تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803674370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال رکود از خانه بیرون نیامد/دولت به دنبال سرمایه‌گذاری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر از بازار مسکن در سال ۹۴ اصفهان گزارش می‌دهد؛
امسال رکود از خانه بیرون نیامد/دولت به دنبال سرمایه‌گذاری

مسکن مهر ماهدشت استان البرز


شناسهٔ خبر: 3576462 - چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
استانها > اصفهان

اصفهان- در حالی به‌روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم که بازار مسکن در تمام فصول در رکود کامل به سر برد و تنها در بخش بازار رهن و اجاره شاهد افزایش بودیم که این امر مردم را اجاره‌نشین‌تر کرد. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – عاطفه قلع ریز: مسکن بیشتر به نام یک کالای گران‌بها در نزد عموم شناخته‌شده اما باوجودی که بخش عمده‌ای از مردم نیاز اساسی به خرید مسکن دارند و این امر از آمار بالای رهن و اجاره قابل استنباط است، کمتر شاهد رویآوری به خرید خانه هستیم به‌طوری‌که بازار مسکن در اصفهان در طول سال ۹۴ در رکود کامل به سر برد. رئیس اتحادیه و مشاوران املاک اصفهان اگرچه اعتقاد دارد خریدوفروش مسکن در اصفهان امسال رونق جزئی داشته است اما در گفت‌و‌گو با مهر، بر این نکته هم تأکید دارد که در اصفهان نتوانستیم از حالت رکود که نزدیک به سه سال است بر بازار مسکن رخنه کرده خارج شویم اما سخنان وی در حالی بود که احمد تولی رئیس انبوه‌سازان مسکن اصفهان در گفت‌وگو با مهرسال ۹۴ را سراسر با رکود بازار خریدوفروش مسکن و زمین عنوان کرد. ۵۰  درصد ساخت‌وساز مسکن در سال ۹۴ کاهش‌یافته است رسول جهانگیری، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، با اشاره به اینکه طی دو تا سه سال گذشته ۵۰ درصد ساخت‌وساز مسکن کاهش‌یافته است و این امر به دلیل رکود بازار فروش خانه است، اعلام کرد: اگرچه طی چند سال گذشته شاهد ساخت‌وساز مسکن مهر بودیم اما عملاً این ساخت‌وسازها در شهرهای حاشیه‌ای اصفهان صورت گرفته بنابراین تأثیری در رونق اقتصادی استان نداشته است. وی گفت: باید سالانه بالغ‌بر یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور ساخته شود اما این رقم در کل کشور به سالانه ۴۰۰ هزار خانه رسیده است. مردم چشم‌انتظار کاهش قیمت هستند و این تفکر باعث شده که کمتر کسی زیر بار خرید مسکن برود جهانگیری با اظهار اینکه بارونق بازار مسکن، چند صد شغل می‌توان ایجاد کرد و شاهد رونق اقتصادی شهر اصفهان خواهیم بود، ادامه داد: به‌منظور رونق بازار مسکن هرسال سیستم تشویقی برای سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان مسکن ایجادشده که طبق مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار امسال ۳۵ درصد تخفیف به انبوه‌سازان مسکن که اقدام به ساخت‌وساز کردند تعلق خواهد گرفت. عضو كميسيون شهرسازی ،معماری، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: هنوز از وضعیت رکود بازار مسکن خارج نشدیم و لازم است که تیم اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کنند.

جهانگیری اعلام کرد: یکی از دلایل رکود بازار مسکن در این سال به دلیل جو روانی که در پی توافقات کشورهای ۵+۱ و رفع تحریم‌ها پیش آمد، بود که به دنبال آن مردم چشم‌انتظار کاهش قیمت بودند و این تفکر باعث شده که کمتر کسی زیر بار خرید مسکن برود. وام یک‌صد میلیونی برای خانه‌دار کردن مردم و عدم استقبال بانک‌ها رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن استان اصفهان در این خصوص که چرا برای رفع رکود بازار مسکن تسهیلات و مشوق‌های لازم ایجاد نمی‌شود و باوجودی که خانه‌های زیادی ساخته‌شده و خالی است، افزود: چون انبوه‌سازان مسکن در شرایط تحریم و با هزینه بالا ساختمان‌سازی کردند و هر واحد برای آن‌ها گران تمام‌شده نمی‌توانند خانه‌ها را باقیمت کمتر به دست مشتریان برسانند. درواقع جای تخفیف برای مشتریان وجود ندارد. دولت تنها می‌خواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند اما کار عملی برای خانه‌دار کردن مردم انجام نداده است احمد تولا با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط متناسب باقدرت خرید مردم برای فروش خانه از وظایف دولت است هرچند این انجمن طرحی پیشنهاد داد که جدی گرفته نشد، اضافه کرد: پیشنهاد ما مبنی بر وام ۱۰۰ میلیون تومانی است که متناسب با نرخ تورم در اختیار مشتری قرار گیرد و یکی از بانک‌ها ترجیحاً بانک مسکن، بازپرداخت آن را برای ما تضمین کند اما هیچ اقدام و استقبالی از سوی بانک‌ها نشده است. وی بابیان اینکه دولت باید با پرداخت وام با سقف اقساط بالا به مردم قدرت خرید مسکن مردم را افزایش دهد، ادامه داد: این در حالی است که دولت تنها می‌خواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند اما کار عملی برای خانه‌دار کردن مردم انجام نداده است. سرمایه‌گذاران مسکن دست به عصا کار می‌کنند تولا بیان داشت: سال ۹۴ سراسر با رکود بازار مسکن و خریدوفروش زمین مواجه بودیم در حوزه مسکن مهر هم تنها در برخی مناطق ازجمله بهارستان و شاهین‌شهر شاهد رونق بودیم اما در برخی دیگر از شهرها ازجمله فولادشهر یا شهر مجلسی به‌طور کامل بازار مسکن قفل بود.

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن استان اصفهان گفت: امسال انبوه‌سازان مسکن و سرمایه‌گذاران در این بخش دست‌به‌عصا پیش می‌رفتند. باوجودی که صاحب‌نظران عرصه مسکن معتقدند که بازار مسکن یک بازار سینوسی دارد و هرچند سال یک‌بار یک دوره دوساله رکود را می‌گذراند اما این بار این دوره عمر سه‌ساله و طولانی پیداکرده و اگرچه بسیاری از خانه‌های ساخته‌شده خاک می‌خورد و رکود سنگینی بر فروش خانه حکم‌فرما است اما مسئولان این حوزه چشم امید به سال ۹۵ بسته‌اند تا بازار مسکن رونق گرفته و این کالا با همان‌ نرخ‌های کنونی یا شاید هم گران‌تر به دست متقاضی برسد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن