تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820213803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست مشترک چین و روسیه از کره شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: درخواست مشترک چین و روسیه از کره شمالی بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: مسکو و پکن روز جمعه از کره شمالی خواستند که ضمن متوقف کردن آزمایش موشک های بالستیک، به مذاکرات 6 جانبه بین المللی درباره برنامه هسته ای تسلیحاتی خود بازگردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، سرگئی لاوروف و وانگی ایی وزیران امور خارجه روسیه و چین پس از مذاکره در مسکو به طور مشترک از پیونگ یانگ خواستند که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را درباره ممنوعیت آزمایش موشک های بالستیک، اجرا کند.
این دو افزودند: هیچ کشوری اهداف جاه طلبانه هسته ای پیونگ یانگ را به رسمیت نمی شناسد.
به گفته لاوروف، هر چند کره شمالی منافع امنیتی مشروعی دارد، اما پیونگ یانگ باید درک کند که اگر به اقدام های تحریک آمیز خود ادامه دهد، هیچکس این کشور را تبرئه نخواهد کرد.
لاوروف افزود: پیونگ یانگ باید از واکنش شدید و قاطع جامعه جهانی به آزمایش های موشکی کره شمالی دریابد که در آینده هیچ راه گریزی نخواهد داشت.
وانگ ایی وزیر امور خارجه چین نیز ضمن درخواست جلوگیری از ادامه ساخت سلاح های هسته ای در کره شمالی، با استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی به بهانه تهدید هسته ای پیونگ یانگ، مخالفت کرد.
وی افزود: تصمیم واشنگتن به استقرار سامانه موشکی در خاک کره جنوبی، به توازن قوا در منطقه به صورت جدی آسیب خواهد زد.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از پیونگ یانگ خواست که اقدامات بی ثبات کننده مانند شلیک 2 فروند موشک در روز پنجشنبه را به منظور کاهش تنش در شبه جزیره کره، متوقف کند.
کره شمالی روز پنجشنبه (دیروز) همزمان با اجرای تمرین های گسترده جنگی مشترک کره جنوبی و آمریکا، دو فروند موشک کوتاه برد به سوی دریا شلیک کرد که نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می رود.
سئول با تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره و بالا گرفتن خطر رویارویی همسایه های جنوبی و شمالی، اعلام کرد که با آرایش موشکی در مناطق مرزی مشترک با کره شمالی، سطح هوشیاری نظامی خود را افزایش داده است.
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که کشورش زیر فشار تحریم های سخت شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد نیز به کارشناسان نظامی و هسته ای خود دستور داد، حمله هسته ای و آزمایش های اتمی بیشتر را در دستور کار قرار دهند. 4949

کلید واژه ها: کره شمالی - روسیه - چین -




جمعه 21 اسفند 1394 - 14:35:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن