تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804369062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ويدئو‌چك انقلابي بزرگ در فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ويدئو‌چك انقلابي بزرگ در فوتبال
پاي «ويدئو‌چك» از فصل 2017- 2018 به مستطيل سبز باز مي‌شود. چند سالي است كه اروپايي‌ها تلاش مي‌كردند...
نویسنده : شيوا نوروزي 
پاي «ويدئو‌چك» از فصل 2017- 2018 به مستطيل سبز باز مي‌شود. چند سالي است كه اروپايي‌ها تلاش مي‌كردند با استفاده از سيستم «ويدئو چك» اشتباهات سهوي داوري را به حداقل برسانند. با اين حال مخالفت‌هاي ميشل پلاتيني مانع از به نتيجه رسيدن اين تلاش مي‌شد. اما حالا كه رئيس پيشين يوفا با محروميت طولاني مدت روبه رو شده اينفانتينو و همكارانش در آخرين جلسه IAFB استفاده ويدئو چك به صورت آزمايشي را تصويب كردند.  

پيروزي فيفا و خوشحالي اينفانتينو


رئيس جديد فيفا يكي از حاميان طرح استفاده از سيستم بازبيني صحنه‌هاي حساس در فوتبال است. اين طرح يكي از وعده‌هاي اينفانتينو براي پيروزي در انتخابات فدراسيون جهاني بود. به گزارش بي‌بي سي، نخستين جلسه هيئت اتحاديه بين‌المللي فوتبال (IAFB) از زمان روي كار آمدن اينفانتينو شنبه در كارديف ولز برگزار شد و اعضاي آن به فيفا اجازه دادند كه در فصل 2017- 2018 سيستم ويدئو چك را به صورت آزمايشي به كار بگيرد. اين جلسه با حضور نمايندگان فيفا، نمايندگان فدراسيون‌هاي فوتبال انگليس، ولز، اسكاتلند و ايرلند شمالي برگزار و اعلام شد كه 12 كشور براي شركت در اين طرح آزمايشي اعلام آمادگي كرده‌اند. رئيس فيفا كه پس از سال‌ها تلاش سرانجام به خواسته‌اش رسيد پس از اتمام جلسه در نخستين واكنش به ورود ويدئو‌چك به فوتبال اظهار داشت: «نمي‌توانيم چشم مان را به روي پيشرفت تكنولوژي ببنيديم البته به اين معني هم نيست كه تكنولوژي حتماً به درد فوتبال مي‌خورد. سرعت در رشته فوتبال بالا است و به همين دليل است كه ما مي‌خواهيم از اين سيستم فعلاً به عنوان طرحي آزمايشي استفاده كنيم. تصميم تاريخي گرفته‌ايم و فيفا و IAFB همسو با هم به فكر پيشرفت فوتبال هستند.»

شيوه‌هاي نوين داوري

بازبيني صحنه‌هاي حساس در رشته واليبال سبب شد بسياري از اشتباهات غير عمد داوران اين رشته اصلاح شود و تاثيري در برد و باخت يك تيم نداشته باشد. همين مسئله توجيه خوبي بود تا هواداران اين طرح خواستار ورود سيستم ويدئو چك به فوتبال شوند. با توجه به سرعت و حساسيت زياد بازي‌هاي فوتبال داوران حتي در ديدارهاي مهم بارها دچار اشتباه شده‌اند، اشتباهاتي كه در نتيجه بازي تأثير مستقيم داشته است. اين درحالي است كه پيش از اين مسئولان يوفا تلاش كردند با به كارگيري پنج داور در مسابقات فوتبال اشتباهات آنها را به حداقل برسانند. با وجود اين در رقابت‌هاي مهم اروپايي باز هم سوت‌هاي اشتباه زيادي به سود يا ضرر برخي بازيكنان تيم‌ها زده شد. نام اصلي سيستم بازبيني فيلم در فوتبال «كمك داوران ويدئويي»
 (video assistant referees) است. در طرح جديد داور بازي در مواقع حساس مي‌تواند از كمك داورانش بخواهد صحنه مدنظر را بررسي و نتيجه را به او اعلام كنند. نكته اصلي اينجاست كه اين طرح تنها براي صحنه‌هاي تاثيرگذاري همچون اعلام پنالتي، به ثمر رسيدن گل، اخراج يا جريمه يك بازيكن به جاي بازيكن ديگر قابل استفاده خواهد بود.  

مصائب ويدئو چك

به رغم اينكه استفاده از ويدئو چك در فوتبال از دو فصل ديگر آغاز خواهد شد اما هنوز قوانين و نحوه استفاده از آن كاملاً روشن نشده است. در جلسه برگزار شده تنها در مورد زمان اجراي اين قانون توافق شد اما چالش اصلي اينجاست كه داوران در جريان بازي چه زماني مي‌توانند تقاضاي ويدئو چك دهند و آيا مربيان و بازيكنان نيز حق درخواست بازبيني فيلم را دارند يا خير. در رشته واليبال مربيان در هر ست مي‌توانند دو بار درخواست بازبيني فيلم دهند و داور اول هم در صورتي كه در پايان ست به تصميم خود شك داشته باشد مي‌تواند از ويدئو چك استفاده كند. اما جزئيات اين طرح در فوتبال همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. IAFB تأكيد دارد كه اين طرح جريان بازي را متوقف نخواهد كرد و تنها در زماني كه بازي متوقف شده امكان بازبيني فيلم وجود دارد. نكته مهم اينكه طبق تأكيد اعضاي هيئت اتحاديه بين‌المللي فوتبال براي صحنه‌هاي آفسايد از ويدئو چك استفاده نخواهند كرد مگر آنكه گل به ثمر رسيده مشكوك به آفسايد باشد. گفته مي‌شود جام حذفي اسكاتلند اولين مسابقاتي خواهد بود كه طرح فوق در آن به اجرا در خواهد آمد و احتمالا پس از آن ساير كشورهايي كه از ويدئو چك استقبال كرده‌اند نيز به اين طرح اضافه خواهند شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن