تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805152139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگرهای اقتصادی را لیبرال‌ها اشغال کرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سنگرهای اقتصادی را لیبرال‌ها اشغال کرده‌اند
بسياري از سنگرهاي اقتصادي ما با تفکر ليبراليسم اشغال شده و نسبت آن با اقتصاد مقاومتي مانند جن و بسم‌الله است. اين مطلب را علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته در همايش اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.


به گزارش تسنيم، شمخاني سخنان خود را با تمثيلي از دوران دفاع مقدس آغاز کرد و گفت: در روزهاي آغاز جنگ براي مقابله با صدام سه راهکار بيشتر نداشتيم که يا بايد تسليم مي‌شديم و کيلومترها از کشور را واگذار مي‌کرديم که در همان زمان وقتي صدام تا اهواز رسيده بود، خواهان آتش‌بس شد. شمخاني خريد تانک و تجهيزات را راهکار دوم عنوان کرد و گفت: اما با توجه به شرايط کشور و نبود منابع مالي نمي‌توانستيم آن را عملي کنيم و براي همين ملت ايران راهکار سوم را انتخاب کرد زيرا در آن زمان حتي سيم خاردار هم به ما نمي‌دادند.
 وي با اشاره به اينکه چگونه مي‌توان از توان مردمي در مقابل يک تجاوز استفاده کرد، گفت: اين کار امکان پاکسازي دشمن را فراهم کرد و در اتاق جنگ و بررسي مسئولان انتخاب گزينه سوم بود که کار سخت و غيرممکن تلقي مي‌شد و امروز هم اين راهکار بايد مدنظر قرار گيرد و آن راه مقاومت است.
    
اثرات تخريبي جنگ و اقتصاد
شمخاني کشنده و منهدم‌کننده را تفاوت اقتصاد و جنگ عنوان کرد و گفت: در جنگ صداي باروت، توپ و هواپيما و جنازه وجود دارد و در اقتصاد انهدام زيرساخت، پل و ساختمان را مي‌توان عنوان کرد.
شمخاني تصريح کرد: عقب‌ماندگي تفاوتي با انهدام زيرساخت‌هاي اقتصادي ندارد و تفاوت جنگ و اقتصاد در اين است که جنگ قابل تبيين و قابل لمس است، ولي اقتصاد به‌راحتي قابل لمس نيست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اجماع در حل مشکلات اقتصادي بيان کرد: مي‌توان در اقتصاد به اجماع رسيد، البته اين با تأخير امکان‌پذير است ولي همين تأخير زيان‌آور است. بسياري از سنگرهاي اقتصادي ما با تفکر ليبراليسم اشغال شده و نسبت آن با اقتصاد مقاومتي مانند جن و بسم‌الله است.  شمخاني ادامه داد: در جنگ توانستيم موفق باشيم و در صحنه اقتصاد هم نياز به چنين بازيگرداني داريم. البته سؤالي در ذهنم وجود دارد که چرا مهم‌ترين و اولي‌ترين مؤلفه امنيت ملي امروز مسائل اقتصادي و معيشتي است.  وي تصريح کرد: هميشه اقتصاد در عصر مدرن يکي از مؤلفه‌ها بوده اما امروز اين حضور مهم‌ترين مؤلفه است و علت آن نيز مشخص مي‌باشد که يکي از اين علت‌ها اقتصاد و تهديداتي است که به شمار مي‌رود و اين است که اکثر آسيب‌پذيري ما در حوزه اقتصادي قرار دارد.
شمخاني افزود: آسيب‌پذيري و واکنش متغيرهاي اقتصادي خيلي سريع‌تر از ساير واکنش‌هاست و امروز موضوع اقتصاد در صدر مطالبات مقام معظم رهبري و همه مردم ايران اسلامي مي‌باشد و مطالبات و نيازهاي مشترک مردم در اين بخش است.  وي با اشاره به اينکه امروز اقتصاد يکي از مؤلفه‌هاي امنيت ملي کشور است، بيان کرد: نمي‌توان از منابع و موقعيت جغرافيايي ايران و دو کرانه آبي گسترده و کشت محصولات خاص، نفت و نسل جوان و باور ايراني براي استفاده در جهت پتانسيل توليد بهره نبرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تأکيد کرد: بايد از تجربه هشت سال دفاع مقدس در حوزه اقتصادي به‌عنوان سرمايه ملي استفاده کنيم. ما براي ايران سال 1404 برنامه‌هاي چهارم، پنجم و ششم توسعه را ترسيم کرديم اما نسبت بين اين دارايي‌ها و نيل به اهداف قابل توجه نبوده و بايد خود را به چالش بگيريم.
   
اقتصاد مقاومتي يگانه نسخه حل مشکلات
شمخاني اقتصاد مقاومتي را نسخه و راه‌حل همه مشکلات اقتصادي عنوان کرد و گفت: بايد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را دنبال کنيم و مهم‌ترين و اولويت‌‌دارترين مسئله نظام حل مسائل اقتصادي است که گرفتار يک چرخه هستيم که با استمرار آن چرخه‌هاي فقر، محروميت، انباشت مطالبات بدون پاسخ و فساد را شاهد خواهیم بوديم.
وي تصريح کرد: در نگاه رهبري اقتصاد مقاومتي فراقانوني است و همه بخش‌ها بايد به‌دنبال تحقق آن باشند تا بازخورد آن به جامعه برگردد. دبير شوراي عالي امنيت ملي تنها راه برون‌رفت از شرايط کنوني را اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي عنوان و اظهار کرد: سال‌ها در اين خصوص دعوا داشتيم و هنوز هم اين دعواها وجود دارد که اقتصاد آزاد، کينز و آدام اسميت براي کشور مناسب است يا اينکه برخي عنوان مي‌کردند نيازمند اقتصاد سوسياليستي هستيم. البته برخي مي‌گويند اقتصاد آزاد غلط است و برخي از اقتصاد اسلامي مي‌گويند که تعريف مشخصي از آن ندارند، اما اقتصاد مقاومتي به همه اين بحث‌ها پايان داده است.
وي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي پايان‌بخش همه سؤالات و پوزيشن‌هاي روشنفکرانه است. در اين مقطع اقتصاد مقاومتي را در تقسيم‌بندي‌اي که در جامعه وجود دارد باور ندارم همانگونه که اصولگرا و اصلاح‌طلبي را که مطرح مي‌شوند، قبول ندارم. همان‌طور که در جنگ و بيرون کردن شاه و مقامات در 37 سال گذشته مردم نشان دادند که مي‌خواهند از استقلال خود دفاع کنند و استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي اولين شعار ملت بود که تا امروز ا‌ز آن دفاع کردند، تنها جايي که مي‌توان استقلال را زمينگير کرد نقطه اقتصادي است و اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در اين بخش معنا ندارد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار کرد: عدم وابستگي و استقلال در عرصه اقتصاد نشان‌دهنده وفاداري به امام، نظام و خون شهداست و کسي که اقتصاد مقاومتي را برمي‌دارد به‌معناي آن است که براي دفاع از ايران اقدام مي‌کند.
   
ميزان فرار مالياتي دو برابر درآمدهاي نفتي
شمخاني با اشاره به تعامل و وابستگي گفت: اين دو با هم متفاوتند، همان‌طور که انقلابي‌گري و تجاوز با هم تفاوت دارند و بايد با تمرکز بر توان داخلي 24 بند اقتصاد مقاومتي را در اين مقطع اجرايي کنيم تا ايران آينده را مستقل و الگو بسازيم. وي جهت‌گيري اقتصاد‌ مقاومتي را مقابله با قانون‌گريزي عنوان کرد و گفت: يکي از اهداف سياست‌‌‌هاي اقتصاد مقاومتي مقابله با فساد است و اميدواريم در سال 95 در اين راه حرکت کنيم.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با ابراز اينکه ميزان فرار مالياتي دو برابر درآمدهاي نفتي است، گفت: محور اقتصاد مقاومتي توسعه درون‌زا با تأکيد بر استفاده از ظرفيت‌‌ها و توانمندي داخلي و کاهش سهم نفت در بودجه است که البته با کاهش قيمت جهاني نفت مجبور شديم کاهش وابستگي به نفت را سريع‌تر طي کنيم.
شمخاني با بيان اينكه «بايد به‌سمت توليد حداکثري و فروش محصولات برويم»، اضافه کرد: کساني که باعث کاهش قيمت نفت شدند تا کشور ما دچار مشکل شود امروز اين کاهش قيمت نفت گريبان خود آنها را گرفته، همان‌طور که داعش را به وجود آوردند تا مرزهاي ما را تهديد کنند، اما امروز داعش به‌سمت مرزهاي آنها رفته است.
   
بايد از حالت شعار و بنر عبور کنيم
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه دو سال از ابلاغ اقتصاد مقاومتي مي‌گذرد، اظهار داشت: در اقتصاد کار آني و فوري امکان‌پذير نيست اما بايد از حالت بنر و شعار دادن عبور کنيم و دولت محور اجرا و سکاندار اصلي اقتصاد مقاومتي است و همه بايد از دولت حمايت کنند.
شمخاني افزود: همه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي نقش داريم اعم از دانشگاه، حوزه علميه، ائمه جمعه، نمايندگان مجلس و... بايد براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تلاش کنند تا شاهد توليد ثروت در کشور باشيم. البته براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد بهره‌وري رشد يابد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تقويت رقابت‌پذيري، مبارزه با فساد و حمايت همه‌جانبه از صادرات و خدمات را يکي ديگر از اقدامات برشمرد و گفت: بايد صادرات کشور متنوع‌سازي شود و بتوانيم جايگاه خود را به دست آوريم و براي تحقق سند چشم‌انداز با استفاده از شرايط فعلي فضا را مهيا کنيم، مثلاً امروز مي‌توانيم در بازار روسيه حاضر شويم يا اقدامات اين‌چنيني ديگر نيز مي‌توان انجام داد.
شمخاني تأکيد کرد: براي تقويت فرهنگ جهادي در اقتصاد و شفاف‌سازي نظام توزيع و اجرايي کشور و تحقق نقشه علمي ايران اسلامي مسير طولاني در پيش داريم و بايد صنايع و بخش خدمات و بانکي کشور متحول شود.
وي مشکلات حوزه اقتصادي کشور را ناشي از تحريم، سياستگذاري و ساختارها اعلام و بيان کرد: براي اينکه از فقر عبور کنيم بايد سياست‌هاي اقتصادي را تصحيح کنيم و ساختارها اصلاح شوند تا به‌سمت اقتصاد مردمي برويم و اينها اولويت ملي است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پايان گفت: بايد دعواها را کنار بگذاريم و اقتصاد مقاومتي را به‌عنوان هدفي نهايي پيگيري شود.  


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن