تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798556140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کی‌روش خداحافظی کرد یا تشکر؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کی‌روش خداحافظی کرد یا تشکر؟




نوروز، روزهای پرکاری برای تیم ملی فوتبال ایران بود. ایران در پنجم و دهم فروردین دو بار در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه به میدان رفت.





روزنامه شرق: نوروز، روزهای پرکاری برای تیم ملی فوتبال ایران بود. ایران در پنجم و دهم فروردین دو بار در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه به میدان رفت. ابتدا با چهار گل (احسان حاج‌صفی دو گل، سردار‌آزمون و علیرضا جهانبخش) هند را شکست داد؛ سپس با دو گل سردار‌آزمون عمان را مغلوب کرد تا به‌عنوان تیم اول گروه D راهی مرحله انتخابی جام‌جهانی در منطقه آسیا شود. ایران با این نتایج همچنین جواز حضور در جام ملت‌های آسیای ٢٠١٩ را هم کسب کرد.

پیش ‌از ‌این هم تقریبا صعود ایران مسجل شده بود؛ اما این دو برد باعث شد تا تیم ملی رسما راهی مرحله نهایی شود؛ با‌این‌حال آنچه بیش از بردهای تیم ملی توجه‌ها را جلب کرد، آینده کارلوس کی‌روش بود. سرمربی پرتغالی تیم ملی چندی پیش استعفایی با تاریخ ١١ اردیبهشت تقدیم ریاست فدراسیون کرده بود. او با این اقدام ماندنش در ایران را به انتخابات فدراسیون فوتبال گره زد.

در این شرایط اگر قرار باشد کی‌روش در ١١ اردیبهشت ایران را ترک کند، بازی با عمان آخرین حضور او روی نیمکت تیم ملی محسوب می‌شود. سرمربی ایران پس از بازی هم به شکلی از هواداران تشکر کرد که حرکتش شبیه خداحافظی هم بود؛ با‌این‌حال هنوز مشخص نشده که کی‌روش قصد دارد در ایران بماند یا خیر.

او در کنفرانس خبری پس از بازی به این سؤال پاسخ روشنی نداد و ضمن تشکر از هواداران، بازیکنان و دستیارانش بدون آوردن نام کسی شدیدا به منتقدانش تاخت. «در آخر نمی‌توانم چند نفر خاص را فراموش کنم. این صعود را به این نفرات تقدیم می‌کنم که نام آنها را نخواهم گفت. این صعود و برد را تقدیم افرادی می‌کنم که هیچ حمایتی از تیم ملی انجام ندادند. مراتب قدردانی خودم را تقدیم به افرادی می‌کنم که برای ایجاد شک و شبهه تلاش زیادی کردند و به من دزد و لُمپَن گفتند. این افراد درون و بیرون فدراسیون تمام تلاش خود را انجام دادند و تنها دستاوردشان بر‌هم‌زدن تعادل و قول‌هایی واهی بود و هیچ‌گاه تیم ملی را حمایت نکردند. کادوی خاصم را تقدیم این افراد می‌کنم، به خاطر همه کارهایی که انجام دادند. به همان افرادی که به من گفتند استانداردهای لازم برای هدایت ایران را ندارم. امروز به راحتی می‌توانید رزومه من را قورت دهید. امروز راه باز است تا تصمیم‌های لازم را بگيرند».

عصبانیت کی‌روش در کنفرانس خبری و دست‌تکان‌دادن او برای تماشاگران (شبیه حالت خداحافظی) موجب شد تا یک ‌بار دیگر احتمال رفتن این مربی قوت بگیرد. درست یک سال پیش، پس از بازی دوستانه ایران و سوئد در ١١ فروردین ١٣٩٤ هم کی‌روش از رفتن گفت؛ اما درنهایت ماند.

در روزهای گذشته اکثر مسئولان ورزش و فوتبال ایران عنوان کردند کی‌روش باید بماند. محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان که در دو سال اخیر بارها از کی‌روش انتقاد کرده؛ پس از تماشای دیدار ایران-عمان در ورزشگاه آزادی تأکید کرد این مربی باید حفظ شود. «از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کنیم و امیدواریم فدراسیون فوتبال هم تصمیم درستی بگیرد تا آنچه به صلاح این ورزش است، رقم بخورد. کی‌روش هم با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد چهارساله دارد و باید بماند و کارش را انجام دهد؛ البته درباره استعفایش فدراسیون فوتبال است که تصمیم نهایی را می‌گیرد». علی کفاشیان که ظاهرا تا ١١ اردیبهشت رئیس فدراسیون ایران است، نیز عنوان کرده دست‌تکان‌دادن‌های کی‌روش پس از بازی به معنای تشکر از مردم بوده، نه خداحافظی. او یک‌ بار دیگر تأکید کرد سرنوشت این مربی پس از انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص می‌شود.

به‌هرحال آنچه مشخص است، با توجه به بازی‌های حساس تیم ملی در این مقطع اکثر کارشناسان، مردم و مسئولان صلاح را در ماندن کی‌روش می‌دانند. مربیانی که تا چندی پیش، از این مربی سرشناس ایراد می‌گرفتند؛ پس از بازی با عمان از او حمایت کردند؛ در‌هر‌صورت آینده این مربی پرتغالی را رئیس بعدی فدراسیون مشخص خواهد کرد. اینکه کی‌روش و رئیس بعدی حاضر باشند با هم کار کنند، سؤالی نیست که هم‌اکنون بتوان به آن جواب داد.

با توجه به کشمکش‌هایی که دستیار سابق الکس فرگوسن در این سال‌ها در ایران داشته، به نظر نمی‌رسد او تمایل داشته باشد با فردی که با او همسو نباشد، کار کند. او در هفته‌های اخیر بارها از حمایت‌نشدن گلایه کرده و بعید است حاضر باشد با ادامه این شرایط به کار خود در ایران ادامه دهد.

نگاهی به حریفان احتمالی ایران در مرحله نهایی

بعد از صعود ١٢ تیم به مرحله پایانی مقدماتی جام‌جهانی روسیه در منطقه آسیا، روز ١٩ فروردین ماه آخرین رده‌بندی فیفا اعلام می‌شود و بعد از آن و با مشخص‌شدن سید‌بندی تیم‌ها در آسیا، روز ٢٤ فروردین‌ قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی روسیه در این منطقه انجام می‌شود. البته با توجه به آخرین تغییرات صورت‌گرفته در رده‌بندی فیفا براساس نتایج آخرین دیدارهای تیم‌ها، ایران با ٦٧٢ امتیاز در صدر رده‌بندی تیم‌های آسیایی می‌ماند و استرالیا با ٦٠١ امتیاز با جهشی پنج‌پله‌ای خود را به رده دوم تیم‌های آسیایی می‌رساند تا در کنار ایران در سید یک‌مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ قرار گیرد. به این ترتیب دو تیم ایران و استرالیا قطعا در این رقابت‌ها در یک گروه قرار نخواهند گرفت. اما در ادامه کره‌جنوبی و ژاپن به عنوان تیم‌های سوم و چهارم رنکینگ در سید دو جای می‌گیرند و به این ترتیب یکی از دو قدرت فوتبال شرق قاره به قید قرعه در گروه ایران جای خواهد گرفت. عربستان و ازبکستان تیم‌های پنجم و ششم رنکینگ هم در سید سه، تیم‌های امارات و چین به عنوان تیم‌های هفتم و هشتم رنکینگ در سید چهار، تیم‌های قطر و عراق به عنوان تیم‌های دهم و سیزدهم در سید پنج و تیم‌های سوریه و تایلند به عنوان تیم‌های چهاردهم و شانزدهم رنکینگ در سید شش برای قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه قرار می‌گیرند. اگر ایران و عربستان در یک گروه قرار گیرند، کنفدراسیون آسیا دوباره با بهانه‌تراشی‌های عربستان روبه‌رو خواهد شد.

برای اولین‌بار است که در آسیا تیم‌ها در دو گروه شش‌تیمی قرار می‌گیرند و برای صعود به مرحله پایانی جام‌جهانی با هم به رقابت می‌پردازند. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان برای صعود به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه راه طولانی‌تری را نسبت به چهار دوره گذشته که در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند باید طی کنند و در صورت صعود مستقیم به جام‌جهانی، با ١٨ بازی به این رقابت‌ها رفته‌اند در حالی که پیش از این، فوتبال ایران طولانی‌ترین راه را برای صعود به جام‌جهانی ١٩٩٨ پیموده. در آن دوره ایران با احتساب سه بازی در پلی‌آف با ١٧ بازی به جام‌جهانی صعود کرده بود. مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی در آسیا از روز ١١ شهریور ١٣٩٥ آغاز می‌شود و در روز ١٤ شهریور ١٣٩٦ به پایان می‌رسد. بعد از پایان مرحله گروهی دو تیم اول هر گروه به طور مستقیم به جام‌جهانی راه خواهند یافت و تیم سوم گروه‌ها نیز در تاریخ ١٣ و ١٨ مهر ١٣٩٦ در دو بازی رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و برنده آن بازی در روزهای ١٥ و ٢٣ آبان ٩٦ در دو بازی رفت و برگشت به مصاف تیم چهارم کونکاکاف خواهد رفت و برنده آن بازی هم آخرین تیمی است که به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه صعود می‌کند.







تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن