تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819733580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برچسب تروريسم به حزب‌الله با رشوه سعودي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برچسب تروريسم به حزب‌الله با رشوه سعودي
شوراي وزراي خارجه اتحاديه عرب در راستاي همسويي با رژيم صهيونيستي در نشست خود در قاهره، حزب‌الله لبنان را گروه تروريستي اعلام كرد.
شوراي وزراي خارجه اتحاديه عرب در راستاي همسويي با رژيم صهيونيستي در نشست خود در قاهره، حزب‌الله لبنان را گروه تروريستي اعلام كرد. اين اقدام اتحاديه عرب با مخالفت عراق، لبنان و الجزاير همراه شد. اخبار منتشر شده حاكي است كه عربستان براي تروريستي خواندن حزب‌الله به دبيركل وقت اتحاديه عرب رشوه داده است. رژيم صهيونيستي نيز از تصميم اتحاديه عرب حمايت كرده و آن را تاريخي خواند.
پس از شوراي همكاري خليج فارس، اتحاديه عرب نيز مواضع تند خود عليه حزب‌الله لبنان را به نمايش گذاشت. وزراي خارجه اتحاديه عرب در نشست جمعه شب خود ابتدا با انتخاب دبيركل جديد اين اتحاديه آغاز به‌كار كرد، اما كمي بعد با بحث بر سر «تروريست» ناميدن گروه حزب‌الله لبنان، اين نشست با تنش‌هايي همراه بود. به رغم مخالفت عراق، الجزاير و لبنان با تروريستي خواندن حزب‌الله، سرانجام شوراي وزراي اتحاديه عرب حزب‌الله را در ليست گروه تروريستي قرار داد.
پيش از اين نشست ابراهيم الجعفري، وزير خارجه عراق تأكيد كرده بود كه نيروهاي داوطلب مردمي عراق (الحشد الشعبي) و حزب‌الله لبنان حافظ كرامت عربي هستند و كساني كه آنها را به تروريسم متهم مي‌كنند خود تروريست هستند. يك منبع در وزارت خارجه عراق گفت كه هيئت عربستاني نشست شوراي اتحاديه عرب را به نشانه اعتراض به سخنان ابراهيم الجعفري، در دفاع از نيروهاي مردمي كشورش و حزب‌الله لبنان ترك كردند. اين تصميم اعراب پس از گذشت سه هفته از قطع كمك‌هاي نظامي و مالي عربستان سعودي به ارتش و نيروهاي امنيتي لبنان و در پي آن دعوت كشورهاي حاشيه خليج فارس از اتباع خود براي ترك لبنان صورت گرفته است. تصميم به تروريستي خواندن حزب‌الله لبنان توسط اتحاديه عرب ساعاتي پس از انتخاب «احمد ابوالغيط» به عنوان جانشين «نبيل العربي» به دبيركلي جديد اين اتحاديه اتخاذ شد. به نوشته برخي رسانه‌ها ابوالغيط همكاري نزديكي با رژيم صهيونيستي دارد كه قرار گرفتن وي در رأس اتحاديه عرب مي‌تواند سياست‌هاي خصمانه عليه محور مقاومت را تشديد كند.
  
رشوه سعودي به نبيل العربي
عربستان سعودي براي اينكه موضع اتحاديه عرب را با خود همسو كند، به دادن رشوه‌هاي ميليوني متوسل شده است. روزنامه الشروق الجزاير فاش كرد كه عربستان براي صدور مصوبه تروريست خواندن حزب‌الله لبنان در اتحاديه عرب ۲ ميليون دلار به نبيل العربي دبيركل سابق اين اتحاديه رشوه داده است. اين روزنامه روز يك‌شنبه در گزارشي به نقل از منابع نزديك نوشت كه نبيل العربي در مجموع 9 ميليون دلار به‌ عنوان پاداش پايان خدمت دريافت خواهد كرد.
سياست خصمانه عربستان عليه حزب‌الله و تروريستي خواندن آن در حالي است كه حزب‌الله در خط مقدم نبرد با تكفيري‌ها قرار دارد و در سال‌هاي اخير در آزادسازي شهرها از دست تروريست‌ها در سوريه كمك زيادي انجام داده است. برخي ناظران بر اين باورند كه عربستان سعودي كه اخيراً پيشنهاد ائتلاف كشورهاي اسلامي و عربي براي مقابله با تروريسم را مطرح كرده بود با تروريستي قلمداد كردن حزب‌الله سعي دارد اتحاديه عرب، شوراي همكاري خليج فارس و سازمان همكاري اسلامي را در مبارزه با تروريسم همراه كند و اين موضوع شامل مقابله با حزب‌الله خواهد بود. سعودي‌ها سعي دارند با اين اقدام وانمود كنند حزب‌الله همچون داعش و القاعده يك گروه تروريستي است و تهديدي براي امنيت ملي و عربي محسوب مي‌شود و بايد با آن مقابله كرد.
  
حمايت صهيونيست‌ها
موضع اتحاديه عرب عليه حزب‌الله با استقبال رژيم صهيونيستي همراه شده است. تزيپي ليوني، وزيرخارجه سابق رژيم صهيونيستي تصميم اتحاديه عرب را تاريخي خواند. به گزارش العالم، ليوني درباره تصميم وزيران خارجه اتحاديه عرب گفت: «اتحاديه عرب به يك تصميم عادلانه و درست در تروريستي خواندن حزب‌الله رسيد.» بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز پيشتر از اقدام شوراي همكاري خليج فارس در تروريستي خواندن حزب‌الله استقبال كرده بود.
  
مخالفت تونس و مصر
موضع اتحاديه عرب درباره حزب‌الله با اعتراض مردمي در برخي كشورها روبه‌رو شده است. شماري از مردم مصر با تجمع اعتراض‌آميز در برابر مقر اتحاديه خبرنگاران در قاهره، تصميم وزراي امور خارجه اتحاديه عرب براي قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌هاي تروريستي را محكوم كردند و پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند. به نوشته پايگاه الفجر، معترضان در اين تجمع شعارهايي در حمايت از حزب‌الله از جمله «اي حكومت‌هاي عربي يا مقاومت يا خيانت، حزب‌الله حمايتت مي‌كنيم و مقاومت تروريسم نيست» سردادند. همچنين خميس الجيهناوي، وزير خارجه تونس نيز بعد از تشديد اعتراض‌ها در كشورش به بيانيه شوراي وزيران خارجه اتحاديه عرب، بار ديگر تأكيد كرد كه تونس، حزب‌الله را كه بخشي از خاك لبنان را از اشغال اسرائيل آزاد و از قضيه فلسطين حمايت مي‌كند، سازماني تروريستي نمي‌داند.





تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن