تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805884608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یخ نوردی، رشته ای نوپا و هیجان انگیز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یخ نوردی، رشته ای نوپا و هیجان انگیز
این ورزش قدمت زیادی در دنیا و کشورمان ندارد اما در این مدت کوتاه ورزشکاران زیادی جذب آن شدند.


به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،یخ نوردی  به دو صورت طبیعت وداخل سالن درا ی  تولینگ انجام می شود وورزشکاران آن در دو گرایش سختی مسیر و سرعت به رقابت می پردازند.
 
یخ نوردان برای انجام آن به آبشارها و دیواره های یخی صعود میکنند و برای ایمنی از ابزارهایی چون کمربند ایمنی (هارنس)،برای جلوگیری از سقوط ورزشکار ،کلاه ایمنی چیزی به سر یخ نورد اصابت نکند ودر نهایت کفش مناسب وتبر می یاشد.
 
در ایران هم قهرمانان خوبی در یخ نوردی داریم که می توان به مسعود زینالی ؛زهره عبداله خانی ،محمدرضا صفدریان و زینب موسوی و دیگر یخ نوردان کشورمان اشاره کرد.

یخ نوردی هم مانند برخی رشته های ورزشی از برخی کمبود ها رنج میبرد، دو نفر از یخ نوردان خوب کشورمان در یک برنامه تلویزیونی به معرفی این ورزش و کمبوهایی که در این زمینه وجود دارد پرداخته اند که در گزارش ذیل به ان می پردازیم.
 
محمدرضا صفدریان از قهرمانان یخ نوردی کشورمان یکی از مهمان این برنامه رسانه ملی بوده است ،وی سال جاری در رقابتهای جهانی ایتالیا در بخش سرعت توانست عنوان پنجمی را به خود اختصاص دهد و افتخار بزرکی برای میهن مان کسب کند.
 
وی گفت:در سال 94 درمسابقات جام جهانی یخ نوردی شرکت کردم که در کشورهای کره جنوبی وسوئیس و ایتالیا بود ، بهترینهای این ورزش امده بودند وسطح کیفی ان خیلی بالا بود.

صفدریان در ادامه گفت :در سال 2014 قهرمانانی همچون زینالی وخانم عبدالله خانی در سرعت رقابتهای بین اللملی یخ نوردی  نقره  وبرنز کسب کردند و توانائی ایرانیان را به رخ رقبا نشان دادند.
 
برای اعزامهای خارجی زمان مناسب برای تمرین کردن نداریم  
 
وی دراین خصوص اشاره کرد:برای حضور در رقابتهای خارجی دقیقه 90 به ما خبر می دهند و فرصت کافی برای تمرین شدن وامادگی کامل حاصل نمی شود اتظار داریم چند ماه مانده به مسابقات بین المللی تمرینات را اغاز کنیم  
 
زارعی کمک شایانی به رشد وتوسعه یخ نوردی می کند
 
صفدریان در این مورد گفت :از زمانی که رئیس جدید امده است تغییرات چشمگیری در یخ نوردی صورت گرفته است ،اعزامها بیشتر شده است وروند روبه جلوئی را طی میکند ووی سنگ تمام گذاشته  وباید از زارعی تشکر کرد.

وی عنوان کرد:از 11 سال پیش سنگنوردی را نزد مربی خودم اقای ستایش اغاز کردم ودر یک ماه اول شروع این ورزش سوم استان شدم وسال نخست به مقام قهرمانی کشوری دست یافتم در سال 90 پوستر مسابقات یخ نوردی ودرای تولینگ  رادر فدراسیون دیدم وتصمیم گرفتم شرکت کنم وخودرا محک بزنم ،در اولین مسابقه با 18 سال سن وکوچکتریتن شرکت کننده توانستم اول شوم.
صفدریان اضافه کرد :نخستین حضورم در رقابتهای برون مرزی مربوط به 2013 کره جنوبیاست وسپس به مسابقات 2014 کره جنوبی وروسیه ،2015 فرانسه و2016 رقابتهای کره جنوبی ،سوئیس و ایتالیا می باشد .

این یخ نورد با آتیه کشورمان ساکن اصفهان است ودر سالن سنگنوردی این شهر که به همت هیئت کوهنوردی این استان به تجهیزات سخت افزاری مجهز شده  تمرین می کندوموفقیتهای خود را مرهون زحمات پدر و مادرش وکمک های دوستانش می داند.

یکی دیگر از میهمانان این برنامه زینب کبری موسوی از یخ نوردان موفق ایران بود که به تازه گی به مسابقات درای تولینگ اذربایجان اعزام شده بودوتوانست مقام قهرمانی این رقابتها را به خود اختصاص دهد.
 
وی دراین مورد می گوید: مدتی پیش مسابقات یخ نوردی  اذربایجان در شهر باکو برگزار شد و19 ورزشکار از کشور های ایران  تنها نماینده کشورمان ،میزبان ویخ نوردی از گرجستان حضور داشتند.
 
موسوی در ادامه می گوید:در گذشته سنگنوردی میکردم واز مهر 93 به یخ نوردی روی اوردم ،درمد رسه میگون وطبیعت تمرین می کنم وعلاقه خاصی به این ورزش دارم.

وی تاکید کرد: یخ نوردی ورش نوئی است وخیلی ها شناخت کافی از ان ندارند وسالن تمرینی ان کم است در این بین فدراسیون تلاش زیادی در رفع کمبود ها می کند و به عنوان نمونه مجتمع ورزشی پلور رابرای تمرینات ملی پوشان اختصاص داده است.
 
موسوی می گوید :برای اینکه در این ورزش پیشرفت کنیم باید تعداد مسابقات آن زیاد باشد تا برای علاقه مندان انگیزه ایجاد کندکه متاسفانه این گونه نیست.
 
دوست دارم رهبر را از نزدیک ببینم
 
وی در پایان خاطرنشان میکند:خیلی دوست دارم رهبر عزیز و مهربانم را از نزدیک ملاقات کنم و لحظه شماری می کنم.

اگر موفقیت های در یخ نوردی به دست اوردم ان را مرهون کمک و صبر و شکیبائی همسرم می دانم که مثل یک دوست کنارم است و از وی تشکر می کنم. 

انتهای خبر/







۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن