تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819385059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید الکتریسیته با پسماند گوجه فرنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایانا: گوجه فرنگی های زائد و خراب به جا مانده پس از برداشت محصول، در صورتی که در پیل الکتروشیمایی میکروبی یا بیولوژی به کار روند، منبع قدرتمندی از انرژی می شوند.
محققان باتری سلولی طراحی کردند که با بهره برداری از گوجه فرنگی های ضایعاتی می تواند جریان الکتریسته تولید کند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، میوه های نامناسب برای فروش و یا فرآوری، پس از فاسد شدن و گندیدن معمولا راهی زباله دان می شوند. 
دکتر ونکتارام گدهمشرتی استادیار دانشکده معادن و فناوری داکوتای جنوبی که پروژه تولید برق از این ضایعات را رهبری می کند، گفت: گوجه فرنگی یک محصول اصلی در فلوریدای آمریکا است و این ایالت به تنهایی هر سال 396 هزار تن گوجه فرنگی ضایعاتی دارد. بهره برداری مناسب از این ضایعات می تواند برق منطقه دیزنی ورلد را تا سه ماه تامین کند. 
وی افزود: ما تلاش کردیم راهی برای رسیدگی به وضعیت این پسماندها بیابیم زیرا دفن آن در خاک می تواند به تولید گاز متان -از گازهای گلخانه ای- و در منابع آبی به مشکلات مهم دیگری منجر شود. 
نامیتا شرستا پژوهشگر دانشکده معادن و فناوری داکوتای جنوبی نیز گفت: گوجه فرنگی های زائد و خراب به جا مانده پس از برداشت محصول، در صورتی که در پیل الکتروشیمایی میکروبی یا بیولوژی به کار روند، منبع قدرتمندی از انرژی می شوند. 
براساس این ...
[ مشاهده متن کامل خبر تولید الکتریسیته با پسماند گوجه فرنگی در شبکه خبری کشاورزی ایران ]

شنبه ، ۲۹اسفند۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایانا]
[مشاهده در: www.iana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن