تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804088196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم شفاف سازی در خصوص تحریم داروی ۳خواهر و برادربیمار کرمانشاهی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ها و خانواده ریسانی مطرح شد؛
لزوم شفاف سازی در خصوص تحریم داروی ۳خواهر و برادربیمار کرمانشاهی

علوم پزشکی


شناسهٔ خبر: 3585828 - یکشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
استانها > کرمانشاه

کرمانشاه - در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ها و خانواده ریسانی مشکلات این خانواده کرمانشاهی بررسی شد. به گزارش خبرنگار مهر، بالاخره پس از هفته ها کار رسانه ها در خصوص مشکلات ۳ خواهر  و برادر بیمارکرمانشاهی امروز نشست مشترک این خانواده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با حضور نمایندگان رسانه ها در دفتر ریاست رئیس دانشکده علوم پزشکی برگزار شد. در این جلسه که هر ۳ خواهر و برادر به همراه پدرشان حضور داشتند، گلایه های این خانواده آسیب دیده مطرح شد که هر یک بیانگر ماه ها و سال ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی از جنس درد بود. خانواده ریسانی که یکی از خانواده های گمنامی بودند که با مشکلات نبود دارو و عدم حمایت های پزشکی رنج روبرو بودند، امروز به مدد رسانه ها مشکلاتشان دیده شده است و با مدیران حوزه سلامت دیدار کردند.  آنچه که در جلسه صبح امروز نمایان شد چیزی شبیه یک تراژدی بود که می توان از آن داستانی به بلندای عمر این خواهر و برادر جوان ساخت.  مشکلاتی که از نبود دارو و تحریم بودن آن توسط کشورهای غربی ناشی می شد. مشکلاتی که یکی از ده ها عوارض آن سرفه های پی در پی این خانواده دراین جلسه کوتاه مدت بود. شبنم ریسانی یکی از ۳ خواهر و برادر بیمار این خانواده در این جلسه  در مقام سخنگوی اصلی این خانواده رنج کشیده تلاش کرد که نشان دهد که نبود دارو برای آن ها چه عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. او و پدرش مدام از در خطر بودن زندگی برادری صحبت می کردند که او نیز به این بیماری مبتلاست و نیاز به دارو و حمایت های ویژه پزشکی مثل دستگاه اکسیژن ساز دارد. شبنم ریسانی در این جلسه گفت: اگر نیاز به تاییدیه های پزشکان وجود دارد من می توانم تاییدیه پزشکان متعددی را بگیرم که ما به این بیماری مبتلا هستیم.

حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در پاسخ به او گفت: بیماری شما بر اساس مدارک مشخص است اما داروهایی که مورد نیاز شما باید تایید شود و اگر مشخص شد ما نامه می نویسیم که این داروها را در اختیار نداریم و به وزارت بهداشت ارجاع داده می شود. ریسانی در پاسخ گفت: من این نامه را دارم و بارها به دکتر عبدی و خود شما مراجعه کرده ام. من به استانداری مراجعه کردم و آن ها نیز خطاب به شما نامه دادند. شما نیز به ما گفتید که به معاونت غذا و دارو مراجعه کنید. پس از آن نهایتا مشخص شد که داروهای ما وجود ندارد. پس ازآن با وزارت خانه تماس گرفته شد و آن ها هم اعلام کردند که این دارو وجود ندارد و در لیست دارویی ایران نیست. آیا به نظر شما این جواب قانع کننده ای است؟ آیا در این شرایط باید برادر من بمیرد؟  وی افزود: اگر دارویی بود که چند روز به آن نیاز داشتیم می شد از این موضوع چشم پوشی کرد اما این دارویی است که من و برادرم به آن همیشه احتیاج داریم. کریم نیز گفت: همه این موارد را من می دانم. نهایت این مسئله این است که ما این داروها را نداریم. باید توسط وزارت خانه این داروها تهیه شود زیرا این کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیست. ریسانی نیز گفت: وزارت خانه به من جواب داده که داروها در لیست دارویی کشور نیست. در بخش دیگری از این جلسه نزدیک به یک ساعته موضوع تحریم بودن داروها مطرح شد که تاکنون آن چنان که نیاز است به آن پرداخته نشده است. تحریم های دارویی مشکل اصلی خانواده تحریم دارویی ایران در زمانی که قرار بود تحریم ها علیه ایران پس از برجام برداشته شود، موضوعی سوال برانگیز است. نکته جالب توجه این مسئله این است که تحریم بودن دارو توسط آلمان یعنی یکی از کشورهایی که در مذاکرات هسته ای ۵+۱ حضور داشت، صورت گرفته است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخشی از این نشست بر این موضوع تاکید کرد که برای تهیه داروها کمک خواهد کرد و با وزارت بهداشت برای این موضوع تماس خواهد گرفت.


ریسانی در این خصوص گفت: یکی از همکاران شما که نامش را نمی برم به من در خصوص دارویی که در ایران نیست گفت که بروید به کارخانه تولید کننده آن بگویید که به شما این دارو را رایگان بدهند. وی ادامه داد: مگر این کارخانه به ما احتیاجی دارد که چنین کاری را انجام دهد؟ ما فقط ۲ قلم دارو می خواهیم نه بیش تر. در ادامه خبرنگار مهر خواستار شفاف سازی در خصوص تحریم دارویی علیه ایران شد و گفت: همین نکته مسکوت مانده است. باید این مسئله شفاف سازی شود که اگر داروهای این خانواده و یا داروی امثال این خانواده تحریم است اعلام شود تا برای حل مشکل راهکاری ارائه شود. وی افزود: باید برای حل موضوع، مشکل دقیقا اعلام شود. این طور نباشد که اگر تحریم است آن را اعلام نکنیم. وی تاکید کرد: یارانه این خانواده نیز قطع شده است.  اگر این مسئله شفاف سازی نشود ممکن است یک خانواده دیگر شبیه خانواده ریسانی، مشکلات گریبان گیر آن ها شود. گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد که هفته آینده  از سوی دانشگاه علوم پزشکی تیمی تشکیل شود تا داروهای مورد نیاز این خانواده مشخص شود و برای حل مشکل اقدامات لازم صورت بگیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن