تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب به آشتي ملي اسد «نه» گفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: غرب به آشتي ملي اسد «نه» گفت
به نظر مي‌رسد پنج سال جنگ و ويراني در سوريه باعث نشده تا غرب براي پايان دادن به اين بحران جدي باشد، در حالي كه پيشنهادهاي بشار اسد براي تشكيل دولت وحدت ملي روزنه‌ تازه‌اي براي ايجاد صلح در سوريه ايجاد كرده اما مقامات امريكايي و اروپايي با اين پيشنهاد قوياً مخالفت كردند.


فيليپ هاموند وزير خارجه انگليس بر مخالفت خود با طرح اسد براي تشكيل دولت وحدت ملي در سوريه تأكيد كرد. وي در جريان سفر خود به لبنان گفت: «پيشنهاد بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه براي تشكيل دولت وحدت ملي كه شامل شخصيت‌هاي مستقل و مخالفان باشد هرگز بحران در سوريه را حل نخواهد كرد.» هاموند گفت: «انگليس و گروه‌هاي بين‌المللي ديگر معتقدند حل و فصل سياسي در سوريه نياز به دولت انتقالي به جاي چنين پيشنهادي دارد.» وي بار ديگر تأكيد كرد: «بايد دولتي در سوريه روي كار آيد كه شامل تمامي طرف‌ها و گروه‌ها باشد و نبايد رهبري آن را اسد برعهده بگيرد. هاموند بار ديگر مدعي شد كه بشار اسد نقشي در آينده سوريه ندارد.» علاوه بر انگليس، امريكا نيز صريحاً مخالفت خود را با پيشنهاد بشار اسد اعلام كرد. «اليزابت ترودو» معاون سخنگوي وزارت خارجه امريكا گفت: «كاخ سفيد با بررسي پيشنهاد بشار اسد در خصوص برگزاري زودهنگام انتخابات رياست جمهوري در سوريه مخالف است.»
رئيس‌جمهور سوريه اخيراً در گفت‌وگو با خبرگزاري روسي اسپوتنيك گفته بود كه بايد با دولت وحدت ملي طي مذاكرات صلح در ژنو موافقت شود و پس از آن اين دولت قانون اساسي جديد را كه درباره آن همه‌پرسي برگزار خواهد شد، تدوين خواهد كرد و به اين ترتيب انتخابات را برگزار خواهيم كرد. رئيس جمهوري سوريه همچنين اعلام كرد: ما آماده عفو هر فرد مسلحي كه سلاحش را بر زمين بگذارد براي توقف خونريزي هستيم.  مخالفت غرب با طرح پيشنهادي بشار اسد در حالي صورت مي‌گيرد كه بيش از پنج سال از جنگ سوريه مي‌گذرد و تلاش امريكا و متحدانش براي ساقط كردن نظام سوريه از طريق مسلح كردن معارضان و حمايت از گروه‌هاي تروريستي با ناكامي مواجه شده است.  از سوي ديگر ورود مستقيم روسيه و گسترش حمايت‌هاي محور مقاومت به رهبري ايران از نيروهاي دولتي سوريه باعث شده تا موازنه ميداني عليه گروه‌هاي تحت حمايت غرب تغيير پيدا كند. در آخرين مورد از موفقيت‌هاي نيروهاي متحد بازپس‌گيري شهر پالميرا در روزهاي اول سال جاري 1395 بود. تحليلگران معتقدند بازپس‌گيري پالميرا باعث افزايش موقعيت و قدرت نظام سوريه هم در سطح داخلي و هم سطح بين‌المللي شده است.
 
حمايت روسيه
 برخلاف امريكا و انگليس، روسيه از طرح پيشنهادي بشار اسد حمايت كرد. «ميخائل بوگدانف» معاون وزير خارجه روسيه و نماينده رئيس‌جمهور اين كشور در امور خاورميانه و كشورهاي آفريقايي به خبرگزاري «اينترفكس» روسيه گفت: ما از تشكيل اين دولت در آينده نزديك حمايت مي‌كنيم؛ دولتي كه متشكل از معارضان، افراد مستقل و نيز افراد وابسته به حكومت سوريه باشد. در همين حال، «سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد مسكو موافق تشكيل حكومت وحدت ملي در چارچوب پيشنهاد «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه موافقت است. معاون وزير خارجه روسيه گفت: پيشنهاد رئيس جمهور سوريه با توافق گروه حمايت از سوريه و قطعنامه 2254 در تعارض نيست. قطعنامه 2254 شوراي امنيت سازمان ملل كه در ماه دسامبر سال 2015 به تصويب رسيد، خواستار توقف بمباران‌ مناطق غيرنظامي و دسترسي به مناطق تحت محاصره در سوريه است و در آن نقشه راهي به‌منظور تشكيل دولت وحدت ملي در سوريه طي شش ماه آينده و برگزاري انتخابات منطقه‌اي در 18 ماه آينده تعيين شده است.
  
كردها درصدد حمله به رقه
چند روز پس از آزادي شهر باستاني پالميرا، رهبران كردهاي سوريه از آمادگي نيروهاي كرد براي آزادسازي شهر رقه به عنوان مقر اصلي داعش در اين كشور خبر داد. صالح مسلم، رئيس حزب اتحاد دموكراتيك كردهاي سوريه در ديدار با خبرنگاران در پاريس گفت: نيروهاي كرد همراه با ائتلاف ضدداعش براي آزادسازي رقه مقدمه‌چيني مي‌كنند. من از ساكنان عرب استان رقه مي‌خواهم به نيروهاي ما كه تعداد آنها بين 40 تا 50 هزار تن است، بپيوندند. داعش از سال 2014 شهر رقه را اشغال و آن را به مقر اصلي خود در سوريه تبديل كرده است. مسلم افزود: نيروهاي كرد سوريه هم‌اكنون براي كنترل بر گذرگاهي تلاش مي‌كنند كه تنها گذرگاه تروريست‌ها به تركيه است. از طريق كنترل بر اين گذرگاه ارتباط بين مناطق كردنشين عفرين، كوباني و جزيره فراهم مي‌شود. رئيس حزب اتحاد دموكراتيك تأكيد كرد: كردهايي كه اخيراً در سوريه نظام فدرالي اعلام كردند، به دنبال باز كردن دفتر نمايندگي براي خود در فرانسه هستند كه احتمالاً در پايان آوريل افتتاح شود. وي گفت: اعلام فدرالي بودن در اين مناطق به معناي جدايي نيست. ما بخشي از سوريه هستيم و هرگز دنبال جدايي نيستيم. سوريه همواره يكپارچه باقي خواهد ماند. ما معتقديم فدرالي بودن ساختاري براي آينده سوريه است. ما احساس كرديم طرحي براي تجزيه سوريه وجود دارد و اين تنها راه براي حفظ وحدت سوريه است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن