تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804089639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استادان پیشکسوت به نفع محیط‌بان محکوم نمایشگاه برگزار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
استادان پیشکسوت به نفع محیط‌بان محکوم نمایشگاه برگزار کردند

نمایشگاه


شناسهٔ خبر: 3577416 - پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایشگاهی به همت خانه‌ هنرمندان ایران، گالری گلستان و انجمن پایش‌گران محیط‌زیست ایران برای آزادی یک محیط‌بان محکوم به قصاص، چهارشنبه ۱۹ اسفندماه در خانه‌هنرمندان ایران افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ٧٠ هنرمند عرصه هنرهای تجسمی به کوشش غلامحسین امیرخانی و لیلی گلستان در حمایت از محیط‌بان محکوم به قصاص منطقه حفاظت شده دنا که از ٧‌ سال پیش در زندان به سر می‌برد، اقدام به برگزاری نمایشگاه گروهی و فروش آثار هنری کرده‌اند. غلامحسین امیرخانی عضو شورای عالی خانه‌ هنرمندان ایران، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان به دعوت میترا البرزی‌منش مدیرعامل انجمن پاما، از هنردوستان و دوستداران محیط‌زیست دعوت کردند تا در نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته‌ خط، نقاشی، مجسمه و عکس در خانه‌ هنرمندان ایران شرکت کرده و با خرید آثار هنرمندان به فراهم شدن مبلغ مورد نیاز برای جلب رضایت خانواده‌ شاکی کمک کنند. امیرخانی درباره نمایشگاه خوشنویسی این رویداد، بیان کرد: ما به دعوت خانم دکتر البرزی و همت و مدیریت‌شان برای کمک‌رسانی به این محیطبانان وظیفه‌شناس کوه‌های دنا که در موقعیتی گرفتار شده بودند این فعالیت را انجام دادیم. البته محیطبان وظیفه‌اش است که از محیطی که در آن مسئولیت دارد دفاع کند. به هر حال حدود ۳۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش درآمده که البته به دلیل فرصت کوتاهی که برای برپایی این نمایشگاه داشتیم نتوانستیم در خدمت بسیاری از هنرمندان و استادان برجسته برای استفاده از کارهای آنها داشته باشیم. وی بیان کرد: جامعه هنری با عاطفه و سرنوشت ملت خود پیوندی باطنی و قلبی دارد البته در طول تاریخ هم همینطور بوده و همه آثار هنری به نوعی ریشه‌های فرهنگی ما را زنده و پاینده و بالنده نگاه می‌دارد. حال در موقعیتی که نیاز باشد ما کمک کنیم، با کمال افتخار ما در آن حضور خواهیم داشت.

لیلی گلستان، ‌مدیر گالری گلستان که برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی، عکس و مجسمه را برعهده داشته، درباره این نمایشگاه گفت: ایده این نمایشگاه از انجمن پاما بود و من از همه جا بی‌‌خبر؛ ولی خوشبختانه همیشه مسائل محیط زیست را دنبال می‌کنم و خیلی علاقه‌مند هستم و همیشه از این که خبرهای بدی در روزنامه‌ها درباره قطع درختان و از بین رفتن جنگل‌ها و هم درباره کشتن حیوانات می‌خوانم، غصه می‌خورم. به هرترتیب انجمن پانا به من پیشنهاد گردآوری اثار هنری را داد تا به نفع آزادی محیط‌بانی که حکم اعدامش صادر شده است، این نمایشگاه را برگزار کنم. این محیطبانان دو نفر بودند که مبلغ دیه یکی از آنها فراهم شد و اکنون نوبت نفر بعدی است. وی ادامه داد: در همین زمان کم آثار بسیار خوبی از هنرمندان مهم کشور جمع شده است و امیدوارم همه آثار به فروش برسد و این محیطبان هرچه زودتر آزاد شود. در این نمایشگاه هشت مجسمه و هشت عکس و حدود ۹۰ نقاشی برای فروش گذاشته شده است. امیدواریم با حضور خیرین و مجموعه‌داران و علاقه‌مندان بیشتر آثار به فروش رسیده و عواید حاصل از فروش آن گره‌ای از کار حافظان طبیعت باز کند. از این که این نمایشگاه در خانه هنرمندان برگزار می شود بسیار خوشحالم زیرا در مرکز شهر قرار دارد و ادارات و نهادهای دولتی با سهولت بیشتری می توانند آثار را خریداری کنند. پروانه اعتمادی، محمد احصایی، مریم زندی، تاها بهبهانی، ‌سیمین اكرامی، ‌بهرام دبیری، ‌ابراهیم حقیقی، ‌كامبیز درم‌بخش، ‌پرویز كلانتری، ‌رضا مافی، ‌صادق تبریزی، ‌محمود جوادی‌پور، امیر سقراطی، نیکزاد نجومی، رضا قره باقی، علی قهرمانی، مصطفی قره‌باغی، شمس‌الدین غازی، عین‌ایدین صادق‌زاده، بهرام دبیری، نصرالله کسرائیان، پریوش گنجی، محمد سلحشور، جواد بختیاری، یدالله کابلی، غلامحسین امیرخانی، مهدی فلاح از اساتید و هنرمندانی هستند كه آثارشان به نفع این محیط‌بان به فروش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا ٢٠ اسفند از ساعت ۱۳ تا ٢٠ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن