجمله برنامه‌های همایش یزدی تباران بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن